9 błędów pliku w Bing Merchant Center i jak je naprawić

bing-merchant-center

Ponad 56 milionów wyszukiwań miesięcznie nie jest obsługiwanych przez Google. Bing Product Ads pozwalają handlowcom dotrzeć do kupujących spoza Google.

Przesyłanie pliku danych po raz pierwszy do Bing Merchant Center i zobaczenie długiej listy błędów, które należy natychmiast rozwiązać, może początkowo zniechęcać. Jeśli znasz Zakupy Google, wiesz już, że wiele razy będziesz otrzymywać powiadomienia o błędach wykrytych w danych produktu.

Dlatego mamy dla Ciebie listę 9 najczęstszych błędów w Bing Merchant Center i szybkie sposoby, aby je rozwiązać.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

1. Dostępność i niedostępne produkty

Bing akceptuje ten sam format pliku, co Google Merchant Center. Oczywiście upraszcza to pracę wszystkich handlowców i pozwala im znacznie szybciej zacząć kampanie produktowe Bing.

Nadal istnieją pewne atrybuty pliku danych w Google, które albo nie są używane przez Bing, albo jeśli są używane, wymagają innych wartości. Na przykład w Google możesz podać cztery wartości dostępności produktów: „w magazynie”, „dostępny na zamówienie”, „brak w magazynie”, „przedsprzedaż”.

Bing, z drugiej strony, akceptuje tylko produkty, których dostępność jest określona jako „w magazynie”. Oznacza to, że nie możesz wyświetlać produktów, których nie ma na magazynie, dlatego musisz upewnić się, że status reklamowanych produktów to „w magazynie”.

Można to łatwo zrobić za pomocą naszego narzędzia do zarządzania plikami danych, które pozwala utworzyć regułę, która automatycznie wykluczy z pliku danych wszystkie niedostępne produkty. Zgodnie z poniższą regułą za każdym razem, gdy produkt staje się niedostępny, odfiltrowujemy go z pliku. Gdy poziom zapasów zostanie zaktualizowany, uwzględniamy go ponownie w pliku danych.

 2019-03-29_1646

 

Wróć na górę strony lub

 

2. Błędny adres URL produktu

Bing nie zaakceptuje adresów URL bez protokołu https:// lub http://. Upewnij się, że wysyłasz wszystkie linki z protokołem. Można to łatwo naprawić za pomocą reguły, która dodaje go jako prefiks do adresów URL produktów, jak w poniższym przykładzie.

 

2019-03-29_1642

 

Wróć na górę strony lub

 

3. Wrażliwe słowa kluczowe

Nawet jeśli nie sprzedajesz produktów dla dorosłych lub kategorii nieobsługiwanych, system Bing może błędnie zidentyfikować niektóre produkty jako nieodpowiednie do reklamy.

Na przykład. jeśli sprzedajesz zabawki dla dzieci, a jeden produkt nazywa się „zabawkowy pistolet” w pliku danych, Bing odrzuci ten produkt.

 2019-03-29_1650

Innym problemem, na jaki mogą natknąć się sprzedawcy odzieży podczas sprzedaży ubrań w różnych rozmiarach, jest to, że w opisach rozmiary są oddzielone przecinkami: „dostępne w rozmiarach: s, m, l”.

Jeśli w przypadku niektórych produktów brakuje przecinka i pojawi się opis: „dostępny w rozmiarach: sm, l” Bing może odrzucić produkt, ponieważ „sm” jest związany z „bdsm” i dlatego jest uważany za produkt dla dorosłych.

2019-03-29_1652

Nie ma możliwości wcześniejszego ustalenia, co zostanie uznane za nieodpowiednie, ale dobrą wiadomością jest to, że Bing udostępnia raport, w którym można znaleźć szczegóły i nieprawidłowe słowa kluczowe, dzięki czemu możesz po prostu wrócić do pliku i usunąć je lub zastąpić.

 

Wróć na górę strony lub

 

4. Dokładność domeny

Jest to problem często spotykany przez użytkowników Shopify, gdy podają adres URL swojej witryny w Bing Merchant Center.

Jeśli masz sklep na Shopify, domena Twojego sklepu zostanie automatycznie ustawiona na „nazwasklepu.myshopify.com”. Zamiast zgłaszania tej domeny w merchant center właściciele sklepów będą zgłaszać „nazwasklepu.com”. 

Zamieszanie stanie się jeszcze większe, gdy wgrasz plik produktów do Bing, a adres URL Twojego produktu będzie zawierać domenę „nazwasklepu.myshopify.com” zamiast tej, którą podałeś, czyli „nazwasklepu.com” i spowoduje odrzucenie produktów.

Dzięki DataFeedWatch sprzedawcy mają łatwiej, więc jeśli istnieje niezgodność między adresem URL produktu a linkiem zgłoszonym w Bing Merchant Center, możesz po prostu utworzyć regułę dostosowującą adresy URL produktu.

2019-04-02_1529

Jeśli nie korzystasz z DataFeedWatch, rozwiązaniem jest zgłoszenie nowej domeny w Merchant Center, z tą jedyną wadą, że nie będziesz w stanie reklamować swoich produktów, dopóki sytuacja nie zostanie rozwiązana.

 

Wróć na górę strony lub

 

5. Brak wymaganych pól

Jest to problem często spotykany przez sprzedawców, którzy konfigurują swój plik Bing Shopping od zera. Pliki Bing muszą mieć następujące pola: identyfikator, tytuł, link, cena, opis, link do obrazu i wysyłka (tylko w Niemczech).

Jeśli brakuje jednego z tych pól, nie trzeba dodawać, że plik danych nie przejdzie wstępnej kontroli. Kliknij tutaj, aby zobaczyć specyfikację pliku Bing.

 

Wróć na górę strony lub

 

6. Dane przekraczają limit znaków danego pola

Wszystkie pola muszą spełniać kryteria Bing dotyczące limitów znaków, w przeciwnym razie produkty nie zostaną zatwierdzone.

ID produktu – Limit 50 znaków.

Tytuł – Limit 150 znaków.

Link produktu – Limit 2,000 znaków

Opis – Limit 10,000 znaków.

Link zdjęcia – Limit 1,000 znaków

Lista wszystkich limitów znaków znajduje się na stronie specyfikacji pliku Bing.

 

Wróć na górę strony lub

 

7. Błędy zdjęć

Zdjęcie jest jednym z najważniejszych elementów reklamy produktu, więc nic dziwnego, że musisz przestrzegać wielu zasad. Jeśli używasz tego samego pliku danych dla Google i Bing, możesz napotkać problemy, ponieważ istnieją niewielkie różnice w wymaganiach.

Rozmiar zdjęcia. Minimalny rozmiar zdjęcia dla plików Bing Shopping to 220px na 220px, podczas gdy dla Google jest to 250 na 250 px w przypadku odzieży i 100 na 100 px przy pozostałych produktach.

Rozmiar pliku. Plik nie może przekraczać 3,9 MB, podczas gdy dla Google rozmiar wzrasta do 16 MB

URL zdjęcia. Musi to być tylko HTTP lub HTTPS

Tekst. Obrazy produktu nie mogą zawierać znaków wodnych ani tekstu promocyjnego.

 

Wróć na górę strony lub

 

8. Duplikaty

Powodem otrzymania tego alertu jest to, że w pliku danych znajduje się wiele produktów o tym samym tytule lub id handlowca i jest to niedozwolone.

Istnieją dwie typowe sytuacje, w których produkty zostaną odrzucone z powodu duplikatów:

Niewłaściwe pole w regułach pola wyjściowego

Na przykład klienci Shopify mają dwa pola w źródłowym pliku danych do zdefiniowania unikalnego ID. Jedno z nich to ID wariantu i jest unikalne dla każdego wariantu, a drugie to ID i jest wspólne dla wszystkich wariantów. Zamiast podawać ID wariantu, błędnie podadzą ID, dlatego identyfikator wyjściowy nie będzie unikalny dla wariantów i jest to błąd.

Rozwiązanie jest bardzo proste i polega na utworzeniu jednej reguły określającej, które pole należy zastosować do identyfikacji.

 

2019-04-02_1542

 

To samo ID dla wielu produktów

Kilka produktów w Twoim pliku ma podobne identyfikatory, co powoduje odrzucenie Twoich produktów. Nie ma łatwego sposobu na obejście tego i musisz sprawdzić, czy w pliku danych nie ma duplikatów, a jeśli tak, to wyeliminuj je lub zaktualizuj identyfikator, aby pojawił się jako inny produkt.

Jeśli używasz DataFeedWatch, mamy dla Ciebie sztuczkę, aby obejść ten błąd. Jeśli nie masz czasu i zasobów, aby przeglądnąć i dostosować wszystkie duplikaty i wiesz, że wszystkie produkty mają inne pole, które jest w 100% unikalne dla każdego produktu, możemy sprawić, że system pobierze unikalne wartości tylko dla tego pola.

To samo rozwiązanie można zastosować również, gdy niektóre produkty mają wiele identycznych pól: identyfikator, tytuł, opis, marka itp. Utworzenie reguły, aby je odfiltrować, spowoduje wykluczenie obu produktów z pliku danych, co nie jest pożądane. Jeśli istnieje tylko jedno pole, które jest unikalne w całym pliku danych, możemy ustawić je jako pole wyjściowe.

Wróć na górę strony lub

 

9. Brak unikalnych identyfikatorów

Załóżmy, że nie masz unikalnych wartości w źródłowym pliku danych dla wszystkich produktów - masz 10 000 kodów SKU w pliku, ale tylko 9 000 ma unikalne identyfikatory.

Możesz poświęcić trochę czasu na aktualizację pliku i przypisać unikalne identyfikatory lub użyć tej samej sztuczki, co w przypadku błędu duplikatów. Musisz tylko napisać do nas i dać nam znać, którego pola powinniśmy użyć jako unikalnego, a my możemy zmusić system do pobierania unikalnych wartości tylko dla tego pola.

Bing Product Ads są obecnie ograniczone do kilku krajów: USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Australii, ale już odniosły duży sukces i spodziewamy się, że wkrótce pojawią się w innych krajach. Jeśli poważnie myślisz o przeniesieniu sprzedaży online na wyższy poziom, musisz być wszędzie tam, gdzie jest Twój potencjalny klient.

Mamy nadzieję, że rozwiązania przedstawione w tym artykule pomogły Ci rozwiązać problemy.

Niektóre błędy występujące w Bing Merchant Center mogą być podobne do tych z Google Merchant Center i Menedżerze firmy na Facebooku, więc sprawdź te posty: 6 powszechnych błędów pliku w dynamicznych reklamach na Facebooku oraz 10 najczęstszych błędów w Google Merchant Center i jak je naprawić.

Jeśli problemu, na który napotykasz, nie ma na liście powyżej, zostaw nam komentarz lub skontaktuj się z nami, a my możemy pomóc Ci go rozwiązać.

 

Wróć na górę strony lub

 

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas