Magdalena Kiczek
Branża beauty w e-commerce
Branża beauty jest czwartą co do wielkości branżą e-commerce i odgrywa ogromną rolę w sferze e-handlu.
Odsetek konsumentów, którzy kupili produkt kosmetyczny w całym 2020 roku to 31,3% (źródło: Alioz). Pomimo globalnej pandemii, w wyniku której ludzie zakrywali twarze i coraz rzadziej wychodzili z domu, sprzedaż kosmetyków i innych produktów typu self-care rośnie z roku na rok:
Źródło: McKinsey & Company
Wygląda to na zaskakujące statystyki, ale średnie wydatki na dobra tej kategorii sięgają oszałamiających 3000 dolarów rocznie na osobę.
Przewiduje się, że do 2025 r. branża kosmetyczna osiągnie sprzedaż w wysokości 716 miliardów dolarów (Statista). Dlaczego? Istnieje wiele powodów, w tym trendy oraz to, co Estée Lauder nazwała „efektem szminki” - ludzie szukają małych przyjemności podczas spowolnienia gospodarczego, aby pomóc im poczuć się lepiej.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Rynek docelowy i aktualne trendy
Przede wszystkim warto zauważyć, że odbiorcy sprzedaży produktów do makijażu są zróżnicowani, a integracja jest jednym z największych trendów w 2021 roku. Przyjrzyjmy się jednak bliżej niektórym trendom, które obserwujemy u typowego konsumenta.
Co zaskakujące, nastąpił spadek sprzedaży kosmetyków, ponieważ w branży obserwuje się przejście do podejścia do piękna skoncentrowanego na pielęgnacji skóry. Jest to w dużej mierze napędzane przez „Gen Z”, który odwraca się od makijażu. Typowe wysokie wydatki nastolatków i młodych dorosłych spadły, ustępując miejsce gwałtownie rosnącym wydatką na pielęgnację skóry.
Pomimo spadku, kategoria kosmetyków do makijażu stanowi obecnie większość wydatków na kosmetyki i self-care (Retail Dive podaje 51% sprzedaży netto w branży), produkty do pielęgnacji skóry, kąpieli i zapachy stanowią 21%, produkty do pielęgnacji włosów 19%, usługi salonowe 4%, a „inne” 5%.
Kolejnym zaskakującym faktem, który zauważyliśmy w 2020 roku, jest to, że zakupy kosmetyków nie są prostym procesem. Pewnie sądzisz, że klienci są bardziej skłonni do zakupów impulsywnych, ale według Kinsta 85% klientów rozpoczyna zakup na jednym urządzeniu i kończy go na innym.
Gdzie sprzedawać?
Zdecydowałeś się sprzedawać produkty w branży kosmetycznej? Następną rzeczą do przemyślenia jest to, jak i gdzie będziesz sprzedawać swoje produkty.
Odpowiedź na to pytanie zależy od produktów, które chcesz sprzedawać, rynku docelowego i zasobów wewnętrznych.
eBay - Prawdopodobnie wiesz już, jak działa eBay. Możesz sprzedawać przedmioty jako osoba fizyczna lub firma. Ogromną zaletą serwisu eBay jest ogromna liczba osób korzystających z platformy, a także strona zapewniająca własny marketing, który pomaga zwiększyć liczbę odwiedzających witrynę. Główną wadą są koszty sprzedaży. Za każdą dokonaną sprzedaż musisz zapłacić eBayowi, co może poważnie zepsuć marże zysku.
Będziesz także konkurować z osobami sprzedającymi niechciane produkty kosmetyczne.
Amazon - podobnie jak eBay, Amazon jest niezwykle popularną witryną z wieloma osobami przeglądającymi produkty. Dużym plusem sprzedaży na Amazon w porównaniu z innymi jest to, jak dobrze FBA (spełniony przez Amazon) działa w przypadku mniejszych przedmiotów, takich jak kosmetyki. Może to wyeliminować ogromne kłopoty logistyczne. Musisz jednak pamiętać o tym, że będziesz płacił Amazon za sprzedaż.
Etsy - znany jako platforma dla rękodzieła i drobnych producentów, Etsy jest świetnym rozwiązaniem dla produktów bardziej rzemieślniczych. Jeśli produkujesz produkty kosmetyczne, ta platforma może być dobrym wyborem. Korzysta z niego mniej osób, ale przy zaledwie 0,20 USD za wpis bez przypisanych innych kosztów może to być świetny sposób na zdobycie rynku docelowego przy niższych kosztach.
Twoja własna witryna - dla sprzedawców bardziej obeznanych z technologią posiadanie własnej witryny może zapewnić wspaniałe możliwości budowania marki i ogólnie zapewnia znacznie większą elastyczność w sposobie prezentowania produktów. Wadą jest to, że potrzebny jest pewien poziom zdolności technicznych. Możesz zapłacić programiście za stworzenie witryny, ale wiąże się to z dużymi kosztami, których odzyskanie może zająć dużo czasu, jeśli początkowo sprzedaż produktów jest dość niska. Musisz również zapewnić własny marketing, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby Twoja witryna od razu uzyskała ogromną popularność w sposób organiczny.
Promuj swoje produkty kosmetyczne
Istnieje wiele platform i możliwości do wykorzystania, jeśli chodzi o marketing produktów. Kluczową rzeczą, o której należy pamiętać, jest dotarcie do ludzi na wszystkich poziomach procesu rozważań. Możesz wyświetlać swoje produkty osobom, które mogą nie być świadome istnienia Twoich produktów, ale interesują się urodą. Oto kilka pomysłów / platform, od których możesz zacząć:
Skorzystaj z platformy opartej na obrazach z ekscytującymi, kuszącymi wizualizacjami. Możesz przesyłać wspaniałe zdjęcia, które zrobiłeś, udostępniać zdjęcia swoich klientów (za zgodą) i stworzyć sklep na Instagramie, aby ludzie mogli kupować bezpośrednio z platformy.
Influencerzy
W branży kosmetycznej jest wiele wpływowych osób. W zależności od tego, co oferują, może być konieczne zapłacenie im lub po prostu wysłanie im niektórych produktów. Stamtąd mogą dzielić się swoimi doświadczeniami z Twoimi produktami ze swoimi obserwatorami.
Google Shopping
Przechodząc od świadomości do zwiększania sprzedaży - Zakupy Google to świetny sposób na pojawienie się, gdy potencjalny klient szuka produktów, które sprzedajesz. Działa poprzez dopasowywanie Twoich produktów do wyszukiwania użytkownika i wyświetlanie ich w wynikach wyszukiwania.
Dodatkową korzyścią jest to, że możesz wykorzystać swój kanał do zapełnienia tych reklam (więcej o kanałach później).
Inne możliwości marketingowe
Powyżej znajduje się bardzo krótka lista szerokiego wachlarza możliwości reklamowych. Inne platformy, których możesz (i powinieneś rozważyć), obejmują:
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Sprawdzone metody dla sprzedawców
Piękno Internetu polega na tym, że istnieje niszowy rynek na wszystko, a jeśli możesz się na nim skupić, możesz zbudować z niego zrównoważony i opłacalny biznes
Jak widać, możliwości są ogromne, oto kilka profesjonalnych wskazówek, jak najlepiej wykorzystać swoją przestrzeń na rynku kosmetyków i samoopieki.
- Zadbaj o właściwy wygląd swojej witryny. Będziesz musiał mieć na uwadze swoją docelową grupę. Tworząc modny i młodzieżowy projekt możesz na przykład odstraszyć starsze pokolenie. Trendem w witrynach poświęconych urodzie jest łatwość korzystania z nich. Żadnych skomplikowanych menu ani nietypowej nawigacji, przejrzyste obrazy. Wykorzystaj okazje dodając wezwania do działania i sprzedaży dodatkowych, aby zwiększyć średnią wartość zamówienia.
- Komunikuj się z klientami. Oferuj wsparcie za pośrednictwem mediów społecznościowych, telefonu, poczty e-mail i czatu na żywo. Pamiętaj, że pokolenie klientów produktów do pielęgnacji skóry (Gen Z) to często introwertycy, więc jeśli to jest Twoja publiczność, upewnij się, że może szybko dotrzeć do Ciebie zza ekranu.
- Pomyśl o taktykach, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż. Zwykle będą one bardzo zorientowane na klienta; oferuj bezpłatne próbki, ułatwiaj politykę zwrotów, staraj się dobrze zrozumieć swój rynek docelowy i komunikuj się z nimi na ich poziomie.
Pliki danych o produktach kosmetycznych
Jeśli chodzi o produkty kosmetyczne, posiadanie systemu zarządzania plikami danych i zapasami może być niezwykle pomocne.
Plik danych to zasadniczo spis Twoich produktów, ich kluczowych atrybutów i dostępności. Jest szansa, że jeśli działasz w branży kosmetycznej, masz szeroką gamę produktów z wieloma kodami SKU (różne kolory, rozmiary itp.). Ręczne zarządzanie magazynami i marketingiem może w takim wypadku przyprawiać o ból głowy. Niezastąpioną pomocą będzie tu plik danych. Automatyzując poziomy zapasów masz pełną kontrolę nad tym, czego potrzebujesz więcej, co jest ma zastój w sprzedaży, a także możesz mieć pewność, że nie reklamujesz produktów o wyczerpanych zapasach.
Aby mieć większe szanse na dotarcie do klientów na tym bardzo konkurencyjnym rynku, warto zoptymalizować swój kanał. Aby to zrobić, spróbuj wykonać następujące czynności:
- Rób zdjęcia dobrej jakości - piękno jest niesamowicie wizualne, a klienci kupują oczami. Spróbuj zrobić własne obrazy wysokiej jakości i upewnij się, że używasz modeli na rynku docelowym. Jeśli na przykład sprzedajesz produkty kobietom po pięćdziesiątce, unikaj używania modelki w wieku 20 lat.
- Zoptymalizuj swoje tytuły. Chcesz mieć pewność, że masz w tytule kluczowe funkcje, których szukają ludzie. Świetnym sposobem na zamówienie tytułu jest skorzystanie z następujących opcji; Marka + typ produktu + atrybuty (kolor itp.) Pamiętaj, aby unikać wszelkich słów takich jak „wspaniały”, „noszony przez modelki” itp.
- Wykorzystaj w pełni opis produktu - to nie jest okazja do upchania kilku słów kluczowych lub napisania ogromnej ilości treści. Zamiast tego postaraj się zawrzeć przydatne nagłówki, które rozbijają tekst i udzielają odpowiedzi na wszelkie pytania klientów. Ułatwienie czytania ma kluczowe znaczenie - zapewni to zadowolenie klientów, podobnie jak algorytmy platformy.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Podsumowanie
Branża kosmetyczna ewoluuje w sposób, którego nie przewidzieliśmy, ale pozostaje odporna pod względem wzrostu. Popularność produktów beauty i self-care to fantastyczna okazja do sprzedaży detalicznej. Zrozumienie swoich klientów i dotarcie do nich w ich przestrzeni jest niezbędne i może być bardzo opłacalne.