Dynamiczne reklamy produktów Facebook śledzą zachowania poszczególnych użytkowników, tworząc niestandardowe reklamy. To dosłownie automatyzuje proces i pomaga poradzić sobie z konfiguracją i optymalizacją.
Reklamodawcy mogą korzystać z dynamicznych reklam na Facebooku również w kampaniach innych niż eCommerce. Tak długo, jak mają odpowiednio przygotowany plik danych „produktu”, mogą używać dynamicznych kampanii do dowolnej strategii. Dynamiczne reklamy produktów na Facebooku mogą przynieść naprawdę fantastyczne wyniki przy niskim koszcie.
Chociaż tworzenie reklam na Facebooku jest raczej łatwe, sprawy mogą się skomplikować. Czasem płacimy dużą cenę za popełnione błędy i kolejne próby, a to może być frustrujące.
Wszyscy detaliści internetowi znają irytację związaną z odrzuceniem feedu przez Facebook. Spowalnia to sprzedaż i stwarza problemy z przepływem pracy.
Dobra wiadomość jest taka, że wiemy, jakie są najczęstsze błędy pliku danych. Postanowiliśmy rzucić okiem na to, jak uniknąć tych problemów i jak je rozwiązać.
Sprawdź nasze podsumowanie najczęściej popełnianych błędów w dynamicznych reklamach produktów na Facebooku. Dowiedz się, jak je naprawić i zapewnić doskonałe wyniki w kampaniach.
Jedną z pierwszych rzeczy, którą przestrzegać, jest widoczność pikseli w wyświetlanych reklamach produktowych. Chociaż mały obraz może nie zdyskwalifikować Twoich produktów, to wpłynie on na skuteczność Twoich plików danych i nie będzie dobrze wyglądać w reklamach.
Każdy kanał ma swoje ściśle określone rozmiary i wymagania dotyczące obrazu produktu. Przez to zdarzają się błędy.
Należy pamiętać, że zalecana przez Facebooka rozdzielczość dla wszystkich zdjęć wynosi 600 x 600 pikseli. Mniejsza rozdzielczość sprawia, że Twój obraz będzie wyglądać źle.
Jak rozwiązać ten problem:
PRO WSKAZÓWKA dla użytkowników Shopify
Aby temu zapobiec, użyj swojego największego możliwego obrazu i zastosuj ten trick:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Facebook ma zarówno wymagane, jak i opcjonalne pola danych. Upewnij się, że wszystkie są poprawnie zmapowane. Przed rozpoczęciem mapowania pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu danych.
Postępuj zgodnie z poniższymi zasadami, a na pewno zmapujesz wszystkie kolumny w odpowiedni i prawidłowy sposób.
Link do obrazu
ID
Większość typów katalogów wymaga identyfikatorów produktów, ale nazwa kolumny różni się w zależności od rodzaju posiadanych zapasów. Ty określasz identyfikatory swoich produktów i nie będą one wyświetlane w reklamach.
Ceny
Linki URL
Każdy element w katalogu musi zawierać link do strony docelowej witryny, którą użytkownicy mogą kliknąć, aby dowiedzieć się więcej o produkcie.
Opisy
Tytuły
Dostępność
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Kod GTIN (globalny numer pozycji handlowej) to unikalny kod kreskowy identyfikujący Twój produkt.
Kod będzie się różnić w następujących krajach:
Bardzo ważne jest zmapowanie prawidłowych kodów w pliku danych, więc poświęć trochę czasu na konfigurowanie pliku danych i upewnij się, że odpowiednie kody są dopasowane do wszystkich produktów.
Jak uniknąć błędu?
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Czasami może wydawać się trudne, gdy używasz wartości do optymalizacji swoich kanałów. Ale jeśli zastosujesz nieprawidłowe wartości, Twój plik danych nie będzie miał sensu i zostanie odrzucony.
Częstym błędem popełnianym przez wielu sprzedawców internetowych podczas mapowania ich kanałów jest tworzenie listy niestandardowych etykiet indywidualnych, zamiast grupowania ich razem.
Na przykład wszystkie warianty cen powinny być pogrupowane w 1 etykiecie niestandardowej, a wszystkie artykuły promocyjne w innej.
Możesz mieć kilka różnych przedziałów cenowych, ale zgrupujesz je wszystkie w 1 etykietę niestandardową, tworząc reguły, które oddzielą je od siebie.
DataFeedWatch oferuje 11 sposobów (oprócz wyrażeń regularnych), których można użyć do edycji i optymalizacji plików danych, jak pokazano na poniższym obrazku:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Błąd, który wielokrotnie wykrywaliśmy w kanałach Facebooka, to brakująca waluta.
Podczas gdy Google akceptuje kanały z walutą ceny lub bez niej, Facebook nalega na to, więc musisz pamiętać, aby to uwzględnić.
Na przykład zamiast 15,00 musisz podać 15,00 USD. Dzięki naszemu narzędziu DataFeedWatch możesz dodać swoją walutę jako sufiks w polu mapowania.
Facebook oferuje również cenne narzędzie do debugowania pliku danych, które pozwala wkleić feed i zweryfikować go pod kątem błędów i ostrzeżeń.
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Możesz zapytać, co do diabła, mają w ogóle wspólnego Google z Facebookiem?
Cóż, Facebook używa taksonomii Google do kategoryzacji przedmiotów i chociaż to pole jest opcjonalne w Datafeedwatch, jeśli nie zostanie zmapowane, wyświetli ostrzeżenia na firmowym koncie Facebook.
Faktem jest, że zawsze dobrze jest odpowiednio kategoryzować swoje produkty, aby zwiększyć ich widoczność. Jeśli Twój kanał jest już zmapowany do kategorii Google, po prostu połącz pole wejściowe google_product_category z opcjonalnym kanałem wyjściowym google_product_category, który utworzysz.
Jeśli jednak zmapowałeś już wszystkie podkategorie Google w swoim kanale Google, możesz zaoszczędzić dużo czasu, korzystając z funkcji „Kopiuj z” w DataFeedWatch, aby skopiować ją na swój kanał Facebook.
Jeśli nadal musisz mapować wszystkie kategorie od zera, a pole wprowadzania danych tego nie zawiera, możesz łatwo połączyć się z naszymi wstępnie mapowanymi podkategoriami Google w następujący sposób:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Dynamiczne reklamy produktów Facebooka mają ogromny potencjał. Mamy nadzieję, że dzięki dostarczonym narzędziom do rozwiązywania problemów z najczęstszym błędem nie będziesz już mieć problemów podczas uruchamiania DPA.
Wszystkie wskazówki oparte są na naszym własnym doświadczeniu. Zapewniamy więc, że zwracając uwagę na te typowe błędy i stosując rozwiązania, Twoje kanały nie zostaną ponownie odrzucone.
Nie marnuj żadnych przestojów, próbując dowiedzieć się, na czym polega problem z Twoim kanałem i dlaczego Facebook go odrzuca.