DataFeedWatch Blog

Czy duże marki pokonają konsekwencje pandemii COVID-19?

Autor: Olga Wojas | 2021-06-10 07:15:00

 

Rozprzestrzenianie się COVID-19 zakłóciło organizację na całym świecie. Wiele znanych organizacji łączy się i wprowadza innowacje. Celem wszystkich jest zminimalizowanie wpływu koronawirusa na sprawy publiczne, gospodarcze i łańcuch dostaw.

 

Sklepy stacjonarne nadal koncentrują się na sprzedaży internetowej. Platformy eCommerce zaczęły wyciągać rękę do sprzedawców i reklamodawców, aby odpowiedzieć na ich bieżące potrzeby. Przemysł modowy przeniósł swoją produkcję na środki ochrony osobistej. Przemysł techniczny i motoryzacyjny jest w trakcie produkcji urządzeń medycznych. Od Amazona po Coca-Colę, wielkie światowe marki pomagają w walce z COVID-19.

 

Powiązane: eCommerce vs Koronawirus (Kompendium najnowszych danych)

 

Przyjrzyjmy się, jak giganci zareagowali na trwającą epidemię COVID-19. Jakie kroki podjęli na rzecz klientów, społeczności i własnego biznesu?

 

Reakcja Google na COVID-19

 

 

 

 

Egzekwowanie zasad dotyczących reklam

 

Platforma egzekwowała swoją politykę dotyczącą wydarzeń, poprzez "blokowanie wszystkich reklam zarabiających na koronawirusie". Obejmuje to zakaz reklam promujących maseczki medyczne. Setki tysięcy reklam zostały zbanowane przez firmę. Google poszło nawet o krok dalej, zakazując wszelkiego rodzaju reklam masek. Nawet reklamy masek do nurkowania są zagrożone, ponieważ Google nie pozwala, aby cokolwiek "się prześlizgnęło”.

 

Jednocześnie Google ułatwia reklamy PSA dla agencji rządowych i WHO.

 

Kredyty reklamowe dla małych i średnich firm

 

Aby pomóc małym i średnim firmom Google daje swoim klientom SMB na całym świecie 340 milionów dolarów w kredytach reklamowych. Mogły one zostać wykorzystane na przyszłe wydatki na reklamę, do końca 2020 roku na platformach Google Ads.

Aby małe firmy mogły dostosować się do tych wyzwań, Google zamieściło kilka wskazówek. Celem tych wskazówek jest zapewnienie bezpieczeństwa dla wszystkich. Zawierają one sugestie dotyczące aktualizacji profili biznesowych, aby kupujący byli na bieżąco. Google zaleciło również firmom zmodyfikowanie swoich kampanii reklamowych, z przypomnieniem klientom o możliwości wysyłki.

 

Również może Cię zainteresować: Google Shopping CSS [do 20% zniżki za kliknięcie]

 

“Przedwczesne" wprowadzenie bezpłatnych ofert

 

Ponieważ firmy mające problemy nie mogą sobie w tej chwili pozwolić na oferty w Google Shopping, firma stanęła w obliczu spadających przychodów z reklam. Sprzedawcy internetowi będą mogli uzyskać swój udział w bezpłatnych reklamach niezależnie od tego, czy posiadają konto Google Ads, czy nie. Na wprowadzenie tej zmiany z pewnością ma wpływ epidemia koronawirusa.

 

Pomoc i zasoby dla społeczności

  

Firma twierdzi, że koronawirus ma niszczący wpływ na życie i społeczności. W związku z tym zobowiązała się do zajęcia się wyzwaniami związanymi z COVID-19 na całym świecie. Dlatego też Google stworzyło stronę internetową poświęconą pomocy i zasobom dotyczącym  COVID-19.

Co więcej, gigant obiecał rozwinąć darmowy dostęp do "zaawansowanych" funkcji dla klientów Hangouts, G Suite i G Suite for Education na całym świecie.  Normalnie, Google pobiera od użytkownika 13 dolarów miesięcznie za te funkcje, oprócz dostępu do G Suite.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Reakcja Facebooka na wybuch epidemii koronawirusa

 

Wymuszone blokady za wykorzystanie nabywców

 

Firma szybko zakazała wszystkich reklam, które mogłyby pozwolić sprzedawców na wykorzystanie kupujących. Obejmuje to reklamy masek medycznych, środków do dezynfekcji rąk, chusteczek dezynfekujących i zestawów testowych COVID-19. Będzie nadal egzekwować zakazy dotyczące produktów medycznych, które naruszają zasady, a także reklamy, które sprawiają, że czujesz potrzebę zakupu z powodu ograniczonych zapasów, które stworzą poczucie pilności.

 

Walka z dezinformacją

 

W celu ograniczenia wprowadzania w błąd i rozpowszechniania nieprawdziwych informacji Facebook zwiększył liczbę partnerów zajmujących się sprawdzaniem faktów. Zaczął również wyświetlać wyskakujące okienka z linkami do oficjalnych zasobów zdrowotnych.

 

Tysiące postów o Covid-19 przekazujących nieprawdziwe informacje, które mogą prowadzić do fizycznej krzywdy zostały usunięte przez Facebook. Firma zacznie ostrzegać użytkowników, którzy polubili, zareagowali lub skomentowali dezinformację na temat Covid-19.

 

"Te wiadomości będą pokazywać użytkownikom obalone przez Światową Organizację Zdrowia mity na temat COVID-19, w tym te, które zostały usunięte z naszej platformy za prowadzenie do bezpośredniej szkody fizycznej", powiedział w poście na blogu, Guy Rosen, wiceprezes ds. integralności Facebooka.

 

Dodatkowo, Zuckerberg zamierza wprowadzić funkcję centrum informacji o koronawirusie, które będzie umieszczane na górze kanału wiadomości użytkowników. Celem jest zachęcenie ludzi do poważniejszego traktowania nakazów dystansu społecznego.

 

Brak ograniczeń w przypadku spadku wydajności

 

Facebook Marketplace i Instagram nie karzą sprzedawców za obniżenie standardów wydajności. Aby sprostać oczekiwaniom kupujących i sprzedających, Facebook zamierza dodać napis informujący o możliwych problemach/opóźnień w wysyłce.

 

 

 

Facebook pomaga małym firmom w potrzebie

 

Aby pomóc firmom w reagowaniu na epidemię COVID-19, Facebook umożliwił małym firmom ogłaszanie tymczasowych zmian w usługach. Opłaty te są podawane na stronie firmy na Facebooku oraz w wyszukiwaniach na platformie. Właściciele firm mogą również stworzyć osobistą zbiórkę pieniędzy na Facebooku i poprosić swoich lojalnych klientów o wsparcie w tym krytycznym czasie.

 

Gigant mediów społecznościowych utrzymał to tempo.

 

Facebook aktywnie pomaga w sytuacji koronawirusa - 14 lutego użyli siedziby Menlo Park do hostingu Światowej Organizacji Zdrowia i innych liderów z firm takich jak Google, Amazon i Salesforce. Dyskutowali o tym, jak branża technologiczna może działać i współpracować nad rozwiązaniami dotyczącymi epidemii Koronawirusa.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Marketplaces vs. Koronawirus

 

Amazon

 

Amazon w dniu 21 marca powiedział, że przestanie wysyłać nieistotne produkty do klientów we Włoszech i Francji, gdzie przypadki Koronawirusa nadal rosły. Amazon FBA przyjmuje w tym momencie do swoich magazynów tylko "artykuły gospodarstwa domowego, artykuły medyczne i inne produkty o dużym zapotrzebowaniu".

 

Amazon nie zakazał całkowicie sprzedaży produktów takich jak maseczki do twarzy i środki odkażające do rąk, ale monitoruje oferty pod kątem sztucznego podnoszenia cen. Sprzedawcy oznaczeni jako naruszający ich zasady nie mogą sprzedawać ponownie. Amazon nie przyjmuje również nowych wniosków o oferty w tych samych kategoriach.

 

W związku z gwałtownym wzrostem zakupów online, Amazon postanowił zatrudnić 100 000 nowych pracowników w pełnym i niepełnym wymiarze godzin.

 

Wstrzymał zawieszenie kont za wydajność zamówienia i przedłużony okres na zwroty. Od momentu pojawienia się COVID-19, Amazon wprowadził liczne aktualizacje dla sprzedawców.

 

eBay

 

Międzynarodowa dostawa standardowa została dodana dla wszystkich sprzedawców. Mając nadzieję na to, że dzięki temu dostawy na całym świecie będą tańsze i bardziej spójne podczas COVID-19. Obejmuje to uproszczoną wycenę, śledzenie wszystkich dostaw oraz ochronę wysyłki.

 

Sprzedający są teraz informowani o kodzie pocztowym miejsca, w którym znajdują się zaginione przedmioty. Ma to na celu szybsze rozwiązywanie problemów klientów.

 

FedEx nawiązał współpracę z eBay, aby obniżyć cenę dostawy 2-dniowej dla sprzedawców.

 

Preferowane firmy przewozowe są teraz zobowiązane do ochrony kupującego przed roszczeniami, że przedmioty nie zostały odebrane, ponieważ wszyscy ci nadawcy przechodzą bezpośrednio przez eBay.

 

Obecnie eBay zastrzega sobie również prawo do zwrotu pieniędzy za reklamacje klientów po 3 dniach bez reklamacji. Dlatego też śledzenie produktów jest wysoce zalecane.

 

Wydłużenie czasu na zwroty da klientowi więcej czasu na zwrot towaru. Sprzedawcy nie mogą już wnioskować o wcześniejsze zamknięcie zwrotów. eBay stwierdził, że ma to na celu zapewnienie kupującym "wystarczającej ilości czasu" podczas kryzysu związanego z koronawirusem. Poprzedni okres zwrotu wynosił od 30-60 dni w zależności od sprzedawcy.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Moda i luksusowe marki przeciwko COVID-19

 

Marki modowe i kosmetyczne przestawiają swoją produkcję na walkę z COVID-19. Wielu zamierza produkować maseczki lub środki dezynfekujące. Fabryki, które zazwyczaj produkują substancje zapachowe, również zmieniają tory i przyłączają się do walki z COVID-19.


Zara


Inditex - właściciel Zary szuka sposobów na przekształcenie części swoich zdolności produkcyjnych w zakresie tekstyliów w Hiszpanii w produkcję fartuchów szpitalnych.

 

Adidas

 

Lekkoatletyczny lewiatan we współpracy z firmą Carbon zdecydował się na produkcję własnych środków ochrony indywidualnej (PPE). Wykorzystują tę samą technologię druku 3D, która stoi za serią sneakersów 4D. Adidas produkuje ponad 18 000 maseczek  tygodniowo dla pracowników służby zdrowia i pracowników pierwszej linii.

 

Struktury masek drukowane w 3D zmniejszają zużycie materiału i przyspieszają czas drukowania, zapewniając jednocześnie komfort i wydajność.


Nike


W tym samym czasie Nike wykorzystał część swojej produkcji sneakersów do stworzenia maseczek dla pracowników służby zdrowia. Firma tworzy osłony na całą twarz i soczewki do respiratorów oczyszczające powietrze, aby pomóc pracownikom służby zdrowia. Wyściółka kołnierza, która miała być stosowana w butach i sznurki, które pierwotnie miały być stosowane w odzieży, teraz zostaną wykorzystane w walce z koronawirusem.

 

 


 

Balenciaga & YSL

 

Kering SA, konglomerat stojący za luksusowymi markami odzieżowymi Balenciaga i Saint Laurent, przestawił swoje fabryki na produkcję masek chirurgicznych dla francuskich szpitali. Odbyło się to za zgodą władz sanitarnych.

 

Louis Vuitton Moet Henessy 

 

Luksusowa potęga LVMH, która jest właścicielem Louis Vuitton, Bulgari, TAG Heuer, Tiffany, Dom Pérignon i wielu innych marek z wyższej półki, wkroczyła teraz do sektora środków do dezynfekcji rąk. 

Firma na tym nie poprzestaje. LVMH zobowiązał się również do współpracy z chińskim dostawcą przemysłowym w celu zabezpieczenia 10 milionów maseczek chirurgicznych, które zostaną przekazane francuskim służbom zdrowia.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


 

Technologia motoryzacyjna wspiera produkcję wyrobów medycznych


Volkswagen Group

 

Volkswagen Group jest zareagował na wybuch epidemii COVID-19 i obecnie rozprowadza materiały w Niemczech. Należą do nich maski oddechowe, środki dezynfekujące, rękawice, termometry, okulary ochronne i kombinezony.

 

Firma wykorzystuje również własne urządzenia do produkcji sprzętu medycznego dla potrzebujących - m. in. uchwyty 3D do drukowania osłon twarzy.

 

Hiszpańska marka SEAT przekształciła swoją linię produkcyjną do produkcji maszyn wspomagających oddychanie.

 

Ferrari

 

Ferrari kontynuuje swoje wysiłki na rzecz walki z pandemią Covid-19 i rozpoczęło produkcję zaworów do respiratorów oraz łączników do masek ochronnych. Dział, w którym zwykle buduje się prototypy samochodów, produkuje teraz te termoplastyczne komponenty przy użyciu technologii produkcji addytywnej.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Producenci alkoholu przestawiają się na środki odkażające do rąk


Pernod Ricard właściciel takich marek jak Champagne G.H Mumm, Absolut Vodka, i Jameson Irish Whiskey mówi, że przekształca swoje zakłady do produkcji środków odkażających do rąk, które będą przekazywane, aby rozwiązać problem braków.

 

Ponieważ Stany Zjednoczone stoją w obliczu ogromnego niedoboru środków odkażających do rąk, firmy takie jak Pernod Ricard starają się pomóc w zaspokojeniu popytu. We wszystkich swoich destylarniach w USA zaczęli produkować środki odkażające do rąk.

 

Pernod Ricard powiedział, że pracował z rządem USA, aby uzyskać certyfikat do produkcji środków odkażających do rąk. Kolejnym krokiem było ustalenie sposobu dystrybucji środków odkażających, które zostaną przekazane w formie darowizny.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Podsumowanie

 

Niektórzy wysyłają pomoc medyczną, inni przekazują gotówkę. Zakres podejmowanych działań jest szeroki i naprawdę inspirujący. Duże marki odpowiadają na te bezprecedensowe czasy na wiele sposobów i zintensyfikowały wysiłki, aby poradzić sobie z koronawirusem.

 

Nasza odpowiedź nadal brzmi: przejdźmy przez to razem. Wkraczając na nieznane wody COVID-19 stwierdzamy, że ciągłe wsparcie jest kluczowe w znalezieniu równowagi w nowej sytuacji.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center