Pierce AB dołączył do DataFeedWatch w kwietniu 2017, żeby przejąć kontrolę nad najcenniejszym zasobem kampanii reklamowych: ich PLIKAMI DANYCH.
Dzisiaj, Antoine Coopoosamy, szef działu marketing efektywnościowego w Pierce AB, dzieli się wyzwaniami i celami w zakresie zarządzania plikami.
Będąc obecnym na 16 rynkach europejskich i ponad 40 stronach internetowych, Pierce AB bardzo szybko stał się jednym z najbardziej udanych szwedzkich przedsiębiorstw handlu elektronicznego wszechczasów sprzedających części do motocrossu, skuterów śnieżnych i motocykli oraz sprzęt i wyposażenie motomaniakom.
Pierce AB stale poszukuje nowych i innowacyjnych sposobów zwiększania sprzedaży online i zapewnienia większego zwrotu z wydatków na reklamę.
Bez dalszych ceregieli, przed Państwem Antoine Coopoosamy:
Pliki produktowe przed DataFeedWatch
Zarządzanie plikami produktów było obsługiwane przez nasz dział IT w oparciu o „domowe” rozwiązanie ERP i back-end.
Problem z tym, jak wcześniej zarządzaliśmy naszymi plikami, polegał na tym, że zasoby ludzkei IT były zbyt małe. Ich zaległości rosły wykładniczo wraz z wprowadzaniem nowych witryn i nowych funkcji, aby lepiej służyć naszym klientom.
Głównymi celami, jakie mieliśmy przy wdrażaniu narzędzia do plików, były:
Wyzwania i wyniki zarządzania plikami
Zwiększenie oferty produktów. Dzięki podstawowej optymalizacji tytułu produktu, dodaniu brakującego koloru i brakujących atrybutów mogliśmy wprowadzić 40% więcej produktów w Zakupach Google na rynkach takich jak Francja, Niemcy i Wielka Brytania.
Wyższe pozycje w rankingach. Następnie, mogliśmy wykluczyć całe kategorie lub grupy produktów z serwisu eBay i innych rynków, na których produkt różni się znacznie od zdjęcia. Pomogło to zarządzać oczekiwaniami klientów i uzyskać wyższe oceny.
Lepsza wydajność. DataFeedWatch umożliwiło nam zarządzanie naszymi produktami na podstawie informacji o stanach magazynowych, kliknięciach i kosztach, co znacznie poprawiło wydajność na niektórych kanałach.
Implementacja złożonych reguł
Mamy 3 różne metody wysyłki:
Przed DataFeedWatch optymalizacja naszych wysyłek była trochę kłopotliwa. Teraz stworzyliśmy idealną regułę na podstawie stanów magazynowych, aby zachować tylko produkty, które na pewno możemy przesłać do odpowiednich kanałów.
#1 odnośnie optymalizacji plików dla zwiększonego ROI
Przejmij PEŁNĄ kontrolę nad plikami.
Dzięki temu udało nam się wprowadzić o wiele więcej produktów w dziesiątkach kanałów i bez ograniczeń ze strony IT.
Świetną wskazówką jest skłonienie działu IT do stworzenia „Pliku Głównego”, który zawiera wszystkie potrzebne elementy i wszelkie informacje o produkcie, takie jak kategorie Google czy eBay, Producent, Dostawca, marża itd.
Gdy te dane znajdą się w głównym pliku, możesz tworzyć reguły, aby skuteczniej reklamować najbardziej dochodowe przedmioty.
Wróćmy do DataFeedWatch:
Chcemy podziękować Antoine Coopoosamy za poświęcenie czasu na rozmowę z nami.
Jeśli chcesz podnieść jakość swoich plików to prawdopodobnie nasz eBook Kompletny poradnik optymalizacji plików danych będzie dla Ciebie użyteczny. Pobierz go i dowiedz się, jak poprawić jakość Twojego pliku i kampanii. Lub poproś o rozmowę z kimś z naszego zespołu specjalistów ds. plików.