Olga Wojas
Spis treści
Czym są piksele FB i jak działają
Brakujące lub niepasujące id_treści
Źle sformatowane id_treści
Błędna nazwa parametru id_treści
Brakujący lub niepoprawny typ_treści
Piksele FB nie pasują do produktów z katalogu
Podsumowanie
Czym są piksele FB i jak działają
Według Facebooka, Piksel to "narzędzie analityczne, które pozwala zmierzyć skuteczność Twojej reklamy poprzez zrozumienie działań, jakie ludzie podejmują na Twojej stronie internetowej".
Piksel Facebooka działa poprzez umieszczenie kodu na wskazanej przez Ciebie stronie internetowej. Stamtąd automatycznie gromadzi dane, takie jak konwersje z reklam na Facebooku i ogólne informacje demograficzne.
Aby korzystać z Piksela Facebooka z Shopify, będziesz potrzebował konta reklamowego na Facebooku. Następnie możesz dodać swój identyfikator piksela do swoich preferencji sklepu internetowego Shopify. Można to zrobić w następujący sposób:
- Przejdź do sklepu internetowego > preferencje
- W sekcji Piksele Facebooka, dodaj swoje ID Piksela
- Naciśnij zapisz
Piksel zacznie teraz śledzić poniższe wydarzenia.
Po skonfigurowaniu Pikseli Facebooka w Shopify, możesz sprawdzić wszelkie potencjalne problemy przed użyciem zebranych danych. Tutaj przydatne będzie narzędzie Pomocnik Pikseli Facebooka. Narzędzie można pobrać lub użyć jako dodatek do Google Chrome. Pomocnik Pikseli pomoże Ci dowiedzieć się, jak poprawić wydajność Piksela, sprawdzając, czy wszystko działa poprawnie i rozwiązując ewentualne błędy.
Oto najczęstsze problemy związane z wydarzeniami Piksela:
Brakujący lub niepasujące id_treści
Błąd ten odnosi się do reklam dynamicznych. Kiedy instalujesz Piksele FB, celem jest otrzymywanie akcji i wydarzeń, które mają miejsce na Twojej stronie. W tym celu Twój kod musi mieć unikalne ID dla Twoich produktów/wariantów na Twojej stronie internetowej, znane również jako parametr content_ids. Ten identyfikator musi dokładnie odpowiadać pozycji w katalogu produktów, aby Piksel wiedział, które pozycje są takie same. Jeśli brakuje elementu lub jest nie pasuje, produkt ten nie będzie działał dla dynamicznych reklam.
Źle sformatowane id_treści
Prawidłowo sformatowane identyfikatory powinny wyglądać w następujący sposób:
Dla pojedynczego produktu: '12345’
Dla wielu produktów na tej samej stronie: ['12345','67890']
Nieprawidłowo sformatowane identyfikatory mogą zawierać zbędne liczby lub symbole. Mogą wyglądać następująco:
["12345,67890"]’ Piksel FB interpretuje ten identyfikator jako jedną pozycję ID 12345,67890.
"[\"12345\"]": Jest to interpretowane jako jedna pozycja z identyfikatorem [\"12345\"].
"[\"12345\", \"67890\"]": Piksel Facebook interpretuje ten identyfikator jako jedną pozycję z ID [\"12345\", \"67890\"].
"[12345,67890]": Piksel FB interpretuje ten identyfikator jako jedną pozycję z ID [12345,67890].
["[12345,67890]"]: Jest to interpretowane jako jedna pozycja z ID [12345,67890].
Błędna nazwa parametru id_treści
Błąd ten wynika z błędnej pisowni parametrów zdarzeń w Twoim kodzie Pikselowym. Przykładem tego jest parametr content_ids, który jest błędnie oznaczony jako "content_id", gdy wymienia tylko jedno ID. Nazwa parametru powinna być zawsze content_ids, zakończona literą "s".
Brakujący lub błędny typ_treści
Parametr content_type pomaga Piksel FB rozróżniać różne typy produktów. Opcje typu treści to:
- Pojedynczy produkt
- Grupa produktów (lub grupa wariantów)
- Pojazdy
- Hotele
- Loty
Używając parametru content_type, upewnij się, że jest on zawarty w każdym standardowym zdarzeniu i upewnij się, że jest on używany poprawnie, jako ciąg.
Parametr content_type musi być zawsze wprowadzany w jeden z następujących sposobów:
- produkt: Dla pojedynczego produktu w Twoim katalogu
- product_group: Dla grupy produktów w Twoim katalogu. Jest to idealne rozwiązanie dla wariantów produktu, jak również różnych rozmiarów. W przypadku plików do przekazywania danych jest to tzw. item_group_id.
- hotele: To dopasowuje content_ids do identyfikatorów hoteli w Twoim katalogu.
- loty: To dopasowuje content_ids do ID lotów w twoim katalogu.
- pojazdy: To dopasowuje content_ids do ID pojazdów w twoim katalogu.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Piksele FB nie pasują do produktów z katalogu
Jeśli Piksel Facebooka nie pasuje do Twoich produktów z katalogu, problem może wynikać z przesłania nieprawidłowego identyfikatora produktu. Jeśli dostarczasz na Facebooku kompletny zestaw swoich produktów, w tym ich warianty, prawdopodobnie dostarczasz unikalny identyfikator każdego produktu (nazywany varant_id w Shopify). Tutaj zaczyna się problem: Shopify automatycznie ustawia identyfikator rodzica (wspólny dla wszystkich odmian danego produktu rodzicielskiego) do piksela, zamiast identyfikatora wariantu.
Dlatego też, jeśli wysyłasz warianty produktów z unikalnymi identyfikatorami wariantów, żaden z tych identyfikatorów nie będzie pasował - identyfikator wariantów nie jest równy identyfikatorowi rodzica dla żadnego z produktów.
Jakie jest rozwiązanie?
Aby upewnić się, że identyfikatory produktów w katalogu Facebook odpowiadają pikselowi FB, należy użyć atrybutu ID na tablicy (nie identyfikator wariantu). Następnie, aby uniknąć powielania identyfikatora wariantu (od wysłania wielu wariantów z tym samym identyfikatorem rodzica), należy zastosować łączenie wariantów. Oto kroki, jak to zrobić:
- Przejdź do sekcji sklepu w interfejsie DataFeedWatch
- Wybierz swój kanał reklam produktów na Facebooku
- Na stronie Mapowanie naciśnij opcję Połącz warianty produktów na karcie
- Wybierz jedną z opcji łączenia dla każdego pola
- Naciśnij przycisk Zapisz i zakończ
Innym częstym problemem związanym z identyfikacją produktu jest całkowity brak tego pola. Może to wynikać z tej samej kwestii, co powyżej. Jednak może to być również związane z klasyfikacją tablic. Jeśli ustawisz tablicę na pobieranie ID produktu z pola GTIN, gdy ID znajduje się w polu kodu kreskowego, Piksel otrzyma podobny błąd.
Błędy mogą się pojawić, jak widać poniżej.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Podsumowanie
Piksel Facebooka to świetne narzędzie do pomiaru efektywności Twoich kampanii reklamowych. Jednak błędy w identyfikacji produktu mogą uniemożliwić lepsze zrozumienie sukcesów i wad Twojej kampanii.
Usunięcie tych błędów i zapobieganie im w przyszłości pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jak poprawić swoją reklamę w przyszłości. Co więcej, pomoże to zapewnić, że Twoja obecna kampania dotrze do osób, które chcesz w najbardziej efektywny sposób.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center