Monica Axinte
Zagłębmy się w temat i przyjrzyjmy się dodatkowym plikom:
Jaka jest różnica pomiędzy plikami podstawowymi a dodatkowymi
Kilka przykładów tego, kiedy i jak używać ich w plikach:
- Zamiana/nadpisanie wartości niektórych atrybutów
- Naprawa błędów i odrzuceń Google Merchant Center
- Dodawanie brakujących danych do Twoich plików
Jak tworzyć dodatkowe pliki wr Google Merchant Center
Pliki dodatkowe vs Pliki podstawowe
W 2017 roku Google przyjęło a nową konwencję nazewnictwa dla plików zakupowych. Teraz sprzedawcy reklamujący się w Google muszą pracować z plikami podstawowymi i dodatkowymi. Zmiana dotyczy nie tylko terminologii, ale wpływa również na wykorzystanie i strukturę plików produktów.
Pobierz nasz przewodnik, aby podwoić sprzedaż w Zakupach Google w ciągu godziny
Plik podstawowy
Możesz myśleć o nim jak o swoim starym, regularnym pliku zakupowym. Ten plik umożliwia dodawanie i usuwanie produktów z Google Merchant Center, określenie targetiwania na kraj oraz język. Jeśli Twój główny plik zawiera wszystkie dane ze wszystkich systemów i jest zoptymalizowany, może to być jedyny plik, który prześlesz do Google Merchant Center.
Używaj pliku podstawowego do:
- Dodawania i usuwania danych z plików
- Ustalenia języka i targetowania geograficznego
- Ustalania zasad optymalizacji dla plików produktowych
Pliki dodatkowe
Są dodatkowym źródłem danych, które handlowcy mogą dodawać do swojego Google Merchant Center, aby wzbogacić ich plik główny. Można go używać tylko jako dodatku do głównego pliku danych i nie może zostać zaakceptowany jako plik główny.
Używaj plików dodatkowych do:
- dodawania lub modyfikowania informacji o promocjach (wyprzedaże)
- dodawania lub modyfikowania etykiet niestandardowych
- zastępowania lub nadpisywania atrybutów przedmiotu
- dodawania brakujących numerów GTIN
- naprawiania błędów i odrzuceń Google Merchant
- wykluczania konkretnych produktów (przez atrybut wykluczone_miejsce_docelowe)
- dodawania informacji o produktach lokalnych do reklam
Pliki podstawowe i dodatkowe są połączone ze sobą za pomocą atrybutu ID. W ten sposób dane produktu w pliku głównym są aktualizowane lub wzbogacane, gdy identyfikatory w dwóch plikach są takie same.
Kiedy i jak używać plików dodatkowych
Uwaga. Jeżeli już używasz narzędzia do zarządzania plikami, prawdopodobnie nie potrzebujesz dodatkowych plików, ponieważ wszystkie poniższe reguły i optymalizacje mogą być wykonywane bezpośrednio w narzędziu.
Mimo to, nawet jeśli wzbogacisz swój plik za pomocą plików dodatkowych w Google Merchant Center lub DataFeedWatch, poniższe sugestie i przykłady stanowią skuteczne sposoby, dzięki którym możesz wyciągnąć więcej ze swoich danych.
1. Nadpisanie wartości niektórych atrybutów
Powiedzmy, że sprzedajesz grille i wiesz, że niektóre tytuły produktów zawierają słowo kluczowe barbecue zamiast grill. W większości przypadków klienci szukają grilla. Dlatego chcesz go używać do wszystkich swoich tytułów.
W DataFeedWatch można łatwo utworzyć regułę, która zastępuje słowo barbecue słowem grill, jak ta poniżej. Spowoduje to automatyczną aktualizację wszystkich tytułów i użycie nowego słowa kluczowego.
Dzięki plikom dodatkowym tworzysz nowy plik, składający się z listy z identyfikatorami produktów i nowymi zmodyfikowanymi tytułami, w których zastąpiłeś wszystkie tytuły zawierające słowo kluczowe barbecue hasłem grill. Następnie przesyłasz go do Google Merchant Center.
Google dopasuje identyfikator produktów i zastąpi stare słowa kluczowe nowymi.
2. Naprawa błędów i odrzuceń Google Merchant Center
Jeśli chcesz zobaczyć, jakie produkty Google ma na radarze, utrudniając w ten sposób Twoje kampanie Zakupów Google, masz dwie możliwości.
Przegląd pliku w DataFeedWatch pozwala sprawdzić, czy dane wysyłane do Zakupów Google są kompletne. Sprawdzi Twój plik pod kątem takich rzeczy, jak: brakujące dane, weryfikatory unikalności i walidatory GTIN.
Karta Diagnostyka w Google Merchant Center zawiera listę wszystkich problemów, które uniemożliwiają skuteczne działanie pliku.
Zaletą korzystania z Przeglądu pliku w DataFeedWatch jest to, że oszczędzasz czas na diagnozowanie produktów i dokonywanie niezbędnych zmian przed przesłaniem pliku do Google Merchant Center.
W obu przypadkach możesz pobrać raport ze zdiagnozowanych produktów i rozpocząć pracę nad naprawą tych błędów.
Błędy można naprawić bezpośrednio w DataFeedWatch bez konieczności przechodzenia przez Google Merchant Center lub poprzez dodatkowe pliki.
3. Dodawanie brakujących danych do Twoich plików
Dodaj brakujący typ produktu. Powiedzmy, że Twój plik główny nie ma typów produktów. A Ty chcesz zacząć ich używać do niestandardowych etykiet i licytowania reklam.
Co możesz zrobić? W DataFeedWatch oferujemy kilka opcji:
Dla małej ilości produktów: jeśli typ produktu jest wymieniony w opisie, można utworzyć reguły, aby ustawić typ produktu na podstawie opisu. Więcej szczegółów na temat korzystania z tej optymalizacji znajdziesz w tym poście: Jak dodać typ produktu do pliku Zakupów Google.
Dla większych plików: Utwórz arkusz kalkulacyjny Google z typami produktów i identyfikatorami produktów i dodaj typ produktu jako pole opcjonalne. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat optymalizacji plików produktowych za pomocą Arkuszów Google, opisaliśmy również to.
Powrót na górę lub
Pobierz nasz eBook o optymalizacji plików, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak:
- Poprawić jakość Twoich plików
- Poprawić ROI Kampanii Zakupowych
- Ulepszyć strategię wielokanałową
Jak stworzyć pliki dodatkowe w Google Merchant Center
Jeśli nie korzystasz z narzędzia innej firmy do optymalizacji plików i musisz polegać na dodatkowych plikach w kwestii tworzenia niektórych typów optymalizacji, zobaczmy, jak możesz je dodać na koncie Google Merchant.
Krok 1. Pliki podstawowe i dodatkowe znajdują się w Produkty>Pliki(nowe) na Twoim koncie Administratora w Google Merchant Center.
Krok 2. Nazwij swój dodatkowy plik, używając nazwy, która pomoże Ci łatwo zidentyfikować plik w przyszłości. Wybierz metodę wprowadzania, która najlepiej pasuje do Twoich potrzeb.
Jeśli używasz zewnętrznego narzędzia do zarządzania i optymalizacji danych produktów, zaplanowanym przesyłaniem jest metoda wprowadzania danych.
Krok 3. Zaplanuj częstotliwość przesyłania i podaj adres URL pliku dodatkowego.
Jeśli utworzyłeś plik dodatkowy w DataFeedWatch, po prostu skopiuj wklej adres URL pliku.
Krok 4. Dodaj plik dodatkowy do pliku(ów) głównego.
Po wykonaniu tych kroków i dodaniu pliku dodatkowego do pliku podstawowego Google automatycznie utworzy regułę, aby połączyć je na podstawie ich identyfikatorów.
Powrót na górę lub
Wnioski
Pliki dodatkowe są po prostu zestawem reguł w formie pliku. Jeśli korzystasz już z narzędzia do zarządzania plikami, nie ma potrzeby ich używać do optymalizacji. Dobre narzędzie do przesyłania plików pozwoli Ci wykonywać te same optymalizacje bez nadmiernego komplikowania życia dzięki plikom dodatkowym za każdym razem, gdy będziesz musiał zaktualizować dane produktu. Jeśli jednak nie korzystasz z narzędzia do przesyłania plików danych, są one świetnym sposobem na wzbogacenie plików o brakujące dane, rozwiązywanie problemów i poprawianie określonych atrybutów.
Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat dodatkowych plików i innych rodzajów plików w Zakupach Google, zalecamy następujące zasoby:
Wszystko co musisz wiedzieć o typach plików Zakupów Google Shopping
Przewodnik Google dotyczący plików podstawowych i dodatkowych