Ponieważ rynek wciąż się dostosowuje i rozwija, ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami. Staje się to teraz szczególnie ważne ze względu na obecną pandemię COVID-19. Rynki musiały dostosować się szybciej niż zwykle.
Jakie więc główne zmiany zaobserwowaliśmy na rynku w pierwszym kwartale 2020 roku? Jak dostosowali się sprzedawcy do radzenia sobie z napływem zamówień w krótkim okresie?
Normalizacja rozmiaru odzieży
Z dniem 30 czerwca Amazon rozpoczął standaryzację wielkości dla produktów z oferty odzieżowej. Ma to na celu pokazanie klientom spójnych rozmiarów, aby mieli lepsze wyobrażenie o tym, jaki rozmiar jest im potrzebny i aby mogli łatwo porównywać produkty. W przypadku sukienek, swetrów (sweterków) lub płaszczy, będzie to opcjonalne od 31 lipca. Jednak od 31 sierpnia stanie się to obowiązkowe. Amazon oświadczył, że wprowadzi podobną normalizację dla innych rodzajów produktów odzieżowych w 2020 r.
Widget podsumowania płatności usunięty
Amazon zdecydował się usunąć widget podsumowania płatności z Seller Central. Nie jest do końca jasne, czy marketplace zamierza uczynić tę zmianę trwałą czy tymczasową. Jednak Amazon stwierdził, że to dzięki temu strona została poprawiona.
Całkowite saldo płatności na wszystkich kontach w każdym kraju będzie teraz widoczne na pasku KPI (główny wskaźnik wydajności) u góry strony. Można to osiągnąć w następujący sposób:
Nowy pulpit płatności
W tym kwartale, Amazon wprowadził nowy pulpit dla płatności. Pulpit daje sprzedającym "szybki" pogląd na ich finanse, aby uprościć doświadczenie finansowe dla sprzedającego. Dzięki tej zmianie wszystkie aspekty finansowe konta sprzedającego są teraz widoczne na jednej stronie.
Aby uzyskać dostęp do pulpitu płatności, wybierz "płatności" w zakładce raportów.
Pulpit płatności będzie zawierać całkowite saldo i dostępne środki w górnej części strony. Wybierając typ konta i okres rozliczeniowy, możesz zobaczyć, co składa się na Twój całkowity stan konta. Obejmuje to różne elementy, takie jak sprzedaż, zwroty i wydatki.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Utrzymane wstrzymanie zawieszenie konta
Wstrzymanie zawieszeń realizacji zamówień zostało przedłużone z I do II kwartału, kończącego się 31 maja. Obejmowało to koszty opóźnionej wysyłki, anulowania i zamówienia wadliwego towaru. Amazon powiedziała, że podjął tę decyzję ze względu na dużą liczbę sprzedawców, którzy wspominali o trudnościach w łańcuchu dostaw. Od 1 czerwca Amazon przywrócił standardowe wymagania realizacji zamówień.
Aby lepiej zarządzać realizacją zamówień od 1 czerwca, Amazon zaleca następujące działania:
Tryb wakacji
Amazon aktywnie zachęca sprzedawców, którzy nie mogą zrealizować standardowych zamówień, do umieszczania swoich kont w trybie wakacyjnym. Platforma oświadczyła, że na sprzedawcę, który to zrobi, nie zostaną nałożone żadne dodatkowe sankcje za korzystanie z trybu wakacyjnego dłużej niż jest to zwykle oczekiwane. Kiedy sprzedawca zdecyduje się na ponowną sprzedaż, nadal będzie miał takie same możliwości magazynowe i ocenę jak poprzednio.
Kontynuacja odstąpienia od pobierania opłat za przechowywanie
Pod koniec pierwszego kwartału Amazon zaczął zrzekać się opłat za magazynowanie produktów przechowywanych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Czechach, przez 2 tygodnie. Jeśli sprzedawca z jednego z tych krajów nie skorzystał jeszcze z tej możliwości, automatycznie zostanie zwolniony z opłat za przechowywanie zapasów teraz/po zarejestrowaniu się.
Amazon zrzekł się również opłat za przechowywanie długoterminowe w tych samych krajach, począwszy od 15 kwietnia.
Wstrzymanie spłat pożyczek dla sprzedawców
Amazon ogłosił również wstrzymanie spłat pożyczek udzielanych sprzedawcom mającym siedzibę w Stanach Zjednoczonych lub w Zjednoczonym Królestwie. Ta pauza była aktywna do 30 kwietnia.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Amazon zachowała czujność w odniesieniu do wszelkich kwestii związanych z łańcuchem dostaw związanym z COVID-19 w drugim kwartale, utrzymując wiele tymczasowych środków, które zostały wdrożone w pierwszym kwartale, w celu wspierania małych przedsiębiorstw.
Chociaż Amazon nadal skupia się na pomocy dla małych przedsiębiorstw, to zmienił również swoją orientację, wprowadzając mniejsze zmiany. Zmiany te zostały wprowadzone z nadzieją na uczynienie platformy bardziej przyjazną dla użytkowników, zarówno kupujących jak i sprzedających. Przyczyniają się do tego takie zmiany jak standaryzacja odzieży i pulpit.
Przy powrocie do relatywnej normalności dla biznesu e-commerce, w trzecim kwartale takie platformy jak Amazon mogą rozważyć większe zmiany w platformie.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Podobnie jak większość sklepów w pierwszym kwartale, głównym celem Amazon wydaje się jak największa wydajność podczas COVID-19. Ma to na celu wspieranie drobnych sprzedawców poprzez zniesienie ograniczeń. Amazon zachęca do korzystania z eCommerce, oferując nabywcom podobnie złagodzone ograniczenia.
IPI (Indeks wydajności zasobów) to sposób, w jaki Amazon mierzy zdolność sprzedawcy do efektywnego zarządzania zapasami. Sprzedawcy otrzymują wynik od 1 do 1000. Z powodu wybuchu pandemii koronawirusa Amazon zwiększył swój próg IPI dla limitów pamięci do 400.
Wcześniej próg wynosił 350. Dla sprzedawców wynik poniżej progu oznacza, że pojemność magazynu będzie ograniczona przez Amazon. Podwyższenie progu może doprowadzić do ograniczenia liczby miejsc dla większej liczby sprzedawców.
Uważa się, że Amazon wprowadził tę zmianę zasad, aby platforma sprzedaży była jak najbardziej uczciwa. Wraz z nagłym napływem i wzrostem liczby osób kupujących przez Internet zmiana została wprowadzona w celu utrzymania równowagi.
Jeśli chcesz zwiększyć próg, aby zapewnić nieograniczone miejsce do przechowywania, najlepiej śledzić swoje dane. Upewnij się, że masz wystarczającą ilość zapasów, ale nie nadwyżkę, jednocześnie skutecznie organizując zwroty.
Aby zmaksymalizować zdolność Amazon do dostarczania niezbędnych artykułów gospodarstwa domowego i środków medycznych, operacje usuwania (usunięcie przedmiotów z zapasów sprzedawcy) zostały tymczasowo wstrzymane. W związku z tym zniesiono opłaty za długoterminowe przechowywanie dla następujących krajów:
Stany Zjednoczone
Wielka Brytania
Niemcy
Francja
Włochy
Hiszpania
Polska
Republika Czeska
Amazon przedłużył także tymczasowo okres zwrotu. Dotyczy to wyłącznie zamówień złożonych na Amazon.com i nie dotyczy wszystkich produktów. Dlatego powinieneś sam sprawdzić zasady Amazon.
Większość produktów zamówionych od Amazon lub od partnerów sprzedających między 1 marca 2020 r. a 30 kwietnia 2020 r. Można zwrócić do 31 maja.
W przypadku przedmiotów zakupionych po 30 kwietnia 2020 r. obowiązuje normalny okres zwrotu, który zwykle wynosi 30 dni od daty otrzymania przesyłki.
Wskaźniki wideo są teraz widoczne w zarządzaniu wideo, co oznacza wielką szansę dla reklamodawców.
Konfigurowanie reklam wideo Amazon wymaga współpracy z ekspertem Amazon Advertising. Jeśli masz już konto reklamowe w Amazon, powinieneś skontaktować się bezpośrednio z ekspertem przypisanym to Twojego konta.
Teraz możesz zobaczyć, w jaki sposób filmy przesłane za pomocą zasobów reklamowych (sekcja Przesyłanie i zarządzanie filmami) wpływają na zaangażowanie widzów. Konieczne jest śledzenie wyświetleń i danych o zaangażowaniu oraz tworzenie treści, które mogą zwiększyć sprzedaż.
Filmy wideo mogą zawierać szczegóły produktu, referencje klientów, informacje o marce i wiele innych. Amazon zaleca zachowanie długości filmu około 15 sekund w celu uzyskania maksymalnego efektu i połączenie wideo z innymi rodzajami reklam. Aby uzyskać lepsze wyniki, sprzedawcy mogą łączyć reklamy wideo z reklamami displayowymi, reklamami sponsorowanymi itp.
Ze względu na problemy wielu firm powodowane przez koronawirusa Amazon wstrzymał zawieszanie kont w celu realizacji zamówień.
Oznacza to, że firmy, które muszą anulować wiele zamówień lub wysyłają je z opóźnieniem, nie są karane. Zmiany są aktywne od 20 marca.
Amazon przestał przyjmować większość przesyłek przychodzących od sprzedawców, aby mógł skupić się na zaspokajaniu zapotrzebowania na towary o wysokim popycie, takie jak artykuły medyczne i artykuły gospodarstwa domowego. Ponadto od 15 marca Amazon wstrzymał także zawieszanie kont z powodu wysokiego wskaźnika defektów zamówień.
Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.
Dzięki aktualizacjom w pierwszym kwartale eBay skoncentrował się głównie na zmniejszeniu wpływu koronawirusa, mając na celu dobro klientów i sprzedawców. Z drugiej strony sprzedawcy mogą stwierdzić, że zaostrzono niektóre ograniczenia, aby zapewnić szybkie rozwiązanie problemów.
Zmiany te nie powinny jednak wpływać na sprzedaż. W przeciwieństwie do Amazon, eBay wprowadził także kilka zmian niezwiązanych z koronawirusem. Wiele z tych zmian ma na celu uczynienie interfejsu bardziej przyjaznym dla sprzedawców, a jednocześnie zwiększenie dostępności danych.
eBay wprowadził wiele zmian tej wiosny. Oto niektóre z najważniejszych:
Wprowadzono 4 nowe kategorie, aby kupujący mogli łatwiej znajdować przedmioty. Są to biznes i przemysł, zegarki, dom i ogród oraz artykuły sportowe.
Kategorie te zostały wprowadzone na początku maja i są dostępne w zwykłym rozwijanym polu kategorii (używanym przy wystawianiu produktu na sprzedaż). Kategorie to nowe opcje wyboru.
Sprzedawcy, którzy wcześniej sprzedawali przedmioty w różnych, szerszych kategoriach, mogą zmienić kategorie lub nie. Jeśli chcesz zmienić kategorię w DataFeedWatch, możesz to zrobić na karcie kategorii.
60% klientów cyfrowych w USA stwierdziło, że podczas zakupów online musiało widzieć średnio trzy lub cztery obrazy, podczas gdy 83% ankietowanych użytkowników smartfonów w USA stwierdziło, że zdjęcia i obrazy produktów są „bardzo” ważne przy podejmowaniu wyboru.
Usunięcie tła stanowi dla sprzedawców doskonałą okazję do zaprezentowania swoich produktów jako centrum reklamy. Ta zmiana podkreśla próbę rozwiązania przez eBay problemu przesyłania zdjęć niskiej jakości, które często zniechęcają potencjalnych nabywców. Optymalizacja zdjęć w serwisie eBay będzie teraz wyglądać podobnie do Zakupów Google.
Tła ze zdjęć zostaną teraz zmienione na białe. Przed dodaniem tej funkcji tła były niespójne. Wymagano od sprzedawcy, aby samemu usunął tło, aby uzyskać najlepsze wyniki. Zmiana tła jest wykonywana automatycznie dla każdego zdjęcia i nie jest opcjonalna.
Terapeak to ekskluzywne narzędzie na eBaya, które gromadzi i wykorzystuje dane dotyczące podaży, popytu i cen. Dzięki Terapeak możesz dostrzec wzorce w danych i rozpoznać, co robią konkurenci.
Funkcje Terapeak można znaleźć na karcie badań w centrum sprzedawcy. Funkcje są dostępne dla wszystkich użytkowników w pakiecie podstawowym lub rozszerzonym.
Najnowsze funkcje Terapeak na eBayu to:
Od marca inne nowe funkcje Terapeak obejmują komponent typu wyprzedzenie, wizualizacje danych i raport z listą wszystkich aktywnych list.
Funkcja „Oferta dla kupujących” na rzecz interakcji z kupującymi, którzy wykazują zainteresowanie, ale jeszcze nie sfinalizowali transakcji. Możesz teraz oferować swoje produkty „obserwatorom” po obniżonej cenie, a nawet negocjować z nimi.
Według serwisu eBay około 30% więcej obserwatorów zamienia się w kupujących, gdy otrzymują ofertę od sprzedawcy.
Wcześniej z ofertą można było dotrzeć tylko do 10 kupujących jednocześnie. To zostało teraz zaktualizowane do 40 kupujących.
Aby zainicjować proces negocjacji z zainteresowanymi, wystarczy wysłać obserwatorom kontrofertę. Maksymalna liczba negocjacji na potencjalnego nabywcę wynosi 5.
Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.
Wyrozumiałość i skuteczność to nieoczekiwane oblicze eCommerce. Ze względu na ciągle zmieniającą się sytuację w pierwszym kwartale wiele zmian rynkowych miała na celu rozwiązanie problemów z dostawą i łańcuchem dostaw.
Pomaganie małym firmom we własnych problemach z dostawami stało się również koniecznością. I bez oznak rezygnacji z handlu elektronicznego sklepy będą musiały nadal dostosowywać swoje procesy do drugiego kwartału.