Klienci polegają na ocenach przy podejmowaniu decyzji, gdzie i jak wydawać pieniądze online. W rzeczywistości 88 procent ludzi wierzy w recenzje internetowe tak samo, jak w osobiste rekomendacje. Dlaczego są tak ważne i co możesz zrobić, aby je zdobyć?
Oceny produktów pojawiają się przy produktach pokazanych w Zakupach Google i na reklamach zakupowych. Są one wyraźnie widoczne. Aukcje bez nich wyglądają niekompletnie i mniej przekonująco, gdy są wyświetlane obok aukcji z oceną.
Oceny produktów w Zakupach Google działają w systemie oceny pięciogwiazdkowej i dotyczą poszczególnych produktów. W Zakupach Google wyświetlane są również oceny sprzedających dla kwalifikujących się sprzedawców, ale są one inne niż oceny produktów. Oceny sprzedawców dotyczą całej firmy, a oceny produktów są specyficzne dla produktów.
Recenzje produktów pomagają w SEO i konwersji na stronie. Opinie sprzedawców pomagają budować wiarygodność, zaufanie i wyróżnić się na tle konkurencji.
Oceny produktów wyróżniają Twoje aukcje w Zakupach Google, ale także pomagają budować zaufanie wśród potencjalnych klientów, poprawiają widoczność w wyszukiwaniu i zwiększają liczbę konwersji w witrynie.
Jest też mnóstwo badań, które to potwierdzają:
- 72 procent ludzi will only make a buying decision after they have they have read a positive product review and rating.
- Reevoo odkryło, że recenzje i oceny produktów mogą zwiększyć sprzedaż o 18 procent.
Jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas konfigurowania ocen produktów w Zakupach Google i tworzenia pliku, jest dopasowywanie produktów. W tym miejscu Google dopasowuje produkty z Twojego pliku do innych produktów przy użyciu standardowych danych identyfikacyjnych.
Dołączenie informacji identyfikujących produkt pomoże poprawić wyniki wyszukiwania, wyszukiwania, a także dopasuje oceny produktów. Dzieje się tak, ponieważ Google będzie lepiej rozumieć sprzedawane produkty, więc pokaże je w odpowiednich wyszukiwaniach.
Google dopasowuje produkty za pomocą dwóch metod:
W idealnym przypadku powinieneś umieścić wszystkie trzy identyfikatory w swoim pliku: GTIN, Markę oraz MPN.
Jest wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z Oceny produktów w Zakupach Google.
1. Zachęcaj klientów do zostawienia recenzji. Jeśli nie masz wystarczającej liczby recenzji, nie zakwalifikujesz się do oceny produktu, ale istnieje jeszcze bardziej przekonujący powód, aby starać się uzyskać ich jak najwięcej - konsumenci ufają ocenom opartym na dużej liczbie opinii bardziej niż ocenom na podstawie małej liczby opinii.
2. Nie staraj się tylko o pięć gwiazdek: 52 procent ludzi ufa produktom z pewnymi negatywnymi opiniami i niskimi ocenami bardziej niż produktom, które mają tylko dobre recenzje i wysokie oceny.
Klienci chcą, aby oceny były prawdziwe. Idealna ocena pięciogwiazdkowa może w rzeczywistości zaszkodzić sprzedaży. Optymalna ocena to w rzeczywistości 4.7, tzn. produkty o ocenie 4.7 uzyskują więcej konwersji niż produkty o ocenie 5. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci rozumieją, że oceny pięciogwiazdkowe pojawiają się zwykle przy produktach, które mają niewiele ocen (i często pozostawiane są przez ludzi, którzy są powiązani z firmą lub produktem w jakiś sposób). Ocena około 4.7 wydaje się jednak bardziej autentyczna.
3. Dodaj oceny sprzedawcy, ponieważ może to zwiększyć skuteczność ocen produktów. Wymagania dotyczące kwalifikacji są różne, ale oceny sprzedających mogą jeszcze bardziej poprawić jakość aukcji.
Oceny produktów mogą być wyświetlane w dowolnym miejscu na świecie, w którym są obecnie dostępne Zakupy Google. Istnieją jednak pewne ograniczenia krajowe dotyczące wyświetlania ocen produktów w reklamach Zakupów Google i pojawiają się tylko w reklamach w Australii, Austrii, Belgii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Aby oceny były wyświetlane przy produktach wyświetlanych w Zakupach Google, musisz mieć co najmniej 50 recenzji wszystkich produktów. Każdy produkt musi mieć co najmniej 3 recenzje do wyświetlenia w Reklamach zakupowych.
Możesz zdecydować, czy chcesz zbierać recenzje za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, czy też korzystać z usługi agregatora recenzji innych firm.
Zaletą korzystania z agregatorów recenzji innych firm w przeciwieństwie do zbierania opinii na własnej platformie jest wyższy poziom uprawnień, a wadą jest to, że wiąże się z tym koszt.
Oficjalna lista agregatorów recenzji stron trzecich obejmuje:
Po zebraniu recenzji musisz wypełnić formularz, aby zarejestrować się w Ocenach produktów. Po zaakceptowaniu musisz przesłać recenzje produktów do Zakupów Google.
Jeśli plik recenzji pochodzi z Twojej witryny, możesz przesłać go na Twoje konto Google Merchant Center. Jeśli zamiast tego użyjesz agregatora innej firmy, nie musisz go przesyłać samodzielnie, ponieważ Google pobierze Twój plik bezpośrednio.
Pamiętaj, że musisz przesłać nowy plik co najmniej raz w miesiącu. Jeśli nie, oceny produktów mogą przestać pojawiać się przy produktach.
Jednym z najważniejszych elementów udanej sprzedaży produktów online jest zdobywanie zaufania konsumentów. Musisz przekonać ich, że Twój produkt może spełnić ich oczekiwania. Oceny produktów w Zakupach Google pomogą Ci to zrobić, ponieważ bez nich klienci mogą nawet nie odwiedzać Twojej witryny, tzn. klikną na link jednego z Twoich konkurentów, który posiada oceny produktów.
Innymi słowy, oceny produktów pomagają pojawiać się w wyszukiwaniach Zakupów Google, pomagają wygrywać kliknięcia i pomagają zwiększyć sprzedaż.