Google obiecał przeznaczyć 340 milionów dolarów na darmowe kredyty reklamowe do zrealizowania na swojej platformie. Działanie to ma na celu wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw podczas pandemii koronawirusa, pomagając firmom pozostać w kontakcie z klientami w tych trudnych czasach.
Google zainicjował szeroki zakres działań w celu wspierania małych i średnich przedsiębiorstw. Założono między innymi fundusz, który ma wesprzeć organizacje pozarządowe i instytucje finansowe na całym świecie, aby pomóc zapewnić małym firmom dostęp do środków pomocowych.
Dotacje gotówkowe w wysokości 15 milionów dolarów już teraz przekazywane są organizacjom pozarządowym na cele pomocowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, a kolejne 20 milionów dolarów, zostało również zadeklarowanych w formie dotacji dla wspólnotowych podmiotów finansowych. Jest to kwota przeznaczona na ogłoszenia dotyczące funduszy pomocowych i innych tego typu środków.
Propozycja bezpłatnych kredytów jest częścią wieloetapowej pomocowej strategii Google na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw, borykających się z trudnościami w okresie pandemii.
Dzięki tej strategii Google zamierza pomóc przedsiębiorstwom w komunikacji z ich klientami za pomocą reklam, aby firmy te mogły dalej prowadzić działalność i przetrwać trudne czasy.
Kredyty mogą być realizowane do końca roku 2020 w każdym kanale reklamowym Google: w sieci wyszukiwania, w displayu oraz na platformie YouTube. Wszystkie rodzaje kampanii mogą zostać przez nie pokryte. Nie mogą być one jednak zastosowane do wydatków z przeszłych działań reklamowych, a jedynie do przyszłych.
Reklamodawcy zostaną powiadomieni o przyznanych kredytach reklamowych, a następnie pojawią się one na ich kontach automatycznie. Nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań, w celu zostania sklasyfikowanym jako konto uprawnione.
Google stworzył globalny zespół specjalny, którego zadaniem jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw na całym świecie. Google współpracuje z tego typu firmami na całym świecie, od lokalnych sklepów po firmy zatrudniające ponad stu pracowników w wielu lokalizacjach.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Początkowo Google zapowiedział, że przyzna darmowe kredyty małym i średnim firmom, które były aktywnymi reklamodawcami od początku 2019 roku. Musiały one również przestrzegać polityki Google Ads.
Google jednak doprecyzowało te postanowienia. Aktualnie informacja dotycząca uprawnionych kont mówi, że reklamodawcy powinni być aktywni na platformie reklamowej Google Ads, bezpośrednio lub za pośrednictwem partnera, przez 10 z 12 miesięcy w 2019 roku i/ albo w styczniu lub lutym 2020 roku.
A zatem, jeśli konto reklamowe było aktywne na Google Ads od marca 2018 do lutego 2019 roku, to jest ono uprawnione do otrzymania bezpłatnych kredytów.
Nowe konta powstałe w 2020 roku oraz ci, którzy nie wydali nic na reklamę w Google w tym roku, nie będą zakwalifikowani do programu wsparcia.
W przypadku, gdy istnieje jedno konto zarządzające wieloma kontami reklamowymi, kredyty są rozdzielane na poszczególne konta.
Jeśli właściciel konta MCC (My Client Center) - Google Partner - również reklamuje swoją firmę za pomocą Google Ads, ma prawo do oddzielnego kredytu. Wymagania, które musi spełniać, są takie same jak w przypadku innych małych i średnich przedsiębiorstw.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Zakwalifikowane do programu konta powinny otrzymać kredyty pod koniec maja. Będą one wprowadzane etapami w ciągu kilku miesięcy. Konto zostanie automatycznie zasilone, a jego właściciel otrzyma stosowne powiadomienie.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Nawet jeśli prowadzisz reklamy na wielu kontach lub prowadzisz wiele typów kampanii na swoim koncie, nie równa się to przyznaniu wielokrotności kredytu.
Na stronie pomocy można przeczytać, że w przypadku, gdy parę uprawnionych kont zarządzanych jest z jednego konta menedżerskiego, każde z tych uprawnionych kont otrzyma osobny kredyt na reklamę.
Obecnie Google nie określa, jaka będzie wartość przyznawanych kredytów. Ich wartość będzie się różnić w zależności od wcześniejszych wydatków na reklamę w Google oraz kraju, w którym reklamy są tworzone.
Jest to program globalny, a zatem kredyty będą przydzielane zgodnie z walutą konta Google Ads.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Reklamodawcy mogą wykorzystać kredyty reklamowe do 31 grudnia tego roku.
Po tym czasie kredyt reklamowy wygaśnie, a niewykorzystana część zostanie usunięta z konta Google Ads.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Plan pomocy Google skupia się na małych i średnich przedsiębiorstwach. Dzieje się tak, ponieważ COVID-19 wydaje się być najbardziej dotkliwy dla tej wielkości firm. Z powodu COVID-19, wiele małych firm jest zmuszonych do zawieszenia działalności, w najgorszym przypadku już na stałe. Wprowadzenie tego programu ma na celu zminimalizowanie tego ryzyka.
Według Banku Światowego małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią około 90 procent wszystkich firm i zapewniają ponad połowę zatrudnienia na świecie. Dlatego nieszczególnie dziwi fakt, że Google obiecał im wsparcie w postaci kredytów reklamowych. Małe i średnie przedsiębiorstwa z całego świata stanowią ogromny odsetek jego własnych klientów.
Ogromną zaletą oferowanych przez Google kredytów jest to, że nie mają one ograniczeń dotyczących zastosowania i mogą być wykorzystane w różnego typu kampaniach, czy to w sieci wyszukiwania, w displayu, czy też na platformie YouTube.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Google zareagował na epidemię na kilka sposobów. Jednym z nich są darmowe kredyty, które są już realizowane przez małe i średnie firmy.
Oprócz tej propozycji, Google oferuje teraz bezpłatną promocję produktów na karcie Zakupy Google, ponieważ borykające się z problemami firmy nie mogą sobie aktualnie pozwolić na tę formę promocji.
Gigant przekazał też dotacje reklamowe dla Światowej Organizacji Zdrowia oraz utworzył fundusz inwestycyjny o wartości 200 milionów dolarów dla organizacji non-profit i mniejszych instytucji finansowych.
20 milionów dolarów wspomogło podmioty zajmujące się badaniami nad terapią COVID-19.
Google działa również na rzecz wsparcia pracowników, a także pracuje nad uruchomieniem darmowego dostępu do "zaawansowanych" funkcji swoich narzędzi.
Zaangażowanie Google wydaje się być rozległe i obejmuje swym zakresem wiele podmiotów oraz firm w potrzebie. Firma działa na wielu różnych płaszczyznach, aby walczyć z konsekwencjami pandemii i wspierać tych, którzy są najbardziej narażeni na ryzyko w tych niepewnych czasach.
Wróć na górę strony lub pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Zaleca się zatem sprawdzenie, czy Twoja firma spełnia kryteria wsparcia Google, czy też nie.
Gdy upewnisz się, że zostałeś zakwalifikowany do programu pomocy Google, możesz zacząć planować oraz wdrażać swoją strategię reklamową i tym sposobem w pełni skorzystać z oferowanych Ci opcji.
Sprawdź swoje konto, aby upewnić się, że poniosłeś wydatki na reklamę między marcem 2018 i lutym 2019 lub skontaktuj się z osobą zarządzającą Twoimi kampaniami, aby upewnić się, że spełniasz wymogi programu wsparcia Google.