Monica Axinte
Jednak nie wszystko stracone. W tym poście opisaliśmy 5 najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki reklamom z listą produktów.
1. Używaj dobrych tytułów produktów
Słaby tytuł produktu może kosztować więcej i wyświetlać się mniej. Żeby mieć pewność, że informacje o Twojej firmie będą wyświetlane przy odpowiednich wyszukiwaniach, upewnij się, że tytuł produktu odzwierciedla stronę docelową. Andreas Reiffen przeprowadził 6-tygodniowy test na 136 produktach i znalazł te, które dzięki zoptymalizowanemu tytułowi odnotowały wzrost CTR o 18 procent.
Jedna z najlepszych praktyk, które polecamy do tworzenia wyjątkowych tytułów produktów w Zakupach Google, polega na tworzeniu ich na podstawie pionu produktu.
Inne ważne wskazówki dotyczące tworzenia zoptymalizowanych tytułów to:
- umieść kluczowe informacje na początku tytułu na wypadek, gdyby Twój tytuł został obcięty
- unikaj zbyt wielu wielkich liter i wykrzykników
- nie dołączaj tekstu promocyjnego
- naśladuj język klienta podczas pisania tytułów
- użyj nazw kolorów, które będzie szukał klient (np. „czerwony” lub „jasnoczerwony” zamiast „granatowego”)
W poprzednim poście przeanalizowaliśmy kilka innych wskazówek. Przeczytaj cały post tutaj.
2. Geotargetowanie
Przede wszystkim upewnij się, że wyświetlasz reklamy tylko osobom z obszarów, w których możesz sprzedawać/dostarczać/wysyłać. W przeciwnym razie marnujesz pieniądze. Na przykład obraz poniżej jest doskonałym przykładem kogoś, kto sprzedaje tylko w Wielkiej Brytanii.
Po drugie, warto zastosować taktykę geotargetowania, aby częściej wyświetlać PLA osobom, które są bardziej skłonne do zakupu Twoich produktów. Możesz użyć dostosowań stawek, aby licytować więcej w przypadku osób, które są bardziej skłonne do zakupu i obniżyć stawki dla obszarów, w których sprzedaż jest mniejsza.
Blog Ad Hawk omawia swoje studium przypadku na lotniskach, które uważają za „jedną z najbardziej szczegółowych, a tym samym potężnych opcji kierowania geograficznego oferowanych przez AdWords”. Potrzebujesz bardziej szczegółowego kierowania geograficznego? Dowiedz się więcej o tym, jak Ad Hawk przeprowadził kampanię tutaj.
3. Wykorzystuj promocje
Po pierwsze, czy testowałeś już Google Merchant Promotions? Umożliwia to dodawanie promocji w wyszukiwarce i Zakupach. Tak wyglądają w Zakupach:
Są obecnie dostępne w następujących krajach:
- USA
- UK
- Francja
- Niemcy
- Australia
- Indie
Dowiedz się więcej o krokach, które będą potrzebne do wdrożenia promocji w dziale pomocy Google Merchant.
Po drugie, czy planujesz swoje promocje z wyprzedzeniem? Czy wiesz już, jak będzie wyglądał Cyber Poniedziałek dla Twojej marki? Zdecydowanie zalecamy wcześniejsze przygotowanie promocji jak w przypadku tworzenia kampanii na okres świąteczny.
Spróbuj użyć reguł automatycznych do zmiany budżetów, gdy zajdzie taka potrzeba, oraz wielu innych opcji automatycznych. Chcesz poznać 3 inne sztuczki, dzięki którym promocje Zakupów Google będą dla Ciebie skuteczne? Ten post Point It zawiera kilka sugestii.
4. Uważaj na błędy
To oczywiste, że odrzucenie może utrudnić kampanię i ogólną strategię. Zapobiega to wyświetlaniu reklam, co nie tylko zmniejsza szanse na pokonanie konkurentów, ale także utrudnia przychody. Pomoc Google Merchant Center mówi o tym więcej w swojej sekcji ‘O odrzuceniach z powodu naruszeń związanych z jakością danych o produktach’.
Przede wszystkim warto wiedzieć, co może spowodować odrzucenie listy produktów. Po opublikowaniu reklam z listą produktów i upewnieniu się, że nie zostaną odrzucone, nadal warto je mieć na oku. Skonfiguruj codzienne raporty i włącz alerty, aby upewnić się, że w przypadku przestoju będziesz natychmiast wiedział o problemie.
5. Wykorzystaj dostępne dane z kampanii w sieci wyszukiwania
Wiedza o skuteczności Twoich produktów w innych kampaniach może zapewnić niezwykle pomocne informacje. Na przykład znajomość udziału w wyświetleniach (IS) może pomóc lepiej zrozumieć miesięczne wyszukiwania. IS informuje, ile razy mogły być wyświetlane Twoje reklamy, gdyby stawki, wyniki jakości itp. nie były brane pod uwagę. Wiedza na temat kampanii zakupowej pomoże Ci zrozumieć, jak często ludzie szukają danych słów kluczowych.
Nie zapomnij sprawdzić, ile kliknięć i zakupów pochodziło od powracających użytkowników. Znajomość nowych i powracających użytkowników da dobre wskazówki na temat tego, w jaki sposób powinieneś używać list remarketingowych (jeśli w ogóle) i jak dostosować stawki. Dowiedz się więcej o tym, co powinieneś monitorować i jak najlepiej to zoptymalizować z postu Google “Monitoruj i optymalizuj kampanie Zakupów Google”.
Konkurowanie z większymi graczami na rynku może wydawać się zniechęcającym i wręcz drogim przedsięwzięciem. Jednak dzięki stosowaniu powyższych strategii nie musi tak być. Optymalizacja pliku danych i kampanii może pomóc Ci zaoszczędzić pieniądze i pomóc konkurować.