Richard Conn - RingCentral US
Źródło: Tune
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
1. Firmy zaczną skupiać uwagę na urządzeniach mobilnych
Spójrzmy prawdzie w oczy, większość z nas spędza znacznie więcej czasu na swoich telefonach niż byśmy chcieli. Jesteśmy społeczeństwem uzależnionym od technologii mobilnej. Telefony stały się spersonalizowanymi komputerami, które mogą być używane jako kanały czatu, urządzenia do robienia zakupów, a nawet miejsce do pracy.
Co oznacza, że jeśli firmy chcą w pełni wykorzystać możliwości marketingu afiliacyjnego, muszą zadbać o to, by ich treści były bardziej przyjazne dla urządzeń mobilnych. W 2021 roku niektóre materiały reklamowe będą skupione wyłącznie na urządzeniach mobilnych i będą bazować na sposobie, w jaki ludzie korzystają ze swoich telefonów.
Może to być analiza stron, z których ludzie korzystają częściej na swoich telefonach komórkowych i tworzenie linków w oparciu o to. Albo może to być po prostu to, że firmy sprawiają, że ich strony są bardziej przyjazne dla urządzeń mobilnych.
Firmy są obecnie w stanie stworzyć strategię personalizacji dla telefonów komórkowych, więc najmniejszą rzeczą, jaką firma może zrobić, to upewnić się, że wszystkie linki i treści są przyjazne dla użytkowników telefonów. Ponieważ w przeciwnym razie, jeśli strona jest myląca po kliknięciu na nią na telefonie, użytkownik opuści ją.
Ponieważ coraz częściej korzystamy z naszych telefonów do wykonywania ogólnych zadań, firmy będą musiały zapewnić, że nadążają za tym trendem. W przeciwnym razie stracą okazję do promowania swojej firmy.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
2. Influencerzy będą mieli większy wpływ
Popularność influencerów stale rośnie. Oczywiście, rolą influencera jest, no cóż, wywieranie wpływu. Oznacza to, że płaci się im lub daje darmowe produkty, aby przekonać ludzi do zainwestowania pieniędzy w to, co reklamują, niezależnie od tego, czy są to buty, desery, czy nawet bezpieczeństwo chmury.
Firmy często płacą influencerom za reklamowanie ich produktów i subtelnie namawiają ludzi do korzystania z usług tej firmy. To zasadniczo czyni ich marketerami afiliacyjnymi.
Nawiązanie współpracy z influencerami to doskonały sposób na zwiększenie zysków. Zwłaszcza, że za każdy 1$ wydany na influencera, firma może liczyć na zysk średni około 5.78$.
Jest to kolejny pretekst, aby upewnić się, że firmy są tak przyjazne dla urządzeń mobilnych, jak to tylko możliwe, ponieważ influencerzy mają największy wpływ na Instagramie. Ta platforma mediów społecznościowych jest w przeważającej mierze stroną mobilną. Dlatego warto zadbać o to, by użytkownicy korzystali z płynnego doświadczenia, gdy klikają z Instagrama na stronę produktu.
Jednym z powodów, dla których influencerzy odnoszą takie sukcesy, jest ich zdolność do zachowania naturalności przy jednoczesnej możliwości sprzedaży produktu. W ten sposób powstaje organiczne i inteligentne doświadczenie zakupowe dla wszystkich zainteresowanych. Ponieważ firmy coraz bardziej ufają influencerom, ten rodzaj marketingu afiliacyjnego będzie się stale rozwijał
Źródło: Persuasion-Nation
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
3. AI odegra większą rolę
Nie oznacza to, że nagle nastąpi napływ robotów próbujących sprzedawać nam różne rzeczy. Oznacza to, że w miarę jak coraz więcej osób korzysta z AI aktywowanej głosem, takiej jak Siri, Alexa czy Cortana, rynek afiliacyjny będzie się rozwijał w tej dziedzinie.
Zmienia się sposób, w jaki klienci korzystają z informacji. Ludzie polegają teraz o wiele bardziej na wyszukiwaniu głosowym niż na informacjach pisemnych. Tak więc, aby odnaleźć się w 2021 roku, reklamodawcy będą musieli znaleźć sposób, aby pracować wokół tego. Czy to poprzez wykorzystanie narzędzi do współpracy marketingowej, czy też tworzenie marketingu afiliacyjnego opartego na wychwytywaniu dźwięku.
Aby to zrobić z powodzeniem, firmy będą musiały wziąć pod uwagę sposób, w jaki ludzie mówią i zadają pytania, w porównaniu do sposobu, w jaki piszą na klawiaturze i formułują zapytania pisemne.
Może to oznaczać, że słowa kluczowe będą dłuższe lub zdania będą miały inną strukturę. Przykładowo, wpisując w Google, osoba może wpisać "RPA w biznesie". Podczas gdy pytając Alexę, mogą powiedzieć: "Alexa, w jaki sposób Robotic Process Automation pomaga firmom?". Jest to coś, o czym firmy będą musiały pamiętać i na co będą musiały być przygotowane.
Praca z zachowaniem ludzi, w tym z ich sposobem mówienia, pomaga utrzymać zaangażowanie odbiorców. Co oznacza zwiększoną interakcję z odbiorcami i większą sprzedaż.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
4. Blogi będą zyskiwać na popularności
W obecnej formie blogi są już bardzo często wykorzystywanym zasobem w marketingu afiliacyjnym. Są one doskonałym narzędziem do optymalizacji SEO i słów kluczowych oraz do umieszczania subtelnych reklam.
Dzisiaj, blogi są wszędzie. Są wśród nich zarówno amatorskie blogi osobiste, jak i profesjonalne blogi firmowe. Są więc idealnym miejscem do zintegrowania produktu i wykorzystania marketingu afiliacyjnego.
Pomyśl o tym. Wcześniej, jeśli chcieliśmy się czegoś dowiedzieć, musieliśmy spędzić całe wieki na szukaniu i łączeniu szczegółów. Teraz wszystko, co musimy zrobić, to wygooglować to i pojawia się obfitość postów na blogu, takich jak gdzie znaleźć najlepsze darmowe oprogramowanie do połączeń konferencyjnych z wideo lub osobistą historię jak zostać bardziej przyjaznym dla środowiska.
Oczywiście, zarabianie pieniędzy za pośrednictwem blogów wymaga trochę wiedzy i niestety, nie wystarczy umieścić przypadkowych słów kluczowych. Chodzi o dodanie odpowiednich słów kluczowych i linków, więc firmy prawdopodobnie zwiększą również wykorzystanie automatycznego oprogramowania do pisania, aby upewnić się, że tworzą jak najlepsze blogi.
Źródło: Zac Johnson
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
5. Spersonalizowane treści będą się rozwijać
Spersonalizowana treść jest na fali wznoszącej. Czy kiedykolwiek oglądałeś telewizję online i zdarzyło Ci się, że włączyły się reklamy i znały Twoje imię? To spersonalizowany marketing afiliacyjny. Jakkolwiek zaskakujące by to nie było, przykuwa uwagę, prawda?
Ponieważ treści są dziś wszędzie, ludzie zaczną stosować nietypowe taktyki, aby ich firma wyróżniała się w 2021 roku. Dużą częścią tego będzie przyjęcie spersonalizowanych treści.
W celu lepszego dotarcia do odbiorców, firmy powinny łączyć personalizację z innymi taktykami. Może to być użycie wezwania do działania lub przypomnienie klientowi o produktach, którymi wcześniej był zainteresowany.
Personalized content can be created through social media adverts, emails, videos, and even blogs. So instead of just creating a generic marketing campaign, companies can add in names, locations, or items the user has viewed.
Powiedzmy na przykład, że firma próbowała wymusić odnawianie subskrypcji u klientów SaaS. Zamiast wysyłać maila, który zaczyna się:
“Cześć. Sprawdź nasze najnowsze oferty subskrypcji...”
… firmy powinny spersonalizować swoje interakcje i powiedzieć:
“Cześć, Karol. Zauważyliśmy, że Twoja subskrypcja SaaS prawie się skończyła i pomyśleliśmy, że możesz chcieć zobaczyć te opcje odnowienia.”
Bycie bardziej konkretnym i osobistym pomaga przyciągnąć uwagę odbiorców i sprawia, że czują się oni wyjątkowo.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
6. Sprawdź różne platformy
Jeśli chodzi o marketing afiliacyjny, marketerzy mają tendencję do trzymania się "tradycyjnych" metod medialnych, aby przekazać wiadomości. Przykładem tego są media społecznościowe, e-maile i blogi.
Jak już omówiono, są to doskonałe sposoby korzystania z marketingu afiliacyjnego. Jednak, aby zespoły mogły pokonać konkurencję w 2021 roku, będą musiały rozważyć inne platformy i metody kontaktu z klientami.
Żyjemy w czasach, w których kreatywność jest kluczem do wyróżnienia się. Nie chodzi tylko o to, by myśleć poza schematami, ale by się z nich wydostać. Doskonałym miejscem do rozpoczęcia jest przyjrzenie się innym formom mediów, w które angażują się klienci.
Dzięki znacznie zwiększonemu użyciu urządzeń mobilnych, wielu z nas gra w gry na swoich telefonach. Tak więc wraz z postępem technologicznym coraz więcej firm będzie wykorzystywać gry do sprzedaży. Dzieje się tak dlatego, że gry są wciągające i wykorzystują strategie, aby utrzymać ludzi zaangażowanych i stworzyć lojalność klientów i świadomość marki.
Kolejnym miejscem, w którym firmy zaczną współpracować w zakresie technologii i marketingu jest VR i AR. Czy to automatyzacja marketingu , czy najnowsze trendy w modzie, będą one tworzyć jeszcze bardziej ekscytujące trendy.
Na szczęście istnieje wiele narzędzi współpracy dla zespołów kreatywnych, więc firmy mogą w pełni wykorzystać futurystyczne pomysły, które pomogą im być o krok przed konkurencją.
Źródło: Nesook
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Wnioski
Przy stale zmieniającym się środowisku marketingowym, zespoły muszą być na bieżąco z trendami i ciągle iść do przodu. Dlatego też kampania może obejmować personalizację, metody tradycyjne, patrzenie w przyszłość lub wszystkie trzy.
Jedno jest jednak pewne: rok 2021 będzie tym, który wstrząśnie marketingiem afiliacyjnym. Aby uzyskać przewagę nad konkurencją, firmy będą musiały śledzić i dostosowywać się do sześciu pojawiających się trendów przedstawionych w tym artykule.