DataFeedWatch Blog

Dostawa towarów sprzedanych w okresie COVID

Autor: Jake Rheude | 2021-03-31 08:16:16

Jeśli chodzi o liderów, najczęstszymi słowami w erze COVID-19 są prawdopodobnie „nadal jesteś wyciszony”, podczas gdy dla profesjonalistów zajmujących się łańcuchem dostaw najprawdopodobniej „nastąpiło opóźnienie”.

 

Pandemia koronawirusa ujawniła wady współczesnych łańcuchów dostaw i pozostawiła wiele otwartych ran na całym świecie. Dziesięciolecia skupiania się na oszczędzaniu i działania “na ostatnią chwilę”, bez równowagi w zakresie problemów z wydajnością, spowodowały wzrost kosztów i opóźnienia, a niektórych sprzedawców zamknięto na dobre. To była pobudka, a my wciąż dowiadujemy się, co to wszystko oznacza, zwłaszcza w kwestii dostarczania sprzedawanych towarów.

Nie ma magicznej frazy, która mogłaby natychmiast naprawić wszystkie błędy. Pomoże w tym „budowanie odporności”, ale ta odporność wymaga znaczącego kontekstu, który jest zarówno globalny, jak i wyjątkowo osobisty. Wymieńmy więc kryształową kulę na lupę i zagłębmy się w lekcje i pozostały potencjał dotyczący dostawy towarów sprzedawanych w czasach COVID.

Wszystko wpływa na wszystko inne

 

W wielu częściach świata trwa walka o ładowność. Efekt byka pokazuje swoją siłę, ponieważ nadal występują poważne zakłócenia w dostępności produktów i wyborze konsumentów, a zmieniające się wymagania klientów zwiększają jego wpływ. Globalne łańcuchy dostaw okazują się bardziej splecione, niż sądzono w przeszłości.

 

Jako branża wciąż widzimy zmiany i skutki w czasie rzeczywistym. Kiedy pojemność się otwiera, w przestrzeń wkraczają główne kategorie. Fabryki próbują znormalizować produkcję, a Chiny pomagają wielu światowym markom w powolnym powrocie do normalności.

 

Niektóre zmiany mogą ułatwić operacje logistyczne i dostawę towarów sprzedawanych tymczasowo. Mimo że ludzie nie latają, fracht stał się jednym z nielicznych sposobów, w jakie branża lotnicza może się chronić - pomimo gwałtownego spadku frachtu lotniczego na początku pandemii. Virgin Atlantic podniosła swój program przewozów towarowych w maju i odniosła wystarczający sukces w tym projekcie, że nadal dodaje więcej lotów wyłącznie towarowych.

 

Dla specjalistów od logistyki wszystko to oznacza, że ​​musisz chłonąć wiadomości. Dowiedz się, co jest dostępne i jak zmienia się rynek, a także miej oko na te projekty pilotażowe i ich wyniki. Priorytetowo nadaj równowagę w swoim podejściu. Droga powietrzna może pomóc przyspieszaniu przesyłania przesyłek, chociaż niektórzy uważają je również za przydatne w przypadku standardowych ładunków. Prawdopodobnie to się zmieni, gdy więcej osób wróci do podróży lotniczych. To dziwny i złożony mechanizm.

 

Miej kapelusz eksperta od łańcucha dostaw w każdej chwili i przy każdej decyzji. Nawet przeczytanie lokalnej gazety na temat Twojej gospodarki lub rynków, na których znajduje się Twoja najbardziej znacząca baza klientów, może pomóc przewidzieć spadki, wahania lub powrót do bardziej normalnych wydatków.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 

Różnorodność jest siłą, ale trudno ją osiągnąć

 

Wiele dyskusji dotyczących COVID na temat różnorodności łańcucha dostaw skupia się na produkcji. Podobnie jak poprzednie klęski żywiołowe wpłynęły na przestrzeń elektroniki, firmy zdają sobie sprawę, że jeśli spojrzą na poziomy łańcucha dostaw, napotkają wąskie gardła i pojedyncze punkty awarii. Gdy Twoi dwaj dostawcy polegają na tej samej firmie w zakresie surowców, Twój łańcuch dostaw jest nadal zagrożony.

 

Jest jednak inny ważny aspekt różnorodności w Twoim łańcuchu dostaw: ostatnia mila. COVID wywiera ogromną presję na wszystkich i każdą firmę. Wielu wciąż ma problemy z bezpieczną obsługą. Niedawny raport poświęcony Korei Południowej odnotowuje, że pracownicy dostaw giną w zastraszającym tempie, a wina leży po stronie przepracowania i braku ochrony pracowników.

 

Zamówienia online rosną, a dostawy rosną równolegle do tego. Oczekuje się, że wzrosną również dostawy tego samego dnia i inne przyspieszone działania. Będzie to wywierać presję na Twoich pracowników i wszystkich partnerów w zakresie realizacji. Tradycyjni przewoźnicy już widzą opóźnienia i istnieje niezliczona ilość raportów o zaległościach przesyłek i ich nagromadzeniu w różnych lokalizacjach usług pocztowych.

 

 

Twoja mapa realizacji musi mieć więcej pinezek | Źródło

 

Aby się zabezpieczyć, będziesz potrzebować bardziej zróżnicowanej sieci, która zapewni więcej opcji dostawy. Powinno to obejmować wybór standardowych przewoźników w Twoim regionie, a także lokalne opcje dostawy, jeśli są dostępne. Sklepy internetowe mogą chcieć współpracować z większą liczbą usług realizacji zamówień, aby rozszerzyć swoje magazyny i centra dystrybucji.

 

Skorzystaj tutaj ze wszystkich dostępnych narzędzi. Nie tylko dostawcy Google w Twojej okolicy! Przejrzyj dotychczasowych partnerów w łańcuchu dostaw, zobacz, którzy przewoźnicy integrują się z Twoim oprogramowaniem oraz przeglądaj rynki aplikacji i integracji w narzędziach sprzedaży i zamówień. Na przykład Shopify stworzył specjalny program dla lokalnych opcji dostawy. Niektóre marki internetowe są sprytne i korzystają z lokalnych opcji dostaw w swoich ruchliwych magazynach, spotykając się z klientami na głównych rynkach i uzyskując gwarantowaną pojemność, unikając przy tym problemów ze strony przewoźników.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Powierzchnie handlowe powinny stać się wielofunkcyjne

 

Kontynuujmy nacisk na różnorodność. Jeśli Ty lub Twój partner macie fizyczną przestrzeń handlową, czas przyjrzeć się, jak można ją przekształcić w coś szerszego (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś). Handel detaliczny wciąż boryka się z problemem COVID i niekoniecznie widzimy tam wzrost. Niestety, dla wielu firm te fizyczne przestrzenie również wpłynęły na bilans.

 

W Stanach Zjednoczonych nawet świąteczne zakupy nie pomagają klientom tradycyjnym w walce z COVID. Tutaj sprzedaż detaliczna spadła o 1,1% w listopadzie, a nawet główne kategorie produktów nie są bezpieczne. Odzież i dodatki odzieżowe spadły o 6,8% w porównaniu z danymi z października io ponad 16% w porównaniu z listopadem 2019 r.

 

Niestety na wielu rynkach ożywienie zwalnia. Dostosuj swoje lokalizacje do wymagań klientów z myślą o realizacji, a nie sprzedaży. Przyjrzyj się trendom w Twojej okolicy i w całym kraju, aby zobaczyć, co robią kupujący. Masz kilka natychmiastowych działań:

  • Zamień sklepy w dosłowne magazyny, w których pakujesz i wysyłasz zamówienia online. Sklepy bliżej klientów niż zwykły magazyn oferują niższe koszty wysyłki i potencjalnie szybszą dostawę.
  • Zaoferuj opcję „kup online, odbierz w sklepie” lub BOPIS, aby klienci mogli przyjść do Ciebie w celu realizacji zamówienia. Umożliwia efektywniejsze wykorzystanie zapasów w punktach sprzedaży detalicznej i pozwala uniknąć opóźnień na ostatnim odcinku, ponieważ koncentrujesz się na transporcie do swoich lokalizacji.
  • Sparuj z lokalnymi partnerami w celu dostawy do domów w Twojej okolicy. Wiele usług wspólnych przejazdów rozszerza się teraz o dostarczanie paczek.

Istniejące lokalizacje ładunków i magazyny mogą szybko przekształcić się w centra dystrybucji online

 

Rzecz, o której być może nie zdawałeś sobie sprawy, to fakt, że wielu kierowców dostawczych na rynku online, których widzisz w swojej okolicy, to w rzeczywistości kontrahenci z innych firm. Zapytaj tych kierowców o ich firmę, a być może znajdziesz lokalne talenty, które pomogą Ci się rozwijać.

 

Sprzedawcy dużych ładunków już teraz mocno wkraczają w przestrzeń BIPOS, ponieważ upraszcza to logistykę ostatniej mili, a klienci to lubią. Nawet bez COVID był to rosnący trend. Jeśli masz miejsce, wykorzystaj je, aby przemyśleć swoją strategię.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Zwroty obciążą obecne możliwości

 

Oto jedno z istotnych zagrożeń, na jakie narażeni są sprzedawcy, i nikt nie będzie pewien, co to wszystko oznacza, dopóki presja nie minie. E-commerce rośnie, ale istnieją różne raporty na temat zwrotów z pandemii e-commerce, co stwarza potencjał presji i wahań popytu na logistykę zwrotów.

 

Ponieważ klienci nadal przechodzą do większej liczby zakupów online, a sezon wakacyjny się kończy, zwroty mogą wzrosnąć. Wobec mniejszej liczby sklepów, do których można podróżować po zwroty, powszechnie przewiduje się, że lokalni przewoźnicy będą odczuwać, że ich napięcie będzie trwać do lutego. Twój zespół będzie musiał być dostępny, aby odpowiedzieć na te pytania, przetwarzać towary i zwroty, uzupełniać zapasy, zarządzać zapasami i nie tylko.

 

Cykl dostawy sprzedanych towarów nie kończy się tak naprawdę, dopóki klient nie będzie zadowolony i zatrzyma produkt lub nie zakończy się zwrot pieniędzy. Zwroty obejmujące wymianę wydłużają cykl, a opóźnienia w otrzymaniu zwrotu oraz wysłaniu zamiennika mogą oznaczać znacznie wydłużone ramy czasowe.

 

Jeśli spodziewasz się, że zwroty wzrosną w 2021 r., Oto kilka rzeczy, które należy zrobić natychmiast:

  • Przejrzyj swoją witrynę internetową i opublikowane zasady zwrotów. Upewnij się, że jest czytelna.
  • Zaktualizuj marketing e-mailowy i automatyczne wiadomości, aby połączyć z zasadami zwrotów.
  • Dodaj wypunktowania u góry zwrotów i stron z często zadawanymi pytaniami, podkreślając zarówno najważniejsze kroki, jak i wszelkie wymagania. Chcesz zminimalizować reklamacje i negocjacje dotyczące obsługi klienta.
  • Jeśli utworzyłeś przestrzeń przygotowawczą w swoich magazynach, aby zarządzać zwiększoną wielkością sprzedaży, użyj tych półek i lokalizacji do przetwarzania zwrotów.
  • Przeszkol swój zespół w zakresie obsługi zwrotów, w tym w zakresie komunikowania się, kiedy zwracany produkt jest akceptowany lub nie.

 

Skoki popytu powodują przesunięcie alokacji przestrzeni, a te lekcje mogą pomóc w uzyskaniu zysków

 

Będziesz musiał mieć odpowiednie procesy i ludzi, ponieważ nikt nie może być pewien, jak to się potoczy. Powiedzmy, że masz 30-dniowe okno. Co się stanie, jeśli klient zwróci coś po 21 dniach, ale opóźnienia przewoźnika oznaczają, że nie otrzyma odpowiedzi do 31 dnia? Co jeśli magazyn dostarcza 28 dnia, ale nie przetwarzasz do 35 dnia? Trenuj i wyjaśniaj, aby zminimalizować problemy klientów i ograniczyć potencjalne straty w sprzedaży.

 

Pamiętaj, że Twoje kanały zakupów również mogą mieć inne zasady i wymagania. Upewnij się, że spotykasz się z nimi, poświęcając trochę czasu na przejrzenie tych kanałów. Jeśli jest to zbyt uciążliwe, ale nie generuje wystarczającej sprzedaży w okresie pracy lub wakacyjnym, może nadszedł czas, aby zmienić sprzedaż, marketing lub więcej.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Utrzymuj odpowiednie plany tworzenia kopii zapasowych

 

Ostatnią myślą, która pozostawia Cię z łańcuchami dostaw COVID-19 i dostawą sprzedawanych towarów, jest to, że bardzo niewiele osób dokładnie przewiduje, co będzie dalej. Nikt nie może naprawdę wiedzieć ani w pełni zrozumieć, więc każda firma musi przyjąć najlepsze przypuszczenia i nadzieję.

 

Celem jest uzyskanie jak największej ilości informacji i czytanie o swoim rynku. Jakie wahania i zmiany w przestrzeni wspierają Twoje plany ograniczania ryzyka? Jakie trendy sprawią, że Twoje plany tworzenia kopii zapasowych będą mniej skuteczne? Czy wiesz, jakie skutki uderzają w inne osoby w Twoim łańcuchu dostaw, które jeszcze do Ciebie nie dotarły?

 

Interos ma ankietę, która może pomóc Ci spojrzeć z szerszej perspektywy na łańcuch dostaw.

 

 

Zapytaj, co z tej listy wpłynęło na twoich partnerów, ale nie bezpośrednio na ciebie.| Źródło

 

Logistycy będą musieli jednocześnie skupić się na wielu krytycznych elementach. Dostawcy kopii zapasowych i partnerzy dystrybucyjni na obszarach dotkniętych ponownym pojawieniem się wirusa mogą uszkodzić Twoją sieć bezpieczeństwa. Ograniczenia pojemności kontenerów ładunkowych lub dalsze opóźnienia w portach wymuszą dłuższe czasy realizacji, ale gdy to się wyrówna, reakcje muszą być dynamiczne, aby uniknąć zbyt dużego zapasu i problemów z przestrzenią lub zwiększonymi kosztami w przypadku 3PL i innych.

 

Odporność łańcucha dostaw musi być głównym celem w pracy podczas COVID i w środowisku po COVID. Większość organizacji planuje teraz poprawę, ale niewiele z nich ma obecnie zdolność przetrwania kolejnego kryzysu.

 

Twórz plany, ale bądź elastyczny, ponieważ pandemia COVID nadal trwa.