6 łatwych trików optymalizacji reklam produktów w Facebook Dynamic, które pomogą Ci podnieść ROI

6-łatwych-trików-optymalizacji-reklam-produktów-w-Facebook-Dynamic-które-pomogą-Ci-podnieść-ROI

Sukces kampanii na Facebooku zależy w dużej mierze od tego, jak dobrze zoptymalizujesz swoje feedy. W tym poście na blogu podzielimy się z Tobą kilkoma łatwymi wskazówkami dotyczącymi optymalizacji, które pomogą Ci poprawić ROI kampanii.

Podobnie jak w przypadku Google, Facebook ma bardzo szczegółowe wymagania dotyczące plików danych produktów. Dlatego udana kampania reklamowa musi rozpocząć się od pliku danych o wysokiej jakości produktów.Reklamy produktów na Facebooku to w zasadzie ponowne ukierunkowanie reklam, które pozwalają tworzyć trafne reklamy na Facebooku na podstawie produktów, które oglądali użytkownicy na Twojej witrynie detalicznej.

Wyglądają identycznie jak inne reklamy z linkami lub reklamy w formacie karuzeli na Facebooku. Aby uniknąć problemów związanych z konfigurowaniem poszczególnych reklam, Facebook utworzy każdą reklamę dla Ciebie, a ponadto spersonalizuje je dla każdego z Twoich indywidualnych klientów.

 

facebook-dynamiczny-produkt-i-niebieski-płaszcz

 


Korzyści z dynamicznych reklam produktów

Wystarczy skonfigurować jeden szablon reklam, a Facebook będzie dynamicznie tworzyć reklamy dla każdego produktu w pełnym katalogu. Nie musisz konfigurować każdej reklamy indywidualnie. Reklamy produktów Facebook Dynamic są przeznaczone dla różnych urządzeń, co oznacza, że ​​jeśli odwiedzający Twój sklep internetowy obejrzy dany produkt na swoim komputerze, nadal będą widzieć reklamy tego produktu z urządzenia mobilnego.

 

Naucz się korzystać z reklam produktów Facebook Dynamic dzięki naszym 9 sprawdzonym strategiom.



Pierwsze kroki

Aby rozpocząć, musisz wgrać katalog produktów (plik danych) na Facebook. Reklamujesz już swoje produkty na innych platformach? Nie ma problemu. Możesz łatwo skopiować ten sam feed z innych kanałów (takich jak Google lub Bing) i przesłać go do Facebooka lub za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy feedu, takiego jak DataFeedWatch.

Następnie musisz dodać piksel Facebooka do swojej witryny, aby śledzić, które produkty oglądają ludzie, dodają do koszyka i zostawiają, a nawet kupują. Facebook porówna produkty, z którymi współpracuje, z produktami w katalogu produktów, aby wyświetlić im odpowiednie reklamy.

 


OPTYMALIZUJ, OPTYMALIZUJ, OPTYMALIZUJ

Aby odnieść sukces na Facebooku, musisz regularnie optymalizować swoje kanały. Sprawdź te przydatne wskazówki:

1. Pamiętaj o prawidłowych atrybutach pól w swoim pliku danych

Upewnij się, że w swoim pliku danych masz wszystkie 9 obowiązkowych atrybutów wymaganych przez Facebook

  • ID
  • Dostępność
  • Stan
  • Opis
  • Link do obrazu
  • URL
  • Tytuł
  • Cena
  • Kod GTIN

 

facebook-dynamic-product-ads-data-feed

 

Nasze narzędzie do optymalizacji pozwala dodawać opcjonalne pola, które optymalizują Twoje feedy, takie jak kolor, typy produktów itp.

Ważne: wszystkie kolumny muszą być w języku angielskim, nawet jeśli reszta pliku danych jest w innym języku.

2. Dołącz swoje najlepsze obrazy

Upewnij się, że dla swoich produktów wybrałeś najlepsze obrazy w wysokiej rozdzielczości. Zdjęcie tyłu ubrania lub buta nie spowoduje żadnych kliknięć. Upewnij się, że Twoje zdjęcia nie mają ramek. Powinny być wyraźnymi obrazami na białym lub jasnym tle. Najlepsze rozmiary obrazów: reklama pojedynczego produktu: 1,91: 1, 1200 x 630 pikseli. Reklamy produktów karuzelowych: stosunek 1: 1 (kwadrat), 600 x 600 pikseli. Wybierz ciepłe i pozytywne kolory. Spróbuj przetestować obrazy z osobami noszącymi lub używającymi produktu - emocjonalne obrazy mogą podnieść CTR. Dzięki naszemu narzędziu możesz szybko i łatwo uzyskać dostęp do zdjęć produktów w swoim kanale i wybierać lepsze zdjęcia jednym kliknięciem. Nasz przewodnik pomoże Ci wybrać najlepsze zdjęcia do swoich kanałów.

 

facebook-produkt-dynamiczny-reklama-victoria-sekret

 

3. Podaj cenę produktu

Zwiększ ruch, włączając cenę u góry na zdjęciu. Cena nie zawsze będzie uwzględniona w Twoim DPA, ale jest to wymagany atrybut Twojego pliku danych. Ważne jest, aby cena była dokładna i pasowała do ceny na stronie docelowej produktu.

 

mobilne-facebook-dynamiczne-reklamy-produktów

 

4. Zamień „brak w magazynie” na „dostępny na zamówienie”

Facebook traktuje produkty „niedostępne” inaczej niż Google Shopping. Gdy produkt jest wymieniony jako „niedostępny”, Facebook zakłada, że ​​nie planujesz go uzupełniać, a kupujący powinien szukać gdzie indziej. Zaleca się oznaczenie produktu jako „dostępnego na zamówienie”, aby zapobiec całkowitej utracie sprzedaży.

5. Utwórz niestandardowe etykiety

Podobnie jak w przypadku Zakupów Google, możesz użyć niestandardowych etykiet w pliku danych produktu, aby podać dodatkowe informacje o produkcie i poprawić organizację swoich zasobów reklamowych. Etykiety niestandardowe pomagają grupować produkty, na które prawdopodobnie będziesz chciał licytować inaczej, takie jak „bestsellery”, „produkty sezonowe”, „marki”, „promocje” lub „marże zysku”, na które możesz następnie podzielić różne grupy reklam. Przeczytaj nasz post na temat zwiększania ROI za pomocą etykiet niestandardowych.

6. Usuń nierentowne produkty

Jeśli wiesz, że masz w sklepie niektóre produkty, które nie sprzedają się dobrze, usuń je z pliku danych. Nasze narzędzie pozwala zidentyfikować te nieskuteczne i zawiesić je w pliku danych. Ta akcja sama w sobie pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy na kosztach reklamy.

Optymalizacja feedu jest czymś, co musisz robić bardzo regularnie. Ważne jest również, aby często uzyskiwać dostęp do danych analitycznych, aby oceniać skuteczność kampanii. Nasza analityka pozwala to zrobić na poziomie produktu, co daje jeszcze większą kontrolę nad kampanią i dodatkowo pozwala ulepszyć optymalizację.

Każdy sklep internetowy wie, jak potężna jest platforma Facebooka. Skorzystaj z tej okazji, aby dotrzeć do bardzo dużej liczby klientów, jednocześnie upewniając się, że korzystasz z mocnego narzędzia do optymalizacji. Ta zwycięska kombinacja gwarantuje kosmiczny wzrost sprzedaży!

 

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas