Chwyć byka za rogi w 2020 roku i skorzystaj z najważniejszych ogłoszeń Google Ads.
W ubiegłym roku na platformie Google Ads wiele się wydarzyło. Jeśli chociaż mrugnąłeś, mogłeś przeoczyć coś ważnego!
W dzisiejszym artykule ujawniamy obszary, w których Google spodziewa się ogromnego wzrostu w tym roku. Lepiej więc bądź na bieżąco z nowymi funkcjami i ustawieniami kampanii, a także aktualizuj funkcje produktów, aby zwiększyć swoją widoczność w reklamach w wyszukiwarce Google.
Zaczynając od wycofania avarage position, a kończąc na rewolucyjnym podejściu do dopasowywania fraz. Nowości od Google.
Zastanawiasz się, które z ubiegłorocznych aktualizacji będą miały największy wpływ w 2020 r.?
Wyróżniliśmy 4 zaktualizowane funkcje Google Ads, które powinien znać każdy marketer cyfrowy i detalista eCommerce.
Zaczynajmy!
Kliknij dowolny link, aby przejść do sekcji na tej stronie z dodatkowymi szczegółami.
Podsumowanie
Jedne z pierwotnych danych wyszukiwania zniknęły, ponieważ Google uznał je za nieprzydatne. Pozycja reklamy odnosiła się do kolejności wyników płatnego wyszukiwania, ale nie do lokalizacji.
Średnia pozycja nie pokazała, gdzie wyświetlają się Twoje reklamy w sieci wyszukiwania.
Nie jest określone, gdzie na stronie mają miejsce Twoje reklamy. Dane były oparte tylko na rzeczywistych wyświetleniach, ale nie miały kontekstu.
Aby przygotować reklamodawców do wycofania tej funkcji, Google wprowadził w międzyczasie 4 nowe dane.
Wskaźniki współczynnika wyświetleń określają, jak często pojawiałeś się na najwyższym lub pierwszym miejscu spośród wyświetleń:
Wskaźniki udziału w wyświetleniach informują o tym, jak często pojawiałeś się na stronie (w dowolnym miejscu, na pierwszej lub najwyższej pozycji) poza okresami, w których możesz wyświetlać:
źródło: Google
Jasne wyobrażenie o swojej pozycji na SERP jest niezbędne do podejmowania świadomych decyzji dotyczących licytacji.
Dlatego rok przed wycofaniem avarage position Google wprowadził strategię automatycznego ustalania stawek dla udziału w wyświetleniach docelowych w kampaniach w sieci wyszukiwania. A teraz jest to jedyny możliwość.
Celem zautomatyzowanych strategii jest uzyskanie reklamy wszędzie tam, gdzie ma ona najlepszą szansę na konwersję, w porównaniu do posiadania najwyższej pozycji w SERP.
KROK 1- Wybierz miejsce, na którym chcesz się skupić (w dowolnym miejscu / na górze / pierwszej pozycji)
KROK 2 - Wybierz % aukcji, które chcesz tam przenieść, uwaga: spójrz na kolumnę Udział w wyświetleniach i ustal realistyczne cele
KROK 3 - Ustaw limit oferty, którą Google może wybrać dla jednej aukcji (obowiązkowe)
Według niektórych średnia pozycja pozwoliła małym firmom uzyskać tańsze kliknięcia, kierując reklamy na niższe pozycje reklamy. A usunięcie tych danych to sposób, w jaki Google kieruje małe firmy na korzyść dużych firm z dużymi budżetami reklamowymi.
Na wysoce konkurencyjnych i nasyconych rynkach może to być nieopłacalne dla małych firm, ponieważ Google może zbierać maksymalne przychody i wyświetlać reklamy mniej razy. Dzięki określaniu stawek opartym na współczynniku wyświetleń możesz kierować na współczynnik wyświetleń wynoszący 1%, który obciąży Cię, umieszczając wszystkie 1% wyświetleń na pozycji 1.
Obecnie automatyczne licytowanie jest przystępne cenowo i wszechobecne. Dla wielu reklamodawców ręczne strategie określania stawek według pozycji po prostu nie mają sensu.
Powróć na górę strony lub Pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Google Ads ma narzędzie w postaci Performance Planner. Od momentu pojawienia się pomaga reklamodawcom w planowaniu wydatków na reklamy. Google twierdzi, że średnio Performance Planner może pomóc reklamodawcom zwiększyć konwersję do 43%.
Ahmad Ismail, menedżer produktu Google Ads, wyjaśnia:
„Załóżmy na przykład, że masz 92 000 USD miesięcznego budżetu na 100 kampanii w sieci wyszukiwania. Performance Planner zaleci, w jaki sposób rozdzielić te 92 000 USD na te kampanie w sieci wyszukiwania, aby zmaksymalizować konwersje i wyniki projektów wynikające z tych zmian w prognozie ”.
Performance Planner prognozuje różne poziomy wydatków i CPA. Za pomocą tego narzędzia użytkownicy uzyskują widok swoich kont na poziomie kampanii. Narzędzie koncentruje się na zwiększeniu liczby konwersji poprzez określenie najlepszych wydatków na kampanie.
Reklamodawcy sprawdzają, ile wydają na każdą kampanię, a następnie przydzielają środki innym. Na poziomie Performance Plannera mogą nawet dodawać słowa kluczowe, aby uzyskać symulację ich wpływu na wydajność.
Konto Google Ads może korzystać z narzędzia Performance Planner, jeśli:
Co najważniejsze, to narzędzie planuje dosłownie, a wprowadzone w nim zmiany nie są automatycznie wdrażane. Aby przeprowadzić modyfikacje, musisz pobrać plik i użyć Menedżera reklam Google.
Powróć na górę strony lub Pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Zaczynajmy!
Małe ekrany, brak cierpliwości i wolne połączenia sprawiają, że konwersja z telefonu komórkowego jest prawdziwym wyzwaniem. Jeśli spojrzysz na swoje dane na urządzeniu, zobaczysz różne wskaźniki wydajności.
Niedawno Google zaprezentowało nowe rozszerzenie, aby ułatwić użytkownikom mobilnym konwersję. Pozwala użytkownikom mobilnym na podanie danych kontaktowych bez opuszczania SERP. Oznacza to, że nie muszą już odwiedzać witryny mobilnej, aby dokonać konwersji - jest to znaczna poprawa ścieżki konwersji.
Użytkownicy zalogowani na swoje konta Google przejdą do już wypełnionego formularza. Będzie zawierać dane kontaktowe. Tylko jedno kliknięcie oddziela użytkownika od natychmiastowej konwersji.
Rozszerzenia formularzy potencjalnych klientów zwiększają Twoje reklamy w wyszukiwarce i częściej wyświetlają się na najwyższych pozycjach. Podobnie jak we wszystkich rozszerzeniach reklam, płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie rozszerzenie formularza zamówienia.
source: wordstream.com
źródło: wordstream.com
Google oferuje dwie opcje dotarcia do tych klientów, którzy przesyłają dane za pośrednictwem rozszerzeń formularza potencjalnych klientów. Istnieje możliwość pobrania leadów jako CSV lub skonfigurowania integracji webhook.
Nawet jeśli rozszerzenia oferują rewolucyjne rozwiązanie, mają pewne ograniczenia.
Reklamodawcy muszą pamiętać, że rozszerzenie formularza zamówienia jest wyświetlane tylko w kampaniach w sieci wyszukiwania i można je stosować tylko na poziomie kampanii.
Zwróć uwagę na ograniczenie o dużym znaczeniu. Niektóre branże nie są w stanie gromadzić danych osobowych. Wykorzystanie zebranych informacji musi być zgodne z zasadami firmy, lokalnymi wymogami prawnymi i zasadami gromadzenia danych Google.
Obecnie funkcja nie jest dostępna w przypadku reklam na komputery. Dzięki temu, że użytkownicy urządzeń mobilnych mogą wypełnić formularz bez nawigowania w witrynie mobilnej, to rozszerzenie reklamy może zdziałać cuda w zakresie współczynników konwersji.
Powróć na górę strony lub Pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
Pomyśl tylko, jak ewoluowało dopasowywanie zapytań od pierwszych wyszukiwań Google do dnia dzisiejszego. Rozszerzenie wariantów ścisłego dopasowania, które obejmowało te same warianty znaczeń wprowadzone w 2018 r., spowodowało wiele zamieszania wśród reklamodawców. Nie wspominając już o ewolucji modyfikatora dopasowania w zeszłym roku.
Odtąd pojawiają się słowa kluczowe modyfikujące dopasowanie do wyrażenia i dopasowanie przybliżone, aby wyświetlać bliskie warianty o tym samym znaczeniu, takie jak równoważne słowa i parafrazy.
Google rozszerza wyniki. Wskazują, że cel zapytania jest ważniejszy niż semantyka. Ponadto Google nie jest w stanie przewidzieć każdego wariantu każdego słowa kluczowego.
źródło: wordstream.com
Do czasu tego ogłoszenia uruchomiono jedyne bliskie warianty (zarówno dopasowanie do wyrażenia, jak i dopasowanie przybliżone), słowami kluczowymi modyfikatora były liczby mnogie i błędy ortograficzne.
Słowo kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia odpowiada zapytaniom obejmującym całe słowo kluczowe w określonej kolejności.
Poniższa tabela pokazuje, jak słowo kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia różni się od jego poprzedniej wersji.
Z drugiej strony istnieje modyfikator dopasowania przybliżonego słowa kluczowego. Pasuje do zapytań zawierających każdy termin określony w dowolnej kolejności.
Zobacz, jak Google porównuje zaktualizowany modyfikator dopasowania przybliżonego słowa kluczowego z poprzednią wersją funkcjonalności.
Powodem jest to, że są to bliskie warianty o tym samym znaczeniu. Ta reguła ma zastosowanie do modyfikatora dopasowania do wyrażenia.
Zeszłoroczne zmiany w dopasowaniu ścisłym przyniosły mieszane wyniki. Niektórzy czerpali korzyści z większej liczby wyświetleń i większej liczby kliknięć, inni musieli ponieść koszty.
Powróć na górę strony lub Pobierz Kompletny przewodnik po Google Merchant Centre
To są duże zmiany - ale co dalej?
Jedyną stałą w Google jest to, że zawsze się rozwija. Często reklamodawcom trudo o dotrzymanie kroku z nowościami. Jak wszyscy wiemy, Google stale dodaje i aktualizuje swój ogromny pakiet produktów. Oby to prowadziło do lepszego zaspokojenia potrzeb klientów.
Nadchodzący rok będzie pełen wyzwań. Możemy oczekiwać, że pojawi się więcej narzędzi reklamowych, które podejmą mądre decyzje reklamowe oraz poprawią wydajność i jakość obsługi klienta.