Jeśli masz konto Google Merchant Center i promujesz swoje produkty w Zakupach Google, powinieneś znać automatyczne aktualizacje produktów.
Ta funkcja jest z nami od zawsze, ale teraz jest jeszcze ważniejsza - Google zmieniło sposób, w jaki działa Merchant Center w odniesieniu do automatycznych aktualizacji produktów - są teraz domyślnie włączone.
W październiku/listopadzie 2017 r. Google automatycznie włączyło automatyczne aktualizacje produktów nawet na kontach Merchant Center, na których wcześniej były wyłączone.
Oto wszystko, co musisz wiedzieć o automatycznych aktualizacjach produktów:
Automatyczne aktualizacje produktów są wykonywane, gdy Google wykorzystuje informacje z Twojej witryny do automatycznego dostosowywania ceny i dostępności produktów promowanych w Zakupach Google.
Innymi słowy, jest to funkcja, która koryguje nieścisłości w pliku danych, aby wypełnić okres między aktualizacją informacji o cenach lub dostępności w witrynie i przesłaniem nowego pliku danych do Google Merchant Center.
Oto przykład:
Automatyczna aktualizacja produktów Google wyłapałaby to, aktualizując cenę w reklamie. Robi to, wyodrębniając zaktualizowane dane bezpośrednio z witryny, a nie z nieaktualnego pliku danych. W rezultacie, gdy klient zobaczy reklamę, zobaczy zaktualizowaną cenę $39, nawet jeśli nie zaktualizowałeś swojego pliku danych.
Poprawiają wrażenia użytkownika. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy rzadziej napotykają rozbieżności między tym, co widzą w reklamie w Zakupach Google, a tym, co widzą po kliknięciu strony docelowej, tzn. informacje o cenie i dostępności będą zgodne.
Poprawiają konwersje na stronie. Użytkownik prawdopodobnie nie rozumie uzasadnionych problemów technicznych, które mogą powodować rozbieżności między tym, co znajduje się w reklamie w Zakupach Google, a tym, co znajduje się na stronie docelowej. Wszystko, co widzą, to inna cena lub nieprawidłowe informacje o dostępności, w wyniku czego tracą zaufanie.
Automatyczne aktualizacje produktów wypełniają tę lukę, aby poprawić wrażenia użytkownika i pomóc wygrać konwersję.
Mniej odrzuceń w Google Merchant. Ponadto Google monitoruje Twoje konto pod kątem dokładności Twojego pliku danych. Jeśli wykryje dużą liczbę rozbieżności w cenie lub dostępności między witryną a plikiem danych, może podjąć działania, w tym zawiesić konto.
Wcześniej nie można było korzystać z funkcji automatycznej aktualizacji produktów w Google Merchant Center, jeśli w kodzie witryny nie było znaczników danych strukturalnych.
Znaczniki danych strukturalnych są czasami nazywane rich snippets i są sposobem oznaczania kodu HTML witryny, aby ułatwić Google wyodrębnianie danych. Następnie Google wykorzystuje wyodrębnione dane do wyświetlania informacji użytkownikom na różne sposoby.
Oto przykład filmu - Google wyodrębnił informacje wyróżnione w czerwonym polu za pomocą znaczników danych strukturalnych w kodzie strony.
Oto kolejny przykład, tym razem przepisu:
Schema.org jest jedną z najczęściej używanych form znaczników danych strukturalnych.
Znaczniki danych strukturalnych zapewniają właścicielowi witryny większą kontrolę nad sposobem jej wyświetlania w wynikach wyszukiwania. Na przykład w powyższym przykładzie znajduje się liczba gwiazdek plus liczba głosów, czas gotowania i informacje o kaloriach. Dzięki temu witryna wyróżnia się na stronie wyników wyszukiwania i może zachęcać użytkowników do klikania.
Wcześniej oznakowanie danych strukturalnych było jedynym sposobem, w jaki Google otrzymało informacje na temat automatycznych aktualizacji przedmiotów, ale teraz to się zmieniło.
Jeśli nie masz na swojej stronie znaczników danych strukturalnych, Google może teraz uzyskać informacje z Twojej witryny na inne sposoby. Nie podali wszystkich szczegółów, ale prawdopodobnie obejmuje to analizę kodu źródłowego strony w celu znalezienia sygnałów cenowych i dostępności. Google twierdzi, że korzysta również z uczenia maszynowego, aby wyodrębnić dane o produktach i mieć kontrolę w celu zminimalizowania niedokładności.
Z perspektywy Google nie ma obecnie powodu, dla którego sprzedawcy mieliby mieć wyłączoną funkcję automatycznych aktualizacji produktów. Dzieje się tak dlatego, że obecnie nie ma technicznych przeszkód w korzystaniu z tej funkcji, tj. nie ma obecnie wymogu posiadania znaczników danych strukturalnych na swojej stronie internetowej.
Nadal możliwe jest wyłączenie automatycznych aktualizacji produktów, ale zmieniono domyślne ustawienie na włączone
Ponadto Google automatycznie zaktualizowało ustawienie automatycznych aktualizacji produktów dla sprzedawców, u których funkcja była wyłączona, więc teraz jest włączona. Innymi słowy, jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, a wcześniej była wyłączona, musisz teraz ręcznie wyłączyć ją ponownie w Google Merchant Center.
To, co musisz zrobić, zależy od tego, który z poniższych scenariuszy Cię dotyczy:
1. Masz na swojej stronie znaczniki danych strukturalnych i już używasz automatycznych aktualizacji produktów, więc funkcja jest włączona
Nie musisz robić nic.
2. Masz na swojej stronie znaczniki danych strukturalnych, ale wcześniej wyłączono automatyczne aktualizacje produktów
Google prawdopodobnie automatycznie przełączy automatyczne aktualizacje produktów na Twoim koncie Merchant Center. Możesz pozostawić je włączone, ale jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, musisz je wyłączyć ręcznie.
3. Nie masz na swojej stronie znaczników danych strukturalnych
Automatyczne aktualizacje produktów zostały wcześniej wyłączone, ale Google prawdopodobnie włączył je w ramach tej zmiany w swoim systemie. W tej sytuacji masz kilka opcji. Pierwszym z nich jest rezygnacja z funkcji poprzez wyłączenie automatycznych aktualizacji produktów. Jeśli jednak podoba Ci się ta funkcja, możesz pozostawić ją włączone, aby umożliwić Google korzystanie z innych sygnałów w Twojej witrynie w celu uzyskania danych o cenach i dostępności. Możesz także zdecydować się na implementację znaczników danych strukturalnych na swojej stronie internetowej.
Aby zmienić ustawienie automatycznych aktualizacji produktów, zaloguj się na konto Google Merchant Center i kliknij ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu ekranu. Spowoduje to rozwinięcie menu, które ma opcję Automatyczne aktualizacje produktów.
Będziesz musiał monitorować dokładność reklam w Zakupach Google, jeśli nie masz oznaczeń danych strukturalnych, aby upewnić się, że Google wyciąga właściwe informacje.
Powinieneś również regularnie sprawdzać błędy na koncie Google Merchant Center. Aby znaleźć raport o błędach, przejdź do Produkty, a następnie Diagnostyka. Sprawdzaj i naprawiaj błędy regularnie, ponieważ Google może przestać aktualizować Twoje produkty, jeśli wykryje zbyt wiele błędów.
Ponadto nie należy używać automatycznych aktualizacji produktów jako zamiennika do przesyłania aktualnych plików danych. Automatyczne aktualizacje produktów naprawiają drobne rozbieżności, które występują stosunkowo rzadko. Nadal jednak konieczne jest regularne aktualizowanie pliku danych w Google Merchant Center.
Ostatecznie, nie powinieneś polegać na automatycznych aktualizacjach produktów, jeśli aktualizujesz ceny swoich produktów wiele razy dziennie. W takiej sytuacji należy użyć interfejsu API treści Zakupów Google.
Niewiele jest minusów tego, że Google zawsze ma najbardziej aktualne informacje o cenach i dostępności produktów promowanych w Zakupach Google. Najważniejszą rzeczą, którą musisz sprawdzić, jak wspomniano powyżej, jest dokładność danych wyciąganych przez Google.
Najlepszym sposobem maksymalizacji korzyści z automatycznych aktualizacji produktów jest jednak wdrożenie znaczników danych strukturalnych na swojej stronie internetowej. Jeśli jeszcze tego nie robisz, będzie to wymagało zasobów i wysiłku, ale da Ci pełne korzyści z tej funkcji.
Jeśli nie wyłączysz ręcznie automatycznych aktualizacji produktów po listopadzie 2017 r., zostaną one automatycznie włączone na koncie Google Merchant Center. Jeśli nie chcesz korzystać z tej funkcji, musisz ją wyłączyć ręcznie.
Ta funkcja przynosi korzyści, a także pomaga Google lepiej zrozumieć dokładność pliku danych w porównaniu do stron docelowych Twojej witryny. Najlepszym sposobem na jak najlepsze wykorzystanie automatycznych aktualizacji produktów jest wdrożenie znaczników danych strukturalnych na swojej stronie internetowej.