Google Express: Wschodzący Marketplace

google-express

Dzięki współpracy z 28 sklepami detalicznymi i dostępności we wszystkich stanach USA, Google Express stale się rozwija. Pomimo, że jest to spokojniejsza pora roku dla sprzedawców detalicznych, Google Express odnotował zadziwiający wzrost o 33% w pierwszym kwartale tego roku. W związku z tym, partnerzy detaliczni korzystający z platformy odnotowali również wzrost średniego zakupu o 30% od momentu, gdy zostali partnerem Google Express. 

Dzięki temu Express znalazł się w centrum uwagi jako główny nowy konkurent dla Amazon; dokonano szczególnych porównań między Google Express i Amazon Prime, ponieważ obie platformy oferują zarówno artykuły gospodarstwa domowego, jak i niektóre artykuły spożywcze.

Spis treści:

 


Czym jest Google Express?

Uznawany za konkurenta Amazon Prime, Google Express to platforma handlowa, która pozwala użytkownikom na zakup przedmiotów za pomocą witryny Google Express, aplikacji lub wyszukiwania głosowego za pomocą Google Home. Został on pierwotnie uruchomiony w 2013 r. (formalnie znany jako Google Shopping Express), a platforma została opracowana w celu usprawnienia procesu zakupu. Po szeregu aktualizacji został w pełni uruchomiony we całych Stanach Zjednoczonych, z dostosowanymi sugestiami i uniwersalnym koszykiem umożliwiającym kupującym zakup bezpośrednio na platformie.

Dla sprzedawców detalicznych ten program ma trzy główne zalety:

Sprawia, że detaliści mogą sprzedawać jeszcze szybciej i łatwiej.

Dla sprzedawców detalicznych Google Express stanowi okazję do zdobycia przewagi konkurencyjnej poprzez bycie częścią marketplace ze znaczną liczbą klientów, bez potrzeby posiadania dodatkowych zasobów wewnętrznych firmy.

Zwiększa zadowolenie klientów dzięki doskonałej, niezawodnej obsłudze i przyjaznemu dla użytkowaniu.

Po pierwsze, interfejs Google Express jest prosty w obsłudze. Połączone scentralizowane dane rozliczeniowe i liczni partnerzy sprawiają, że jest to punkt kompleksowej obsługi wielu zakupów. Po drugie, Google Express ma dział obsługi klienta, który może obsługiwać reklamacje i niektóre aspekty obsługi klienta. Wreszcie, mając możliwość zamawiania za pośrednictwem wielu urządzeń, takich jak komputery stacjonarne, mobilne i wyszukiwanie głosowe, klienci mogą robić zakupy zawsze i wszędzie, gdzie chcą.

Zachęca do lojalności wobec marki i lifetime value

Dzięki licznym sprzedawcom detalicznym na jednej platformie klientom łatwiej będzie wrócić do sklepów, do których są przyzwyczajeni, bez konieczności zmiany platform, co sprzyja lojalności wobec marki. Posiadanie danych rozliczeniowych w jednym miejscu to krok, aby zachęcić użytkowników do zakupów za pośrednictwem sklepów współpracujących z Google Express. Dodatkowa premia polegająca na posiadaniu marki takiej jak Google z recenzjami dla każdego produktu zwiększa również poziom zaufania klienta do marki, zachęcając go do zakupu tego, czego potrzebuje za pośrednictwem platformy.

 

Powrót na góre lub


 

Jak działa Google Express?    

Dla użytkownika Google Express jest w rzeczywistości platformą marketplace, na której przegląda i kupuje przedmioty od wymienionych sprzedawców. Może czytać recenzje produktów, a jeśli jego koszyk osiąga minimalną kwotę (określoną przez poszczególnych handlowców), dostawa jest często bezpłatna.


google-express-googl-shopping-blog
Strona główna Google Express: Google Shopping Blog

 

 

 

Dla sprzedawców przygoda zaczyna się od udostępnienia niektórych lub wszystkich produktów na platformie. Mogą wybrać, czy chcą, aby pakowanie i wysyłka były realizowane przez Google Express lub też mogą wybrać własny system. Koszt zwykle odzwierciedla wybraną usługę.

Aby rozpocząć korzystanie z Google Express, musisz wyrazić swoje zainteresowanie za pomocą formularza zainteresowania Shopping Actions. Będziesz musiał również stworzyć konto Merchant Center, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. W tym miejscu musisz wprowadzić informacje o firmie, podatkach i kosztach wysyłki. Po zatwierdzeniu konieczne będzie włączenie shopping actions w Merchant Center.

Warto zauważyć, że aby uzyskać zatwierdzenie, musisz mieć odpowiednie dla platformy produkty, a także przejść kontrolę bezpieczeństwa i jakości.


Powrót na góre lub


Google Express vs Amazon Marketplace

Jako bezpośredni konkurent Amazon, Google Express posiada oczywiście wiele podobieństw, ale też różnic między nimi. Są to:

Podobieństwa:

  • Dostępna jest szeroka gama produktów. Kupujący mogą kupować z różnych działów (np. elektronika, zdrowie i uroda, artykuły spożywcze) na jednej platformie.

google-express-vs-amazonStrony główne obu platform z rozwiniętymi działami.

 

  • Obie platformy są bezpłatne dla użytkownika (nie wliczając Amazon Prime, który jest płatną usługą)
  • Każda z nich może poszczycić się wygodą dostarczania produktów bezpośrednio do Twoich drzwi.
  • Obie wykorzystują również funkcję wyszukiwania głosowego; Google Express oferuje produkty od wybranych sprzedawców w Google Home, a Amazon oferuje zakupy bezpośrednio przez Alexę.

Różnice:

  • Po pierwsze, Google Express to raczej kupowanie u konkretnych sprzedawców, a nie kupowanie indywidualnych produktów. To nieznacznie ogranicza zakupy. W Google Express możesz kupić produkty spożywcze od Whole Foods, ale jeśli chciałbyś kupić wzmacniacz gitarowy od Guitar Center, byłoby to osobne zamówienie, ponieważ korzystasz z dwóch oddzielnych sprzedawców. W Amazon zazwyczaj możesz umieścić oddzielne przedmioty od różnych sprzedawców detalicznych w tym samym zamówieniu. Aby dać Ci lepsze wyobrażenie sytuacji, poniższy obrazek pokazuje, jak sklep zazwyczaj pojawia się w Google Express. Jak widzisz, jesteś w konkretnym sklepie.

 

 

costco-google-express 

Costco na platformie Google Express, obraz z AndroidPolice

 

  • W pewnym momencie Google Express zaoferował świeże produkty, robiąc krok w kierunku konkurowania z Amazon Fresh - spółką zależną Amazon. Jednak czas dostawy w Google Express wynosi 0-3 dni. W niektórych przypadkach kupujący mógł otrzymać swoje produkty tego samego dnia. Innym razem może to trwać trochę dłużej. Amazon poświęcił znaczną ilość czasu i pieniędzy na oferowanie usługi dostawy następnego dnia. Z tego powodu Google Express nie sprzedaje już łatwo psujących się produktów. 

Co ciekawe, oczekiwano, że Google Express będzie popularny wśród tych, którzy nie chcieli korzystać z Amazon. Jednak jest całkiem jasne, że ci, którzy kupują od Google Express, kupują również przedmioty od Amazon. W przypadku kupujących wydaje się, że mniej chodzi o konkurencję, a więcej o ceny i wygodę.

Powrót na góre lub


Google Express vs Zakupy Google

Chociaż obie platformy są autorstwa Google, Express i Zakupy to dwie różne rzeczy z niewielką liczbą podobieństw i znacznie większą liczbą różnic między nimi.

Podobieństwa: 

  • Obie platformy są darmowe dla kupujących.
  • W przypadku sprzedawców detalicznych konieczne będzie posiadanie konta Merchant Center, aby przekazać informacje do obu platform.

Różnice: 

  • Google Express to bardziej platforma typu marketplace, dzięki której klienci mogą szybko i łatwo dokonywać zakupów za pośrednictwem Google. Z drugiej strony Zakupy to raczej platforma reklamowa lub rekomendacyjna. Umożliwia sprzedawcom reklamowanie swoich produktów, a po dokonaniu wyboru klient zostaje przeniesiony na stronę handlowca w celu dokończenia zakupu.
  • Ponieważ Zakupy są bardziej związane z reklamowaniem produktów, model cenowy dla detalistów jest zupełnie inny. W Zakupach Google sprzedawca zapłaci za każdym razem, gdy ktoś kliknie na jego stronę, podczas gdy w Express, sprzedawca jest obciążony prowizją za sprzedaż.
  • Oferta produktowa i dostępność dla handlowców jest w tym momencie bardzo różna (obecnie). W Zakupach Google prawie każdy sprzedawca może się zarejestrować i wyświetlać reklamy pod warunkiem, że ma dobrą witrynę i jest w stanie wyprodukować plik zakupów. Aby jednak korzystać z Google Express, musisz uzyskać zgodę Google. Obecnie partnerzy w Express są dobrze znanymi markami - omówimy to zaraz bardziej szczegółowo.

Powrót na góre lub


Google Shopping Actions oraz Google Express

Google koncentruje się na zachowaniach konsumentów i atrybucji towarzyszącej zakupom. W ciągu ostatnich 2 lat Google zauważyło, że mobilne wyszukiwania „gdzie kupić…” wzrosły aż o 85%. Poinformowało ich to, że należy zrobić więcej w kwestii wykorzystania wyszukiwania głosowego, aby sprzedaż stała się prostym procesem.  

Dołącz do Google Shopping Actions. Jest całkiem nowy program wprowadzony w celu przyspieszenia i ułatwienia kupującym wyboru i zakupu przedmiotów. Działając ramię w ramię z Google Express, Shopping Actions ułatwiają klientom dodawanie przedmiotów do koszyków niezależnie od tego, gdzie się znajdują lub jakiego urządzenia używają - w szczególności za pomocą Google Home.

Powrót na góre lub

Czy każdy może dołączyć?

Cóż, nie do końca. Jak już wspominaliśmy, platforma jest obecnie dostępna tylko w Ameryce. Wiele marek twierdziło, że było w stanie wypróbować ją na całym świecie, więc prawdopodobnie w najbliższej przyszłości rozszerzy się na inne kraje.

Program współpracuje z wyselekcjonowaną, ale szybko rosnącą listą popularnych marek, w tym:

  • L’Occitane
  • Costco
  • Whole Foods
  • Wayfair
  • Walmart
  • Bed Bath and Beyond.

Pełna lista marek znajduje się na stronach pomocy Google Express Help. Wydaje się, że w tej chwili są to przede wszystkim większe marki, więc jeśli jesteś średniej wielkości przedsiębiorstwem, możesz raczek śledzić i sprawdzać, jak program się rozwija.

Powrót na góre lub


Podsumowanie…

Google Express jest platformą, na którą warto zwrócić uwagę. Wraz ze wzrostem popularności wyszukiwania głosowego i usług szybkich płatności, mało prawdopodobne jest, aby imponujący wzrost programu wkrótce zaczął zwalniać. 

Przewiduje się, że Google Express zostanie ostatecznie wdrożony w krajach poza USA i będzie nadal rywalizować z Amazon. Pomijając rywalizację z Amazon, dodanie Google Express do strategii może pomóc w dołączeniu do obecnych partnerów handlowych, którzy odnotowali 30% wzrost. Zawsze warto mieć silną strategię wielokanałową, aby kontynuować wzrost liczby i pozyskiwanie nowych klientów, niezależnie od miejsca, w którym lubią robić zakupy.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas