5 sprawdzonych trików dla Google i Facebook dla właścicieli sklepów Shopify

hacks-for-google-facebook-shopify

 

Jako kompleksowy program rozwoju eCommerce, agencja marketingu cyfrowego i partner agencji Shopify, zespół Northern Commerce zawsze szuka zaawansowanych, ale oszczędnych czasowo sposobów na przeniesienie swoich sklepów Shopify na wyższy poziom. Ponieważ cyfrowe zasoby reklamowe stają się coraz bardziej konkurencyjne, ważniejsze niż kiedykolwiek jest wyróżnienie się na potencjalnych klientów i upewnienie się, że pieniądze wydane na marketing ciężko dla Ciebie pracują.

 

W tym wpisie na blogu omówiono 5 typowych problemów i proste rozwiązania problemów za pomocą Google i Facebooka, które przyspieszą rozwój Twojego sklepu Shopify.

 


# 1 Styl życia kontra obrazy studyjne

# 2 Typowe rozmiary Brak w magazynie

# 3 Pierwsza transakcja

# 4 Segmentacja zakupów

# 5 Atrybuty pliku danych Google Display

Streszczenie


 


#1 Styl życia kontra obrazy studyjne

 

Częsty problem: tworzenie świeżych reklam społecznościowych zajmuje dużo czasu, a dynamiczne reklamy mogą być słabe

 

Manualne tworzenie świeżych reklam na Facebooku i Instagramie może być czasochłonne, a użycie dynamicznego kanału, aby zaoszczędzić czas, może często powodować nijakie, mało inspirujące zdjęcia produktów giełdowych. Te zdjęcia mogą skutecznie prezentować produkt na stronie szczegółów produktu i oszczędzać czas, ale nie sprawdzają się w kanałach Facebook i Instagram, w których dominują zdjęcia lifestylowe.


Trik: twórz dynamiczne reklamy z obrazami Lifestyle

 

W rozwiązaniu wykorzystano niestandardowy atrybut, aby przyciągnąć i wyróżnić obrazy lifestylowe nad obrazy ze studia. Poniższy trik jest szybki, skuteczny i nie wymaga programowania!


Jak to zrobić:

 

Pierwszym krokiem jest skonfigurowanie produktów z contentem o stylu życia. Gdy już posiadasz taki content, musisz przesłać go do odpowiednich produktów w swoim sklepie z unikalnym kluczem dołączonym do nazwy pliku. Ten unikalny klucz zostanie użyty do przyciągnięcia obrazu stylu życia zamiast obrazu studia.

 

Chociaż przesyłanie obrazów stylu życia dla każdego produktu w Twoim sklepie może wydawać się zniechęcające, pamiętaj o zastosowaniu zasady 80/20, aby ustawić w pierwszej kolejności 20% Twoich produktów, które generują 80% Twoich przychodów. Dodatkowo, dodając nowe produkty do katalogu, spróbuj dodać do nich lifestylowe zdjęcia. Pamiętaj, aby używać tego samego unikalnego klucza w nazwie pliku zdjęcia.

 

Czas skonfigurować DataFeedWatch, aby tworzył nowy kanał z obrazami lifestylowymi. Skonfiguruj atrybut image_link, aby przejrzeć różne pola wprowadzania, które mogą zawierać przesłany lifestylowy obraz. Poniżej znajduje się przykład reguł w DataFeedWatch, dzięki którym DFW znajdzie tę, która zawiera nasz unikalny klucz URL.

set-lifestyle-image-feed-shopify

Uwaga: dedykowany atrybut w Twoim sklepie jest bardziej eleganckim rozwiązaniem do znalezienia tej wartości

 

Teraz, gdy Twój atrybut image_link odpowiednio przyciąga Twoje zdjęcie produktu, musisz stworzyć sposób na odfiltrowanie tych produktów. Możesz albo skorzystać z funkcji „IS IN-LIST” DataFeedWatch, aby uwzględnić tylko identyfikatory produktów odpowiadające elementom Twojego sklepu, które zawierają obrazy produktów lifestyle, lub utworzyć „pole wewnętrzne”, które można wykorzystać do ustawienia niestandardowej etykiety wskazującej, że produkt ma zdjęcia lifestylowe.

 

Utwórz nowy katalog na Facebooku, który będzie zawierał Twoje produkty ze zdjęciami przedstawiającymi styl życia. Jeśli użyłeś pola wewnętrznego do filtrowania swoich produktów, po prostu stwórz zestaw produktów, który zawiera niestandardową etykietę, w przeciwnym razie możesz użyć domyślnego zestawu wszystkich produktów.

 

Po utworzeniu nowych dynamicznych zestawów reklam wystarczy wybrać nowy katalog lifestyle, a zawarte w nim reklamy automatycznie przyciągną obraz. Teraz będziesz mieć świetnie wyglądające lifestylowe zdjęcia produktów do swoich reklam i reklamy wysokiej jakości na dużą skalę.

 

studio-shot-in-feed  lifestyle picture in the feed

 

Wyniki: po wdrożeniu dynamicznego testu reklam prospektywnych doświadczyliśmy imponującego wzrostu o 137% współczynnika konwersji dynamicznych reklam karuzelowych z obrazami lifestylowymi podczas naszego okresu testowego.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


#2 Typowe rozmiary Brak w magazynie

 

Częsty problem: szybkie przenoszenie zapasów popularnych produktów 

 

Zarządzanie zapasami może być trudne, a zapewnienie wystarczających zapasów najpopularniejszych produktów jest ważne przy maksymalnym wykorzystaniu budżetu marketingowego. Podczas konfigurowania pliku danych produktu domyślnie chcesz ustawić „dostępność” DFW w polu „ilość” w sklepie. Dzięki temu nie będziesz wydawać budżetu na produkty, których nie ma na stanie.

 

Co jednak zrobić, jeśli chcesz się upewnić, że produkty nie “wślizgują” się i nie wyczerpują zapasów między aktualizacjami pliku danych produktów?


Trik: Zaawansowane filtry DataFeedWatch

 

Ten szybki trik przy użyciu narzędzi do filtrowania DFW może zapewnić, że przesyłasz tylko produkty z wystarczającą ilością zapasów w pliku danych, a więc żadne produkty nie wyślizgną się z magazynu między aktualizacjami pliku danych.


Jak to zrobić:

 

Najpierw przypisz swoje atrybuty do wymaganych pól wejściowych, szczególnie biorąc pod uwagę „dostępność”. Zamapuj atrybut „dostępność” na wartość statyczną „Brak w magazynie” na podstawie ilości produktu w sklepie. Zobacz przykład poniżej:

 

Na przykład: gdy ilość jest mniejsza niż 3, produkt zostanie oznaczony jako niedostępny i nie będzie wyświetlany.

 

exclude-feed-products-availability

 

Spowoduje to wcześniejsze ustawienie dostępności produktu na Brak, gdy zapasy produktów osiągną pewien poziom. Jest to szczególnie przydatne, jeśli nie aktualizujesz często kanału lub chcesz udostępnić bufor produktom, których masz niewiele na stanie, w szczególnie popularnych wariantach.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


 

#3 Pierwsza transakcja

 

Częsty problem: brak rozróżnienia między powtarzającymi się zakupami a nowymi zakupami

 

Brak możliwości rozróżnienia, czy Twoje środki przeznaczone na reklamę przyciągają nowych klientów, czy po prostu  poprzednich klientów, jest ograniczeniem, które może pozostawić wielu reklamodawców zdezorientowanych, jeśli chodzi o ocenę skuteczności ich programów cyfrowych.


Trik: użyj niestandardowego skryptu śledzenia, aby zidentyfikować kupujących po raz pierwszy

 

Ten prosty skrypt można dodać do strony Shopify Checkout, dzięki czemu można łatwo odróżnić powtarzający się zakup od nowego zakupu i odpowiednio go określić!


Jak to zrobić:

 

Skrypt wykorzystuje prosty algorytm, która określa, czy liczba zamówień klienta jest równa 1. Jeśli tak, oznacza się go nowym klientem, a dodatkowego parametru skryptu można użyć do utworzenia niestandardowych konwersji dla pierwszych zakupów.

 

Po prostu skopiuj ten skrypt.

I wklej jako dodatkowy skrypt do swojej strony Shopify Checkout.

 

shopify checkout page

 

Na Google i Facebooku musisz teraz utworzyć nowe działanie konwersji, które będzie uruchamiane, gdy pojawi się nowy parametr klienta. Na Facebooku możesz po prostu utworzyć niestandardową konwersję, używając nowego dodanego parametru zdarzenia do śledzenia zakupów. W Google musisz utworzyć nowe zdarzenie konwersji w interfejsie reklam i włączyć je do pulpitu nawigacyjnego.

 

Ważne jest, aby nie uwzględniać tej nowej akcji jako „konwersji”, ponieważ spowoduje to dwukrotne uruchomienie konwersji zakupu przy każdym nowym zakupie.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


#4 Segmentacja zakupów

 

Częsty problem: nieefektywne wydatki na zakupy

 

Dzięki algorytmom inteligentnego określania stawek, kontrolującym wszystko od dostosowywania stawek po kierowanie na odbiorców, wielu reklamodawców zastanawia się, co mogą zrobić, aby przenieść swoje kampanie produktowe na wyższy poziom i zwiększyć inteligencję dzięki wydatkom na media. Uzupełnianie produktów niestandardowymi etykietami to doskonałe narzędzie do logicznego podziału katalogu produktów i skoncentrowania wydatków na segmentach produktów, które generują najbardziej efektywną wartość.


Trik: segmentacja produktu według niestandardowych etykiet

 

Zastosowanie kombinacji Google Analytics i etykiet niestandardowych może dać Ci świetny sposób na maksymalizację wydatków na media na najlepsze produkty i sprytne kierowanie reklamami.


Jak to zrobić:

 

Najpierw za pomocą Google Analytics i reguły 80/20 możesz zidentyfikować 20% najpopularniejszych produktów generujących 80% swoich przychodów. Wpisz te produkty do arkusza kalkulacyjnego; użyjesz tego arkusza, aby zastosować filtr etykiet niestandardowych. W zależności od wielkości sprzedaży i wariantu produktu, będziesz chciał aktualizować tę listę, aby mieć pewność, że korzystasz z najbardziej odpowiednich danych produktu, zwłaszcza dostępności produktów!

 

Teraz w interfejsie Google Ads możesz segmentować listę produktów według niestandardowych etykiet. Pozwoli to stworzyć hiper-segmentowane kampanie zakupowe, oferując wszystkie narzędzia do skoncentrowania wydatków na produktach, które działają w celu zwiększenia przychodów ze sklepu.

 

Popularne sposoby segmentowania produktów obejmują segmenty cen, kategorie, segmenty marży, ale możliwości są nieograniczone. Pamiętaj, aby upewnić się, że wybierasz opcję segmentacji, która jest odpowiednia dla twoich celów, i uważaj, aby nie przeceniać grup produktów bardziej niż to konieczne.

 

segmenting-product-feed-custom-label

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


#5 Atrybuty pliku danych Google Display

 

Częsty problem: brak personalizacji dla kampanii displayowych

 

Algorytm Google jest niesamowity w wykorzystywaniu sygnałów w celu zapewnienia odpowiednich wrażeń dla użytkowników, ale często istnieją możliwości aby pomóc w uzupełnienia tych sygnałów danymi, które masz do dyspozycji w reklamach displayowych Google.


Trik: dodatkowe atrybuty wyświetlania

 

Dobrze, aby reklamy z listą produktów Google miały długie tytuły; Algorytm Google Shopping wykorzystuje słowo kluczowe w tytule produktu jako sygnały do wyświetlania odpowiednich reklam użytkownikom. Jednak w kampaniach remarketingowych sygnał słowa kluczowego nie jest używany i możesz napotkać problem, w którym zoptymalizowane tytuły produktów będą nieczytelne.


Jak to zrobić:

 

Korzystając z atrybutu display_ads_title, możesz zastąpić te długie, nieczytelne tytuły zwięzłym tytułem produktu dopasowanym do reklamy displayowej. Twoje reklamy będą wyglądały przejrzyście, zapewnią lepszą obsługę i ostatecznie przyciągną więcej efektywnych kliknięć.

 


display-ad-title Screenshot: adding the additional attribute in DataFeedWatch

 

Możesz także po prostu przeciągnąć podzbiór produktów do osobnego arkusza kalkulacyjnego i dodać dodatkowe atrybuty do danych produktu. Po przetworzeniu pliku danych tytuł wyświetlany zastąpi tytuł zakupów w dynamicznych reklamach displayowych.

 

Kolejny przydatny atrybut pozwala określić wyselekcjonowany zestaw podobnych produktów, które będą polecane wraz z produktami, które użytkownicy oglądali. Algorytm Google zrobi to za Ciebie, jeśli masz zaimplementowany tag remarketingowy, jednak algorytm staje się inteligentny, zwłaszcza w przypadku każdego dodanego nowego produktu.

 

W przypadku najlepszych produktów może to zapewnić lepszą obsługę i ROAS, jeśli polecasz sprzedaż krzyżową produktów z uzupełniających się kategorii lub sprzedaż produktów premium w wyższej cenie, podczas gdy algorytm uczy się o nowym produkcie. Aby rozpocząć, po prostu użyj atrybutu display_ads_similar_id obok listy produktów w dodatkowym pliku danych. Gdy Twój feed zostanie przetworzony, doda te atrybuty i zacznie pokazywać Twoje nowo wyselekcjonowane podobne produkty.

 

 

supplemental-display-attributes"

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


Podsumowanie

 

Tylko na krótką chwilę można przyciągnąć uwagę klientów, dlatego każdy sposób na pokonanie konkurencji jest wart przetestowania dla własnego sklepu! Niezależnie od tego, czy pomaga to w tworzeniu reklam na dużą skalę, czy upewnia Cię, że docierasz do klienta z najlepszą możliwą reklamą, te 5 szybkich trików, zespół Northern Commerce, opracował razem, może pomóc w odblokowaniu niesamowitych sposobów korzystania z kanałów produktowych i z budżetu marketingowego tak wydajnie, jak to możliwe!

 

Powróć na górę strony


 

Written by Thomas Ashman

Thomas is a Digital Advertising Specialist at Northern Commerce, one of Canada’s premier full-service eCommerce agencies. With a passion for keeping up with the digital landscape, Thomas and the rest of the team at Northern love testing new advertising solutions and implementing high impact digital advertising campaigns. Northern Commerce combines experience, creativity, and data to scale acquisition strategies driving real growth for clients at scale.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas