8 opcji targetowania na Facebooku dla sprzedawców internetowych

8-opcji-targetowania na-Facebooku-dla-sprzedawców-internetowych

Istnieje wiele opcji i parametrów kierowania na Facebooku, ale czy używasz ich mądrze? W tym poście omówiono niektóre opcje dostępne dla sprzedawców detalicznych i wyjaśniono, dlaczego powinni z nich korzystać.

Wykorzystanie odpowiedniej strategii na Facebooku pomaga firmom zawęzić grono odbiorców, aby zwiększyć szanse na wyświetlanie reklam osobie, która jest bardziej zainteresowana sprzedawanymi przedmiotami lub usługami.

Ukierunkowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm wszystkich kształtów i rozmiarów - w szczególności dla detalistów. Wyświetlanie nietrafnych reklam osobom na Facebooku nie tylko zmniejszy liczbę kliknięć w witrynie, ale także spowolni częstotliwość wyświetlania reklam i może kosztować dużo w modelu CPM. Mali detaliści skorzystaliby na uszczegółowieniu kierowania w celu zaoszczędzenia pieniędzy, a lokalni detaliści powinni rozważyć zmniejszenie promienia kierowania.

 

Opanuj dynamiczne reklamy produktów na Facebooku dzięki naszym 9 sprawdzonym strategiom

 

Warto również pamiętać o oknie konwersji, które zwykle widzisz - czy Twoi klienci kupują za pierwszym kliknięciem na stronie, czy też jest to pierwszy krok do rozważenia zakupu? Poniższe opcje kierowania określają możliwe sposoby znalezienia odpowiednich odbiorców dla Twojej firmy.

 


1. Remarketing na Facebooku

Gdy używasz piksela do śledzenia użytkowników w swojej witrynie, a następnie obserwujesz ich, wyświetlając im reklamy na Facebooku, jest to remarketing.

Plusy: te reklamy są zwykle zaprojektowane, aby zachęcić użytkowników do powrotu do witryny i dokonania zakupu - albo innego produktu, albo po prostu powrotu do witryny i zakupu pierwszego produktu. Zalety obejmują możliwość tworzenia konkretnych list remarketingowych, takich jak; osoby, które porzuciły koszyk, osoby, które wyszły z kasy, osoby, które przeglądały określone strony itp.

Minusy: reklamodawcy muszą zachować czujność, aby upewnić się, że ich reklamy „powtarzają”, ale nie „irytują”. Listy remarketingowe będą musiały zostać dopracowane, aby upewnić się, że są kierowane tylko do zainteresowanych osób. Ważne jest również, aby nie proponować niczego, co można uznać za zawstydzające lub osobiste, ponieważ ludzie współużytkują komputery.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Witryny e-commerce zazwyczaj widzą najlepszą odpowiedź, ale jak wspomniano powyżej, upewnij się, że nie remarketingujesz niczego, co powinno być ukryte przed innymi - mówimy o Wa sklepy z sukniami ślubnymi i pierścionkami zaręczynowymi!

 


2. Wyszukiwanie podobne do odbiorców

To tutaj Facebook znajduje odbiorców, którzy dzielą wspólne cechy z ludźmi, którzy już wyrazili zainteresowanie Twoją firmą.

Plusy: Pomaga to firmom budować świadomość marki, docierając do osób, których inaczej by nie znaleźli.

Wady: Nie zawsze jest gwarantowane, że osoby, które wyglądają podobnie (pod względem demograficznym, zainteresowań i zachowania w sieci) będą miały taki sam poziom zainteresowania Twoją firmą.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Małe sklepy internetowe o stosunkowo niskim poziomie świadomości marki zdecydowanie nadają się do tego rodzaju targetowania, ponieważ pomaga im to zwiększyć zasięg.

 


3. Targetowanie oparte na zainteresowaniach

Istnieją tysiące zainteresowań, które można wykorzystać jako parametr targetowania na Facebooku. Jest to oparte na zrozumieniu przez Facebook tego, czym użytkownicy „wyrazili zainteresowanie”.

Plusy: Pozwala to kierować reklamy na osoby, które znasz, zainteresowane podobnymi rzeczami, które sprzedajesz, co zwiększa prawdopodobieństwo, że odwiedzą Twoją witrynę lub sklep i dokonają zakupu. Na przykład możesz kierować reklamy do osób zainteresowanych motocyklami - dobra opcja, jeśli sprzedajesz akcesoria i ubrania motocyklowe.

Wady: użycie parametrów kierowania na szerokie zainteresowania może wyświetlać reklamy nieistotnym odbiorcom, a bardzo precyzyjne kierowanie na Twoje zainteresowania może zdziałać cuda w zakresie CTR i współczynników konwersji, ale może znacznie zmniejszyć zasięg.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Wiele eCommerce oraz sklepów budowlanych skorzysta na tym, jeśli zostanie to wykonane poprawnie. Na przykład kierowanie reklam na osoby zainteresowane modą może pomóc sklepom odzieżowym osiągnąć nowy poziom.

 


4. Targetowanie oparte na zachowaniach

Jest to skierowane do użytkowników na podstawie ich zachowania poza Twoją witryną i Facebookiem. Analizuje takie zachowania, jak „tendencje zakupowe”, „darowizny charytatywne” i „działania cyfrowe”.

Plusy: pomaga to firmom rozwinąć coś więcej niż strategię, która trafia do „właściwych ludzi we właściwym czasie”, kierując reklamy do odpowiednich osób, zanim jeszcze zaczną szukać konkretnych produktów, które sprzedajesz. Na przykład w opcji „tendencje zakupowe” znajdziesz „Produkty dla zwierząt” - idealna opcja kierowania, jeśli sprzedajesz akcesoria dla zwierząt, ponieważ wiesz, że Ci użytkownicy kupują produkty podobne do Twojego.

Wady: Takie ukierunkowanie nie eliminuje osób, które niedawno straciły zainteresowanie tą konkretną dziedziną, ponieważ dane są gromadzone z czasem. Jeśli spojrzymy na powyższy przykład akcesoriów dla zwierząt domowych, może to być bolesna reklama dla użytkowników, których pupile niedawno zmarli. Może to powodować, że Twoje reklamy będą otrzymywać negatywne opinie i będą rzadziej wyświetlane.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Większe sklepy eCommerce zwykle odnoszą większe korzyści ze względu na szerszy charakter tego targetowania.

 


5. Demografia Targetowanie na Facebooku

Kierowanie demograficzne na Facebooku jest często bardziej zaawansowane, ponieważ użytkownicy wprowadzają te informacje w swoich profilach na Facebooku. Obejmuje to wiek, poziom wykształcenia, status pracy, status związku itp.

Plusy: pozwala reklamodawcom uwzględniać odpowiednie dane demograficzne lub wykluczać nieistotne grupy użytkowników. Na przykład, jeśli sprzedajesz odzież przeznaczoną dla kobiet po 50. roku życia, możesz kierować reklamy tylko do kobiet w wieku 50 lat lub starszych.

Wady: zwykle najlepiej jest warstwować to kierowanie za pomocą innych metod kierowania, w przeciwnym razie nie da się upewnić, że za kliknięciami kryje się zamiar kupna.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Detaliści z konkretnymi grupami docelowymi skorzystają bardziej na tej opcji kierowania, np. sklepy odzieżowe, sklepy kosmetyczne, księgarnie itp.

 


6. Odbiorcy niestandardowi

Jest to publiczność utworzona z istniejących klientów przy użyciu informacji przesłanych do Facebooka. Podobnie jak w przypadku remarketingu, może to pomóc w znalezieniu osób, które nie dotarły do ​​kasy lub po prostu zachęcić tych, którzy kupili, aby wrócili do witryny.

Plusy: to bardzo szczegółowe kierowanie dociera do osób, które już wyraziły zainteresowanie Twoją firmą, co zmniejsza prawdopodobieństwo, że zmarnujesz pieniądze na wyświetlanie reklam szerszej grupie odbiorców.

Minusy: Ta opcja nie działa w celu zwiększenia zasięgu i może być trudna do dotarcia do wszystkich osób w grupie odbiorców. Jeśli na liście znajduje się mniej niż 1000 użytkowników, może być konieczne zwiększenie limitu CPM i dodawanie użytkowników do listy wraz ze wzrostem bazy klientów. Możesz też stworzyć podobną do odbiorców publiczność na podstawie swojej listy.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Detaliści z bazą klientów, którzy prawdopodobnie dokonają zakupu więcej niż jeden raz, będą mieć z tego więcej korzyści, ponieważ zasadniczo zapraszasz klientów z powrotem do swojej witryny.

 


7. Użytkownicy aplikacji mobilnych

Jeśli Twoja firma ma aplikację mobilną, możesz użyć niestandardowych odbiorców, aby dotrzeć do osób, które korzystały z Twojej aplikacji.

Plusy: kierując reklamy do osób korzystających z Twojej aplikacji, wiesz, że wyraziły zainteresowanie Twoją marką, a także pokazują, że robią to za pomocą urządzenia mobilnego. To dobry znak, jeśli chcesz prowadzić kampanie tylko na urządzenia mobilne, które przyciągają ludzi do aplikacji (inna forma remarketingu pod innym kątem).

Minusy: ta opcja oznacza również, że będziesz mieć ograniczony zasięg, co nie jest dobrym rozwiązaniem, jeśli nie masz w tej chwili wielu pobrań aplikacji.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Większe sklepy o znacznej świadomości marki zwykle odnoszą z tym większy sukces, ponieważ są bardziej skłonne do posiadania aplikacji do pobrania i większej liczby użytkowników aplikacji.

 


8. Połączenia

Być może słyszałeś o ludziach nazywających to „przyjaciółmi…”. Działa to na Twoich listach odbiorców i obserwuje ich połączenia i pozwala Ci na nich targetować. Na przykład możesz kierować reklamy na „znajomych osób idących na Twoje wydarzenie”.

Plusy: Kierowanie w ten sposób pomaga dotrzeć do nowych osób. To ponownie pomaga zwiększyć świadomość marki, szczególnie w przypadku nowych sklepów.

Wady: pomimo tego, że kręgi przyjaciół mają podobne zainteresowania, nie ma gwarancji, że użytkownik połączy się z Twoim sklepem tylko dlatego, że ma go znajomy, ponieważ mogą mieć bardzo różne zainteresowania.

Którzy detaliści mogą skorzystać? Korzystają z tego sprzedawcy detaliczni o mniejszej świadomości marki, ponieważ docierają do nowych odbiorców, jednocześnie nie płacąc reklamodawcy zbyt dużych pieniędzy.

 

Opcje targetowania mogą wydawać się przytłaczające pod względem wyboru, szczegółowości, a czasem nawet konfiguracji. Ale przy prawidłowym zastosowaniu wyniki mogą być fenomenalne. W przypadku Facebooka te opcje kierowania prawdopodobnie poprawią się, dlatego warto przyzwyczaić się do tego, co jest dostępne i co działa w twoim sklepie.

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas