Olga Wojas
Typowe błędy pliku danych
Rozmiar obrazu jest za mały
Brak wymaganych pól: Brak właściwości
Niepoprawne kody GTIN: Właściwość GTIN jest niepoprawnie sformatowana
Nieprawidłowe wartości
Brakująca waluta
Brak kategorii Google
Rozmiar obrazu jest za mały
Jedną z pierwszych rzeczy, którą przestrzegać, jest widoczność pikseli w wyświetlanych reklamach produktowych. Chociaż mały obraz może nie zdyskwalifikować Twoich produktów, to wpłynie on na skuteczność Twoich plików danych i nie będzie dobrze wyglądać w reklamach.
Każdy kanał ma swoje ściśle określone rozmiary i wymagania dotyczące obrazu produktu. Przez to zdarzają się błędy.
Należy pamiętać, że zalecana przez Facebooka rozdzielczość dla wszystkich zdjęć wynosi 600 x 600 pikseli. Mniejsza rozdzielczość sprawia, że Twój obraz będzie wyglądać źle.
Jak rozwiązać ten problem:
- Najpierw sprawdź dokładnie wymagania i rekomendacje dotyczące kanału
- W sekcji mapowania upewnij się, że wybrałeś największy obraz ze źródła.
PRO WSKAZÓWKA dla użytkowników Shopify
- Czasami, nawet jeśli możesz wybrać image_large_1 ze źródła Shopify, to ostrzeżenie może nadal wystąpić (!)
Aby temu zapobiec, użyj swojego największego możliwego obrazu i zastosuj ten trick:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Brak wymaganych pól: Brak właściwości
Facebook ma zarówno wymagane, jak i opcjonalne pola danych. Upewnij się, że wszystkie są poprawnie zmapowane. Przed rozpoczęciem mapowania pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu danych.
Jak rozwiązać ten problem:
Postępuj zgodnie z poniższymi zasadami, a na pewno zmapujesz wszystkie kolumny w odpowiedni i prawidłowy sposób.
Link do obrazu
- pamiętaj, aby dodać poprawne linki do obrazów w kolumnie image_link.
- upewnij się, że linki zaczynają się od http: // lub https: //.
- upewnij się, że linki są prawidłowe i nie są uszkodzone
ID
Większość typów katalogów wymaga identyfikatorów produktów, ale nazwa kolumny różni się w zależności od rodzaju posiadanych zapasów. Ty określasz identyfikatory swoich produktów i nie będą one wyświetlane w reklamach.
- wprowadź identyfikatory produktów w odpowiedniej kolumnie pliku danych
- nie używaj wielkich liter do rozróżniania identyfikatorów produktów.
- użyj SKU jako identyfikatora produktu, jeśli możesz.
- użyj innego identyfikatora dla każdego produktu.
Ceny
- uwzględnij ceny w kolumnie ceny.
- formatuj ceny poprawnie. Użyj 3-cyfrowego kodu waluty ISO, takiego jak USD lub EUR
- upewnij się, że ceny są dokładne i odpowiadają cenom na Twojej stronie.
- nie uwzględniaj kosztów wysyłki ani innych dodatkowych opłat.
- nie używaj cen aukcyjnych ani zmiennych cen.
Linki URL
Każdy element w katalogu musi zawierać link do strony docelowej witryny, którą użytkownicy mogą kliknąć, aby dowiedzieć się więcej o produkcie.
- dodaj poprawne linki w kolumnie linków.
- upewnij się, że linki zaczynają się od http: // lub https: //.
- upewnij się, że linki są prawidłowe i nie są uszkodzone
- link do stron zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych.
Opisy
- opisy muszą mieć mniej niż 5000 znaków.
- podaj dokładne informacje w kolumnie opisu.
- nie wpisuj linków w kolumnie opisu.
- opisy nie mogą być pisane wielkimi literami.
Tytuły
- ogranicz nazwy i tytuły do 150 znaków.
- podaj nazwę lub tytuł, które są istotne i specyficzne dla każdego elementu.
- obejmują słowa kluczowe, takie jak nazwy marek, obszary produktów lub atrybuty.
- unikaj wszystkich wielkich liter.
- w miarę możliwości dołącz warunek do tytułów produktów.
- korekta nazw i tytułów pisowni i gramatyki.
Dostępność
- śledzić poziomy zapasów
- regularnie aktualizuj kolumnę dostępności
- odfiltruj niedostępne produkty
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Niepoprawne kody GTIN: Właściwość GTIN jest niepoprawnie sformatowana
Kod GTIN (globalny numer pozycji handlowej) to unikalny kod kreskowy identyfikujący Twój produkt.
Kod będzie się różnić w następujących krajach:
- W Ameryce Północnej jest powszechnie znany jako numer UPC i ma 12 cyfr
- W Europie jest powszechnie znany jako numer EAN i ma 13 cyfr
- W Japonii jest powszechnie znany jako numer JAN i ma 8 lub 13 cyfr
- Kod ISBN jest zarezerwowany dla książek i składa się z 13 cyfr
Bardzo ważne jest zmapowanie prawidłowych kodów w pliku danych, więc poświęć trochę czasu na konfigurowanie pliku danych i upewnij się, że odpowiednie kody są dopasowane do wszystkich produktów.
Jak uniknąć błędu?
- Jeśli w Twoich produktach brakuje kodów GTIN, Twój plik danych również zostanie odrzucony.
- Najszybszym sposobem na sprawdzenie tego jest pobranie pliku danych w pliku csv i wykonanie szybkiego przeglądu.
- Jeśli nie możesz znaleźć numeru GTIN, zawsze możesz skontaktować się z producentem produktu, aby go podał.
- Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat kodów GTIN, przeczytaj nasz post na blogu: Znajdowanie numerów GTIN dla swoich produktów
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Nieprawidłowe wartości
Czasami może wydawać się trudne, gdy używasz wartości do optymalizacji swoich kanałów. Ale jeśli zastosujesz nieprawidłowe wartości, Twój plik danych nie będzie miał sensu i zostanie odrzucony.
Częstym błędem popełnianym przez wielu sprzedawców internetowych podczas mapowania ich kanałów jest tworzenie listy niestandardowych etykiet indywidualnych, zamiast grupowania ich razem.
Na przykład wszystkie warianty cen powinny być pogrupowane w 1 etykiecie niestandardowej, a wszystkie artykuły promocyjne w innej.
Jak rozwiązać problem?
Możesz mieć kilka różnych przedziałów cenowych, ale zgrupujesz je wszystkie w 1 etykietę niestandardową, tworząc reguły, które oddzielą je od siebie.
DataFeedWatch oferuje 11 sposobów (oprócz wyrażeń regularnych), których można użyć do edycji i optymalizacji plików danych, jak pokazano na poniższym obrazku:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Brakująca waluta
Błąd, który wielokrotnie wykrywaliśmy w kanałach Facebooka, to brakująca waluta.
Podczas gdy Google akceptuje kanały z walutą ceny lub bez niej, Facebook nalega na to, więc musisz pamiętać, aby to uwzględnić.
Na przykład zamiast 15,00 musisz podać 15,00 USD. Dzięki naszemu narzędziu DataFeedWatch możesz dodać swoją walutę jako sufiks w polu mapowania.
Facebook oferuje również cenne narzędzie do debugowania pliku danych, które pozwala wkleić feed i zweryfikować go pod kątem błędów i ostrzeżeń.
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Brak kategorii Google
Możesz zapytać, co do diabła, mają w ogóle wspólnego Google z Facebookiem?
Cóż, Facebook używa taksonomii Google do kategoryzacji przedmiotów i chociaż to pole jest opcjonalne w Datafeedwatch, jeśli nie zostanie zmapowane, wyświetli ostrzeżenia na firmowym koncie Facebook.
Jak uniknąć tego błędu?
Faktem jest, że zawsze dobrze jest odpowiednio kategoryzować swoje produkty, aby zwiększyć ich widoczność. Jeśli Twój kanał jest już zmapowany do kategorii Google, po prostu połącz pole wejściowe google_product_category z opcjonalnym kanałem wyjściowym google_product_category, który utworzysz.
Jeśli jednak zmapowałeś już wszystkie podkategorie Google w swoim kanale Google, możesz zaoszczędzić dużo czasu, korzystając z funkcji „Kopiuj z” w DataFeedWatch, aby skopiować ją na swój kanał Facebook.
Jeśli nadal musisz mapować wszystkie kategorie od zera, a pole wprowadzania danych tego nie zawiera, możesz łatwo połączyć się z naszymi wstępnie mapowanymi podkategoriami Google w następujący sposób:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Podsumowanie
Dynamiczne reklamy produktów Facebooka mają ogromny potencjał. Mamy nadzieję, że dzięki dostarczonym narzędziom do rozwiązywania problemów z najczęstszym błędem nie będziesz już mieć problemów podczas uruchamiania DPA.
Wszystkie wskazówki oparte są na naszym własnym doświadczeniu. Zapewniamy więc, że zwracając uwagę na te typowe błędy i stosując rozwiązania, Twoje kanały nie zostaną ponownie odrzucone.
Nie marnuj żadnych przestojów, próbując dowiedzieć się, na czym polega problem z Twoim kanałem i dlaczego Facebook go odrzuca.