Olga Wojas
Oto trzy główne przeszkody, które utrudniają rozpoczęcie sprzedaży na Amazon:
1. Złożony plik danych
Amazon chce otrzymywać codziennie zaktualizowane dane produktów i ma bardzo konkretne wymagania. Oznacza to, że sprzedawcy muszą utworzyć od podstaw dedykowany plik dla Amazon: wszystkie produkty muszą mieć numer ASIN, a przesyłanie musi odbywać się za pośrednictwem Amazon-API. Połączenie z API wymaga wprowadzenia technologii, która jest zbyt skomplikowana i zbyt kosztowna dla handlowców.
Najlepsze rozwiązanie to polegać na narzędziu do plików danych, które poradzi sobie z technicznymi rzeczami. Narzędzie takie jak nasze łączy się z Amazon w imieniu sprzedawcy i przypisuje numery ASIN automatycznie. Jedyne, co musi zrobić sprzedawca, to wprowadzić swoje dane logowania Amazon:
Dzięki prostym szablonom dla wszystkich typów produktów sprzedawca online może utworzyć wszystkie wymagane pliki danych w ciągu kilku minut.
2. Zarządzanie zamówieniami
Amazon nie integruje się z platformami sprzedażowymi; dla sprzedawców, którzy sprzedają swoje produkty w wielu kanałach, zarządzanie zamówieniami i utrzymywanie aktualnego stanu zapasów w wielu kanałach zakupów i rynkach jest bardzo trudne.
Gdy sprzedawca Amazon otrzymuje zamówienie, proces często przebiega w ten sposób: sprzedawca pobiera zamówienia z Amazon do końca dnia, wysyła produkty, a następnie przesyła raport (aktualizacja statusu) do Amazon.
Ten proces ma dwie poważne wady dla sprzedawców:
- Stan magazynowy w Amazon zostanie zaktualizowany dopiero po zrealizowaniu zamówienia, więc w ciągu dnia sprzedawca może sprzedawać produkty, które są tak naprawdę wyprzedane.
- Sprzedawca musi również zmagać się z dwoma różnymi systemami realizacji zamówień: jednym dla zamówień w swoim sklepie i jednym na Amazon.
Rozwiązaniem jest poleganie na narzędziach innych firm, które mogą aktualizować stany magazynowe i zarządzać zamówieniami lepiej niż sami handlowcy.
DataFeedWatch oferuje zarządzanie zamówieniami dla platform jak Shopify i Magento. Umożliwia to handlowcom synchronizowanie w czasie rzeczywistym wszystkich zamówień na Amazon z platformą Shopify lub Magento. Stany magazynowe będą zawsze aktualne, a zamówienia z Amazon przetwarzane są tak samo, jak produkty sprzedawane w sklepie internetowym.
3. Rywalizacja o Buy Box
Nowi gracze na Amazon Marketplace zwiększają konkurencję o Amazon Buy Box. Buy Box to wyróżniający się box na stronie produktu ze wstępnie wybranym sprzedawcą, u którego klienci mogą rozpocząć proces zakupu, dodając produkty do swoich koszyków. Może istnieć dziesiątki sprzedawców oferujących ten sam produkt, ale tylko jeden sprzedawca będzie miał najwyższy wynik w Buy Box i ‘wygra Buy Box’.
Wygranie Buy Box ma kluczowe znaczenie, ponieważ Buy Box generuje największą część wszystkich sprzedawanych produktów. Biorąc pod uwagę obecne trendy zakupów mobilnych, Buy Box jest jeszcze ważniejszy na urządzeniach mobilnych, na których ludzie są mniej skłonni do przewijania w dół i sprawdzania innych sprzedawców.
Sprzedawcy wygrywają Buy Box poprzez zebranie najwyższego wyniku Buy Box Score.
Główne składniki Buy Box Score to: cena, dostępność, realizacja i obsługa klienta. Najważniejsza jest oczywiście najlepsza cena. Istnieje jednak kilka innych sposobów na zwiększenie wyniku. Dzięki zarządzaniu zamówieniami handlowcy synchronizują swoje zapasy, więc ich dostępność jest zawsze aktualna. Zamówienia można realizować (i zgłaszać z powrotem do Amazon) w czasie rzeczywistym, co skróci czas realizacji.
Złamanie kodu Buy Box jest niemożliwe, ale poprawa reagowania na zamówienia klientów, zwiększenie szybkości realizacji, zmniejszenie liczby anulowanych zamówień, aktualizacja stanów magazynowych i solidne zarządzanie zamówieniami, są istotnymi czynnikami wygranej w grze Amazon.
Jeśli chcesz podnieść jakość swoich ofert Amazon, prawdopodobnie nasz eBook – Podwój swoją sprzedaż na Amazon będzie dla Ciebie przydatny. Pobierz go i dowiedz się, jak poprawić jakość swojego pliku i swoich kampanii. Albo porozmawiaj z kimś z naszego zespołu specjalistów ds. plików danych.