Olga Wojas
Spis treści
Testy A / B w plikach danych - dlaczego to jest ważne?
A / B Testowanie tytułów produktów w DataFeedWatch
Kroki konfigurowania testu A / B w DataFeedWatch
Przeanalizuj i wybierz zwycięzcę
A / B Testowanie najlepszych praktyk
Zdecyduj o czasie trwania i rozmiarze
Testuj tylko jedną zmienną na raz
Zdefiniuj kluczową miarę sukcesu
Praktyczne przykłady - od czego zacząć?
Wnioski
Testy A / B w plikach danych - dlaczego jest to ważne?
Dane pliku produktów są podstawą każdej kampanii zakupowej. Oznacza to, że wprowadzenie znacznych zmian w pliku danych może spowodować lub zniszczyć informacje o produktach.
Kanał nie powinien być sztywnym zestawem danych, które musisz podać, aby móc wyświetlać reklamy. Oczywiście istnieje lista wymagań, których należy przestrzegać, ale droga optymalizacji nie kończy się na tym. Wręcz przeciwnie - od tego się zaczyna.
Każdy reklamodawca chce, aby jego reklamy odniosły sukces. Ale w jaki sposób możesz zapewnić, że Twoje reklamy przyciągną rzeczywistych klientów do Twojego sklepu, zamiast generować puste wyświetlenia?
Odpowiedź jest prosta: zawsze testuj.
Usuń zgadywanie z równania i dowiedz się, na co reagują Twoi klienci. Następnie weź te spostrzeżenia i zastosuj je do swoich kanałów.
Tytuły, będące jedną z najbardziej najważniejszych części reklamy, są doskonałym miejscem na rozpoczęcie testów A / B. Zwłaszcza z odpowiednim narzędziem staje się prostą, ale bardzo potężną taktyką!
Wróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
A / B Testowanie tytułów produktów w DataFeedWatch
Cieszysz się na zaprojektowanie pierwszego testu A / B? Świetnie!
Czas przejść na poziom pragmatyczny i dowiedzieć się, jak włączyć eksperymenty do strategii optymalizacji feedów.
Zróbmy to krok po kroku:
Jak to działa?
Przede wszystkim nowa funkcjonalność umożliwia jednoczesne uruchamianie 2 różnych wersji tytułów w całym portfolio produktów. Porównaj zestawy danych dotyczących wydajności w przejrzystym przeglądzie.
Otwiera to możliwości dla detalistów, którzy mogą łatwo odkryć idealną konfigurację tytułu i dokonać strategicznych korekt w swoich kanałach.
Zanim zapoznamy się z tą funkcjonalnością, poznajmy mechanizm:
- Śledzenie: aby test A / B miał sens, potrzebujesz metody zbierania danych o wydajności dla każdego z nich. Osiągamy to poprzez automatyczne dołączanie parametru śledzenia do linku produktu.
- Kanały: test A / B tytułów jest dostępny we wszystkich kanałach zawierających adresy URL produktów (patrz punkt powyżej). Google Shopping, Facebook, Instagram, Google Search Ads to tylko kilka przykładów. W przypadku kanałów eBay lub Amazon funkcja eksperymentalna nie jest dostępna.
- Dystrybucja: do każdego identyfikatora elementu można przypisać tylko jedną wersję tytułu. Rozprowadzamy tytuł A i tytuł B równomiernie między wszystkimi produktami. Dlatego wariant A zostanie przypisany do produktów 00001, 00003, 00005 itd., A wariant B do produktów 00002, 00004, 00006 itd.
Wyniki są oparte na grupie produktów, które zostały przypisane do wersji A lub B.
Kroki konfigurowania testu A / B w DataFeedWatch
1. Zmapuj swoje identyfikatory
Aby funkcja była dostępna w kanałach, musisz się upewnić, że pole „ID” w sekcji Pola wewnętrzne jest "zmapowane". Pomiń ten krok, jeśli wykonałeś już tę część podczas konfiguracji sklepu.
W przeciwnym razie znajdź wewnętrzny panel pól na bocznym pasku nawigacyjnym i wpisz wymagany atrybut:
2. Włącz podział tytułu
Przejdź do panelu mapowania wybranego kanału („Edytuj kanał”) i znajdź przycisk testowy A / B w prawym górnym rogu sekcji tytułowej:
3. Skonfiguruj wersję A i wersję B swoich tytułów produktów
Określ zmienną, którą chcesz przetestować.
Następnie utwórz pożądaną strukturę dla każdej wersji tytułu. Część konfiguracji działa dokładnie tak samo, jak w przypadku wszystkich innych atrybutów kanału. Możesz zmapować go na określone pole ze swojego sklepu, łączyć atrybuty, a nawet przesyłać dostosowane tytuły z arkusza kalkulacyjnego dla jednej z wersji.
Nie ma ograniczeń w zakresie opcji modyfikacji. Wkrocz więc w sposób myślenia klienta i bądź kreatywny!
4. Przeglądaj i zapisz zmiany
Po skonfigurowaniu nowej struktury tytułu do testowania rzuć okiem na podgląd (ikona oka w prawym górnym rogu). Każda wersja tytułu ma osobny podgląd.
Jeśli nie jesteś zadowolony z nowego zamówienia - zapisz zmiany, a Twój plik danych zostanie zaktualizowany.
Uwaga: podgląd jest niewrażliwy na rozkład A - B. Oznacza to, że możesz zobaczyć tytuł pozycji X zarówno w podglądzie A, jak i podglądzie B. W kanale wyjściowym - do każdego identyfikatora elementu zostanie przypisana tylko jedna wersja tytułu.
Po zapisaniu możesz sprawdzić sekcję „Pokaż kanał”, aby sprawdzić rozkład każdej wersji tytułu na element.
Przeanalizuj i wybierz najlepszy
Dokładna analiza jest nieodzownym elementem każdego udanego eksperymentu. Jak więc możemy śledzić i mierzyć wyniki?
Dodaliśmy parametr linku do śledzenia wydajności dwóch wersji tytułów. W ten sposób możesz łatwo sprawdzić wydajność swoich tytułów w dowolnym momencie w Google Analytics.
Istnieją 2 sposoby generowania przeglądu wyników:
- Utwórz pulpit nawigacyjny z dwoma widgetami (jeden dla wariantu tytułu A i drugi dla tytułu B wariantu)
- Utwórz raport niestandardowy
Po zebraniu wystarczającej ilości danych, aby wybrać najlepszy - po prostu wróć do ustawień kanału w DataFeedWatch („Edytuj kanał”) i dotknij jeszcze raz „przycisku testowego A / B”, aby potwierdzić zwycięską wersję.
Voilà! Nowa struktura tytułu zostanie zastosowana do wszystkich produktów w kanale.
Wróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
A / B Testowanie najlepszych praktyk
Każdy sklep jest inny i należy do niego podchodzić indywidualnie, włączając eksperymenty do strategii.
Istnieją pewne zasady, których przestrzeganie jest ważne bez względu na Twoje trendy wertykalne, terytorialne lub rynkowe. Rzućmy okiem na najważniejsze ZA i PRZECIW dla przeprowadzenia udanych eksperymentów A / B:
1. Wybierz czas trwania i rozmiar
Aby upewnić się, że wyniki testu AB są dokładne i odpowiednie, musisz pozwolić, aby eksperyment trwał wystarczająco długo i na wystarczającej liczbie produktów.
- Do zdefiniowania czasu trwania testu można użyć jednostki czasu, np. 1–2 tygodnie lub powiązać je z konkretnymi danymi dotyczącymi skuteczności - na przykład do osiągnięcia 100 kliknięć lub konwersji
- Jeśli chodzi o rozmiar: wnioski są zwykle łatwiejsze do wyciągnięcia, jeśli wyniki pochodzą z dłuższej próby. Zalecamy stosowanie go ze 100 lub więcej produktami.
2. Testuj tylko jedną zmienną na raz
Ten również powraca do wyników testu A / B. Jeśli chcesz uzyskać dokładne dane i naprawdę zmierzyć wpływ konkretnej zmiany, musisz ograniczyć inne czynniki.
Testowanie wielu zmiennych jednocześnie nie daje jasnego przeglądu wpływu każdej zmiany na skuteczność reklam zakupowych.
3. Zdefiniuj kluczową miarę sukcesu
Czy chcesz uzyskać większy CTR? A może liczy się liczba konwersji?
Świadomość twojego celu jest kluczowa dla interpretacji wyników testu AB i ułatwi wybór zwycięskiego tytułu po zakończeniu testu.
4. Zawsze testuj
Chcesz, aby Twoje reklamy rozwijały się i wyprzedzały konkurencję na długoterminowo?
Jeśli tak, musisz nabrać nawyku eksperymentowania i nieustannie identyfikować nowe sposoby przyciągania uwagi kupujących. Nie zatrzymuj się tylko na jednym teście.
Na skuteczność Twoich reklam może mieć wpływ wiele czynników. Dodaj do tego stale zmieniający się rynek eCommerce, a możliwości testowania stają się nieskończone. Pamiętaj jednak o regule nr 2!
Wróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Praktyczne przykłady - od czego zacząć?
Określenie „co przetestować?” w swoich tytułach może być niełatwym zadaniem, szczególnie jeśli dopiero się uczysz.
Rozpocznij od przeanalizowania obecnej struktury tytułu i porównania jej z zalecanymi praktykami. Możesz dowiedzieć się więcej o optymalnej strukturze tytułów dla reklam zakupowych w naszym innym artykule.
Innym pomysłem może być spojrzenie na tytuły najlepiej sprzedających się produktów i tych o niskiej wydajności, aby spróbować sformułować hipotezę, która stanie się podstawą do testu.
Aby to ułatwić, przygotowaliśmy krótką listę z pomysłami na tytuły testowe A / B:
-
Pozycja - eksperymentuj z umieszczeniem określonego atrybutu, na przykład Nazwa marki z przodu vs. na końcu tytułu
-
Zostaw albo Wyrzuć - istnieje wiele atrybutów produktu, które mogą być istotne z punktu widzenia klienta, ale jaki jest ich rzeczywisty wpływ na Twoje reklamy? Przykłady: kolor, rozmiar, materiał itp.
-
Synonimy - znajdź słowa, które naprawdę mówią do odbiorców i są dobrze dopasowane do ich kultury, np. Czy w USA powiesz „grill” czy „barbecue”?
-
Skróty - czy masz w tytułach słowa, które często są skracane do skrótów? Może to być nazwa marki lub dowolny z atrybutów.
-
Długość - jakie tytuły najlepiej pasują do odbiorców: bardzo krótkie, a może bardziej opisowe?
Wróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Wnioski
W niezwykle dynamicznym środowisku reklamy internetowej testy A / B są ważne aby nadążać za tempem zmian i doskonaleniu naszego podejścia, aby jak najlepiej odpowiadać potrzebom klientów.
Z przyjemnością wprowadzamy nową funkcję testowania A / B, która, mamy nadzieję, pomoże Twojej firmie rozwijać się w szybszym tempie i stale identyfikować nowe możliwości poprawy.
Więc, nie ma czasu do stracenia! Zróbmy to! 😉